פורסטר ריסרץ’: תעבורת אינטרנט מסמרטפונים תהווה 43% מתעבורת הרשת ב- 2017 ו- 52% ב- 2019

Mobile is the face of digital , דו”ח של חברת המחקרForrester Research  שפורסם ב- 1 בנובמבר 2016 אומר כי תעבורת אינטרנט מטלפונים חכמים (סמרטפונים) תהווה 43%  מכלל תעבורת הרשת בשנת 2017 ו- 52% מכלל תעבורת הרשת בשנת 2019.

לדברי חברת המחקר, גידול כזה בתעבורת האינטרנט הנייד היא משמעותית במיוחד עבור עסקים מקוונים  המנסים להגיע בצורה יעילה ללקוחותיהם ולשותפיהם העסקיים. המובייל הפך למעשה לחלק מליבת העסקים. הסתמכות נרחבת כזו על מכשירים ניידים פירושה שבשנת  2017 צפוי לקרות מעבר דרמטי: מאות מפתחי מובייל יועסקו במסגרת צוותי פיתוח מובייל in-house בכ”א מהחברות ברשימת Fortune 100.

עוד אומרים מחברי הדו”ח כי החל מהשנה הבאה, יהיה מיקוד רב על דרכים אחרות – בנוסף ליישומונים – בהן משתמשי המובייל יוכלו ליצור קשר עם העסקים השונים. כבר כיום, חלק מהטרנזקציות ומהתקשורת של לקוחות עם החברות באמצעות המובייל מבוצעות באמצעות תוכנת צד ג’ [דוגמת Facebook Messenger, או Amazon Alexa, או Apple’s iMessage, או Siri].

עם זאת, פורסטר מדגישה כי התמקדות מוגברת במובייל אין משמעותה תכנון לערוץ אחד בלבד. כדוגמה היא מביאה את חברת התעופה United Airlines שתכננה את אתר האינטרנט שלה עבור המובייל ומאוחר יותר הרחיבה זאת גם למחשבים נייחים.

פורסטר ריסרץ’ אומרת עוד כי נמשכת הקונסולידציה שמבצעים המשתמשים לגבי הזמן שלהם למספר קטן יותר של מקומות בסמרטפון. כיום המשתמשים משקיעים 84% מהזמן שלהם בחמישה יישומונים בלבד.