פרטנר תקשורת העבירה לוועדת החוקה מסמך הערות לרגל דיון בוועדה בהצע”ח למניעת הטרדות של מוקדי חירום

ב- 27 באפריל 2018 פירסמתי כאן באתר ידיעה בה נכתב, בין היתר, כי “וועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת בראשות ח”כ ניסן סלומינסקי תקיים ביום רביעי, 2 במאי 2018, דיון בהצעת חוק למניעת הטרדות של מוקדי חירום (תיקון), התשע”ז – 2017. הדיון יתקיים במסגרת הכנת הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית”.

בנפרד, פירסמתי הבוקר ידיעה לגבי מסמך עמדה של התנועה לזכויות דיגיטליות לגבי הצעת החוק. על המסמך חתום עו”ד יהונתן י. קלינגר היועץ המשפטי של התנועה.

לרגל הדיון, חברת פרטנר תקשורת בע”מ העבירה לוועדת החוקה מסמך הערות לרגל דיון בוועדה בהצע”ח למניעת הטרדות של מוקדי חירום. פרטנר מעירה לגבי שני סעיפים בהצעת החוק.

הסעיף השני עליו כותבת פרטנר הוא “החזר הוצאות לבעל רישיון בזק”. לדברי עו”ד טל זהר מנהל רגולציה וקשרי ממשל בחברה, “סעיף 10ה להצעת החוק שבנדון קובע כי בעל רישיון רשאי לדרוש החזר הוצאות בעד העברת נתוני מיקום למשטרת ישראל.

“חשוב להבהיר ולהדגיש כי הצעת החוק מחייבת את פרטנר להקים יכולת טכנולוגית/מבצעית שאינה קיימת כיום. הקמת היכולת הטכנולוגית/מבצעית, במתכונת המבוקשת על ידי משטרת ישראל, מחייבת פיתוח טכנולוגי שכרוך בעלויות כספיות לא מבוטלות. ממילא גם המשך תמיכה טכנית, שימור וקיום היכולת בעתיד,  כרוך אף הוא בעלויות כספיות.

“פרטנר סבורה כי נוסח סעיף 10ה להצעת החוק חל ואמור לחול גם על הוצאות הקמה, ולא רק על ההוצאות השוטפות הנדרשות לשם קיום היכולת (שתופעל בעתיד באופן מקוון), אך חשוב להבהיר זאת לשם הסרת ספק”.

העתקים מהמסך משלחו בין היתר למימון שמילה משנה למנכ”ל ומנהל מינהל הנדסה, משרד התקשורת ולעו”ד דנה נויפלד היועצת המשפטית של משרד התקשורת וכן לנח הקר סמנכ”ל רגולציה וליהב דרורי מנהל אגף רגולציה, שניהם בחברת פרטנר.