פורסמו הכרעות הדין וגז”ד במספר תביעות בבית-הדין משמעת של עובדי המדינה

נציבות שירות המדינה (נש”מ) מפרסמת מפעם לפעם הכרעות דין וגזרי דין של בית-הדין למשמעת של עובדי המדינה. מדובר בהליך משמעתי המגיע לאחר שמוצה הליך פלילי בערכאות הרגילות.

להלן שלושה מקרים כאלו שפורסמו לאחרונה והקשורים לנושאי הסיקור של אתר זה. בידיעה יש קישורים להכרעות הדין ולגזרי הדין – למעוניינים בקריאה נוספת.

= = = = = = = = = = = = = = = = = =

ניצול הגישה למאגרי המידע של רשות המיסים (א’)

הנאשם שימש כעובד רשות המסים  ששימש כראש ענף חוליה ניידת ביחידת פקיד שומה 4 והושעה מעבודתו ביום 22.3.2015.

בהכרעת הדין נאמר כי התובענה המשמעתית הוגשה בעקבות הרשעתו של הנאשם בהליך הפלילי בבית-המשפט המחוזי בתל אביב, בעבירות של סודיות ופגיעה בפרטיות (ריבוי עבירות), על חוק הגנת הפרטיות, ומירמה והפרת אמונים.

בכתב האישום המתוקן שהוגש במסגרת הסדר טיעון בהליך הפלילי צויין כי בתקופה הרלבנטית לכתב האישום שימש הנאשם כפקיד שאחראי על סגירת תיקים, שידור דו”חות וסיוע בארכיב והכל בנוגע לשומות ונישומים של פקיד שומה 4.

מאמצע שנת 2007 ועד תחילת שנת 2015 , ”[…] במספר רב של הזדמנויות, עשה הנאשם שימש לרעה בהשראה שניתנה לו לצורך תפקידו. הנאשם נכנס למערכת הממוחשבת של רשות המסים – מערכת שע”מ,  שהינה מאגר מידע רשום על פי חוק הגנת הפרטיות, וביצע, שלא במסגרת תפקידו, שאילתות על אודות נכסי נדל”ן של אנשים שונים, מרביתם – אינם נישומים של פקיד שומה 4, תוך שליפת נתונים מהמערכת על אודות נכסיהם. במהלך התקופה, העביר הנאשם נתונים אלה לגורמים שונים, תוך פגיעה בפרטיותם”.

“[…] בביצוע מעשים אלו, פעל הנאשם תוך הפרת אמונים הפוגעת בציבור. ביצוע עבירה זו מיוחס לנאשם החל מיום 15.2.2010  שכן על מעשיו המהווים עבירה זו בטרם מועד זה – חלה התיישנות”.

ביום 23.11.2017 הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב יפו את הנאשם, על יסוד הודאתו, במיוחס לו בכתב האישום המתוקן במסגרת הסדר טיעון. ביום 4.4.2019 בית-המשפט העליון בשבתו כבית-משפט לערעורים פליליים דחה את ערעורו של המערער. * הכרעת הדין מתפרסמת כאן וגזר הדין מתפרסם כאן.

= = = = = = = = = = = = = = = = = =

ניצול הגישה למאגרי המידע של רשות המיסים (ב’)

הנאשם במקרה זה הוא עובד רשות המיסים המועסק כממונה (מפקח ראשי) מיסוי מקרקעין בפקיד שומה טבריה.

הוא הועמד לדין משמעתי “[…]  בגין שימוש לרעה בהרשאותיו למערכת הממוחשבת בהיותו בניגוד עניינים, ובגין מתן הצהרה שאינה אמת במטרה לזכות במכרז”.

לדברי הכרעת הדין, במספר מקרים בשנים 2014-2017 הוא נכנס “[…]  למאגרי המידע של רשות המסים [מיסוי מקרקעין]  שלא בתחום שיפוט משרדו ושלא לצרכי עבודתו. בכך  הנאשם נחשף למידע אודות שומות בהן מייצגת בתו [עורכת דין במקצועה]  וכן לשומות בטיפולו של עו”ד בתקופה שבה בתו הועסקה אצלו.

יצויין כי הנאשם שירת בשירות המדינה כ- 38 שנים.

גזר הדין מתפרסם כאן.

= = = = = = = = = = = = = = = = = =

עובדת בסניף בדואר מיינה מכתבים, נטלה לארנקה תכולה של מקצתם ואת גזרי המעטפות שפתחה – החביאה בחזייתה

מדובר בעובדת של חברת דואר ישראל שהועסקה בסניף בעיר אשדוד. “במסגרת עבודתה הופקדו בידי הנאשמת דברי דואר בחבילות או במעטפות שאותם היה עליה למיין למאות תיבות הדואר בסניף לצורך חלוקתם לנמענים. במהלך החודשים דצמבר 2016 ופברואר 2017 , במספר מועדים, הנאשמת קיבלה לידיה את דברי הדואר לצורך מיונם. הנאשמת בחנה את דברי הדואר חיצונית, פתחה את חלקם ונטלה את תכולתם. בחלק מהמקרים הניחה את דברי הדואר ללא תכולתם בתוך חזייתה, על מנת להעלימם, או השליכה אותם לפח.

“בתאריך 16.2.2017, במהלך פעילות משטרתית יזומה, בעקבות חשד של מנהל הסניף, הוכנס למעטפות המיועדות למיון כסף בסכום כולל של 370 ₪ וכן ארבעה שוברי קניה. הנאשמת שעבדה באותו היום, קיבלה את המעטפות למיון,  וכשהבחינה בתוכנן פתחה את המעטפות, הוציאה את הכסף המזומן והשוברים והכניסה לתיקה. את המעטפות עצמן קרעה והחביאה את גזרי המעטפות בחזייתה.

“המאשימה טענה כי במעשיה אלה גנבה הנאשמת, במספר מקרים, דבר דואר,  הסתירה או השמידה אותו במהלך העברתו” ובאחד המקרים גנבה סכום של 370 ₪. “כמו כן, הנאשמת פתחה, ללא סמכות כדין, עיכבה או השהתה דבר דואר או עשתה לגביו מעשה אחר שאינה רשאית לעשות בתוקף תפקידה”.

הכרעת הדין מתפרסמת כאן וגזר הדין מתפרסם כאן.

= = = = = = = = = = = = = = = = = =