פקידים אמריקנים: שיחת הטלפון שהודלפה והביכה את האמריקנים – בוצעה בטלפונים ניידים שאינם מוצפנים

19:26 08.02.2014

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: , ,

פקידים אמריקנים אמרו ביום שישי (7 בפברואר 2014) כי ויקטוריה נולנד עוזרת מזכיר המדינה והשגריר האמריקני לאוקראינה ג’פרי פיאט ניהלו את השיחות ביניהם בטלפונים ניידים שאינם מוצפנים.

אחת השיחות בהן נשמעת נולנד משמיעה הערה בלשון שאינה דיפלומטית לגבי האיחוד האירופי – הודלפה ופירסומה גרם למבוכה לארצות הברית.

הפקידים האמריקנים מעריכים כי הציתותים לשיחות בין השניים בוצעו באוקראינה. לדבריהם עובדי משרד החוץ האמריקני, לרבות פקידים בכירים, אינם מקבלים טלפונים ניידים מוצפנים.

דוברת משרד החוץ ג’ן פסאקי אמרה בתדרוך עיתונאים כי כל מכשירי ה- BlackBerry שבבעלות המשרד “הם בעלי הצפנה לגבי נתונים אך לא הצפנה קולית”.

מי שהיה תת השר לענייני אבטחה סייברית במשרד לביטחון הפנים בארצות הברית Mark Weatherford אמר כי מקצת מפקידי המימשל האמריקני קיבלו מכשירים סלולריים בעלי יכולות הצפנה קולית אולם בדרך כלל לא נעשה בהם שימוש: “זה יקר, הם מכשירים שונים, הם מסורבלים”.

Chris Morales מנהל המחקר בחברת האבטחה NSS Labs אמר כי האקינג למכשירי טלפון שאינם מוצפנים אינה דורשת הכשרה רבה וכי בדרך כלל היא נעשית תוך כדי שימוש בציוד ובתוכנה הזמינים לכל.