פקיד אמריקני בכיר: ייתכן כי בקרוב נוסעים יוכלו לעבור בדיקות ביומטריות בנמלי תעופה מבלי שיזדקקו להסיר את המסיכות שהם עוטים בשל קורונה

האתר Simple Flying מדווח כי באירוע World Aviation Festival בישר לאחרונה Arun Vemury [מנהל ה-  Biometrics and Identity Technology Center במשרד לביטחון הפנים האמריקני (U.S. Department of Homeland Security, DHS)] מה שמסתמן כבשורה לטסים.

הבכיר צוטט כאומר כי ייתכן שבקרוב נוסעים יוכלו לעבור בדיקות אימות זהות ביומטריות בנמלי תעופה בארצות הברית מבלי שיזדקקו להסיר את המסיכות שהם עוטים על פניהם בשל קורונה ואשר מכסה כמחצית משטח הפנים.

המכון הלאומי לתקנים וטכנולוגיה (National Institute of Standards and Technology, NIST ) בארצות הברית בוחן אלגוריתמים שפותחו לפני פרוץ מגיפת קורונה ואשר סיפקו שיעור טעויות גבוה בכל הקשור לפנים העוטות מסיכה עליהן (בין 5% ל- 50%).

עתה ממשיכים לפתח אלגוריתמים חדשים בתחום זה כאשר המפתחים מנסים להתגבר על בעיית הזיהוי עם המסיכה על הפנים ואם יישאר שיעור של 5% טעויות בלבד הרי ש- 95% מהנוסעים הנותרים יוכלו לעבור את הבדיקה מבלי שייאלצו להסיר את המסיכה במהלכה.

בדבריו אמר הפקיד הבכיר כי הוא מקווה שמערכות זיהוי הפנים בנמלי התעופה יוכלו בקרוב לשמור על בטיחותם הרפואית של אנשי הצוות הבודקים את הנוסעים כמו גם את זו של שאר הנוסעים בכך שלא יהיה עוד צורך לדרוש ממרבית הנוסעים להסיר את המסיכות בעת הבדיקות.