פייסבוק העולמית תצורף כמשיבה בהליך משפטי של התאחדות המלאכה והתעשייה מחוז ת”א והמרכז נגד פייסבוק ישראל לאחר ש”גורם זר עלום, השתלט על העמוד העסקי שלה”

16:28 01.12.2019

קטגוריות: משפט רשתות חברתיות

תגים: ,

בית-המשפט המחוזי בתל אביב החליט (1.12.2019) על צירופה של Facebook Inc כמשיבה נוספת בהליך משפטי בו נוקטת התאחדות המלאכה והתעשייה מחוז ת”א והמרכז לגבי דף הפייסבוק שלה.

בסיום הדיון שנערך היום פירסם כבוד השופט גרשון גונטובניק את ההחלטה הבאה: “בית-המשפט, לאחר ששמע את הצדדים, הציע מתווה המקובל בעיקרו על הצדדים ולפיכך אני מורה:

+  הבקשה לסעד זמני והמרצת פתיחה יתוקנו כך שפייסבוק אינק. תצורף כמשיבה. נרשמה עמדת המשיבה [פייסבוק ישראל] לפיה יש למחוק אותה אך בשלב זה יש להסתפק בצירוף כאמור.

+ הבקשה לסעד זמני והמרצת פתיחה יומצאו לפייסבוק אינק. באמצעות כתובת המייל [email protected]

+ פייסבוק אינק תודיע עד תאריך 15.12.2019 האם ניתן להגיע לפיתרון מעשי, שאין על פני הדברים סיבה שלא להגיע אליו, תוך הסתייעות בכל גורם מקומי שתמצא לנכון.

+ ככל שלא נמצא פיתרון שכזה, תוגש הודעה עד אותו מועד ותתבקש תשובה לבקשה לסעד זמני עד לתאריך 19.12.2019

טענות הצדדים במישור היריבות/אי-היריבות שמורות להם”.

= = = = = = = = = = =

ב- 12 בנובמבר 2019 בבוקר פירסמתי כאן באתר את הידיעה הבאה:

אתמול (11.11.2019) בשעה 13:00 דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה כי “התאחדות המלאכה והתעשייה מחוז ת”א והמרכז הגישה (11.11.2019) תביעה נגד פייסבוק ישראל; טרם פורסם הנוסח המלא של כתב התביעה“.

התאחדות המלאכה והתעשייה מחוז ת”א והמרכז, באמצעות באי-כוחה – עו”ד ערן שפינדל ועו”ד מוריה שלו – הגישה בקשה דחופה למתן סעד זמני לצד תובענה בדרך של המרצת פתיחה. ההתאחדות משמשת כארגון מעסיקים יציג עפ”י חוק והיא מייצגת אלפי בתי עסקים בענפים שונים ובהם מתכת, דפוס, עץ, חשמל, פלסטיק, ייצור טקסטיל, קוסמטיקה, מזון ועוד.

בבקשה למתן סעד זמני [הנתמכת בתצהיר של מנכ”לית ההתאחדות עו”ד רוית גרוס] נאמר בין היתר כי בית-המשפט מתבקש לתת:

“צו המופנה כלפי חברת פייסבוק ישראל בע”מ המורה לה להשיב את ההרשאה והשימוש בעמוד העסקי של ההתאחדות חזרה לחזקתה של האחרונה באופן הנוהג כל השנים;

“בנוסף ו/או לחלופין, להורות לפייסבוק להעביר להתאחדות כל מידע (לרבות כתובת IP וכתובת דוא”ל) בדבר זהותו של הגורם העלום, אשר לטענת פייסבוק מופיע כבעלים הנחזה של העמוד העסקי אותו הקימה ומקדמת ההתאחדות, ברציפות, כל השנים;

“בנוסף ו/או לחלופין, במטרה למנוע הישנות של מקרה דומה, להורות לפייסבוק להעביר להתאחדות כל מידע רלבנטי, בדבר זהות ‘ההרשאות’ לערות שינויים בעמוד העסקי ו/או הגורמים אשר רשומים כ’בעלים’ של העמוד העסקי, ממועד הקמתו ועד למועד זה – ובכלל זה הגורם אשר הסיר בימים האחרונים את ההרשאות של מנהלי ההתאחדות מהעמוד העסקי”.

בבקשה הדחופה נאמר כי “למרבה תדהמתה של ההתאחדות, לפני מספר ימים גורם זר עלום, השתלט על העמוד העסקי של ההתאחדות, שינה כך את ההרשאות בו, ובכך ניתק למעשה את ‘צינור החמצן’ של ההתאחדות על אלפי חבריה, הפרוסים לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל.

“ניסיונותיה של ההתאחדות לפנות לחברת פייסבוק במטרה לברר את פשר ההשתלטות, כמו גם לפעול להשארת המצג הנוהג, עלו בתוהו. פייסבוק מסרבת לחשוף את אותו גורם זר שהשתלט על העמוד העסקי, ואף מסרבת לאפשר את המשך הפעלתו של העמוד העסקי על-ידי ההתאחדות […] נוסף על הנזקים העצומים, עולה אף החשש כי אותו גורם זה שהשתלט כיום על העמוד העסקי של ההתאחדות, יבקש כעת לבצע פעולות בעמוד העסקי (למשל, יעלה פרסומים מטעמו עם תכנים שונים ומשונים) תוך התחזות לפעילות רשמית של ההתאחדות עצמה (!).

“[…] ההתאחדות יכולה רק להניח הנחות, לפיהן ייתכן ועובד/ת בכיר/ה לשעבר של ההתאחדות ביקש/ה להרע להתאחדות ע”י השתלטות על העמוד העסקי באמצעות הרשאה שהחזיק/ה בידו/ה מתקופת העסקתו/ה בהתאחדות.

= = = = = = = = = = =