עשר חברות היי-טק הוציאו ב- 2013 סכום כולל של 61.15 מיליון דולר על מאמצי לובינג; גוגל – החברה המובילה בהוצאות

נתונים חדשים שפורסמו ע”י Clerk of the House מצביעים על כך שעשר חברות היי-טק בארצות הברית הוציאו במהלך שנת 2013 סכום כולל של 61.15 מיליון דולר על מאמצי שדלנות (לובינג) בקרב המימשל הפדרלי ובקרב חברי הקונגרס והסנט בוושינגטון די.סי., הבירה האמריקנית.

מדובר בגידול של 15.9% לעומת ההוצאות בתחום זה בשנת 2012.

גוגל הייתה החברה המובילה בהוצאות אשתקד עם 14.06 מיליון דולר, ירידה של 14.7%(-) לעומת שנת 2012 [בה הייתה יעד לחקירת הגבלים עסקיים בידי ה- Federal Trade Commission, FTC]. ברבע הרביעי של 2013 הסתכמו ההוצאות של גוגל ב- 3.98 מיליון דולר, גידול של 20.3% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת.

במקום השני ניצבת חברת Microsoft עם 10.49 מיליון דולר בשנת 2013, גידול של 29.7% לעומת 8.09 מיליון דולר בשנת 2012 כולה. ברבע הרביעי של 2013 הסתכמו ההוצאות של מיקרוסופט ב- 2.77 מיליון דולר, גידול של 13.9% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת.

חברת Facebook שבשנתיים האחרונות הגדילה את נוכחותה בבירת ארה”ב הגדילה בשנה שעברה הוצאותיה ב- 61.2% ל- 6.43 מיליון דולר.

חברת Apple הגדילה בשנה הקודמת הוצאותיה ב- 71.7% ל- 3.4 מיליון דולר.

הוצאות השדלנות של חברת Amazon גדלו אשתקד ב- 38.3% ל- 3.5 מיליון דולר.

חברת IBM הגדילה את הוצאות הלובינג שלה בשנה שעברה ב- 45.6% ל- 7.1 מיליון דולר.

חברת הכבלים Comcast הגדילה את הוצאותיה מ- 14.7 מיליון דולר ב- 2012 ל- 20.7 מיליון דולר בשנת 2013.

גם חברות התקשורת האמריקניות המובילות בולטות בהוצאות השדלנות שלהן אשתקד: חברת AT&T הוציאה 15.94 מיליון דולר [ירידה של 8.8%(-)]; חברת Sprint הוציאה 2.75 מיליון דולר [גידול של 8.2%]; חברת Verizon Communications הוציאה 13.44 מיליון דולר [ירידה של 10.5%(-)].

ה- The National Cable and Telecommunications Association — הוצאה של 19.9 מיליון דולר בשנת 2013.