פורסטר: משבר האירו גורם לעצירת ההשקעות בטכנולוגיית מידע באירופה

דו”ח של חברת המחקר Forrester Research שפורסם ב- 21 ביוני 2012 מעריך כי לא יחול גידול בהוצאות טכנולוגיית המידע באירופה בשנים 2012 ו- 2013 וזאת בשל אי הודאות הכלכלית לגבי המטבע האירופי אירו.

התוצאה הסבירה ביותר היא גידול כמעט אפסי (0.3%) או האטה/מיתון כלכליים ב- 2012, וזאת בהתאם לכל מדינה ומדינה ביבשת, אומרת פורסטר.

התרחיש הגרוע מכל הוא התמוטטות האירו על כל הכרוך והמשתמע מכך כשהשקעות ה- IT יקטנו באורח דרמטי.

לדברי פורסטר מנמ”רים באירופה צריכים להתאים את תוכניות הוצאות ה- IT שלהם לתחזיות הללו תוך הכנת תוכניות חירום להתמוטטות אפשרית של האירו.

פורסטר מציינת כי קיימים שיעורי אימוץ טכנולוגיה שונים מאוד בין המדינות השונות ביבשת כשמדינות דוגמת דנמרק ושבדיה מתקדמות מאוד ואילו המדינות הדרומיות (ובהן יוון, איטליה, ספרד וכו’) – הרבה פחות.

דבר זה איפשר בעבר לפורסטר לספק תחזיות צמיחה בשיעורים שונים לגבי אזורים שונים באירופה אולם המשבר הכלכלי הנוכחי פוקד עתה את כלל היבשת ודפוסי הוצאות ה- IT ישקפו “שוק אחיד אחד”.

התחום היחיד בו צפוי גידול יחסי בהוצאות ה- IT באירופה ב- 2012 [במונחי מטבע האירו] הוא תחום מיקור-חוץ כשמיקור-חוץ ותחזוקת חומרה יגדלו בשיעור של 3.3% וייעוץ IT ושירותי אינטגרציה יגדלו ב- 2.8%.

לעומת זאת ההוצאות על ציוד תקשורת יקטנו ב- 1.7%(-).

במונחים דולרים התמונה שחורה עוד יותר כשבכל קטגוריה צפוייה ירידה ב- 2012: הוצאות חומרה – ירידה של 6.8%(-); הוצאות על ציוד תקשורת – 8.4%(-); הוצאות על תוכנה – 5.2%(-).