ערב הבחירות שייערכו בגרמניה ב- 24.9.2017: נתונים על שוק הסלולר במדינה

Future of Consumer Technology 2017, סקר שנערך על-ידי חברת הייעוץ Deloitte ועל-ידי שדולת תעשיית טכנולוגיית המידע הגרמנית Bitkom [ראשי תיבות, בגרמנית, של Federal Association for Information Technology, Telecommunications and New Media]  ושממצאיו פורסמו ב- 30 באוגוסט 2017 מצביע על כך תעשיית הטלפונים החכמים (סמרטפונים) תורמת כיום כ- 1.4% לתמ”ג הגרמני.

לדברי עורכי הסקר, הנתון צפוי לגדול לשיעור של 1.7% בשנת 2022. הם מציינים כי שווייה של תעשייה זו צפוי לגדול מ- 45 מיליארד אירו כיום ליותר מ- 60 מיליארד אירו בשנת 2022.

הסקר מצביע על כך ש- 81% מהגרמנים משתמשים כיום בסמרטפונים לעומת שיעור של 76% לפני שנה.

כיום כמעט לכל מי שמתחת לגיל 50 בגרמניה יש כיום ברשותו מכשיר סמרטפון. שבעה מתוך עשרה נשאלים אמרו כי אינם יכולים לדמיין את חייהם ללא המכשיר.

הסקר גם בדק את נושא המציאות המדומה (VR) ומצא כי ל- 6% מהגרמנים יש כיום מכשיר מציאות מדומה ו- 13% נוספים ניסו שימוש ב- VR headset. בנוסף, 34% אמרו כי היו רוצים להתנסות בשימוש ב- VR headset. שמונים וחמישה אחוזים מהגרמנים לפחות שמעו על VR headset.

German Mobile Operators’ Excel, סקר רבעוני אחר, מצביע על כך ששוק המובייל הגרמני  חווה האטה מסויימת ברבע השני של שנת 2017 עם גידול של חצי מיליון כרטיסי SIM בלבד. בסוף חודש יוני השנה היו במדינה יותר מ- 118 מיליון כרטיסי סים.

מדבור ברבעון שלישי ברציפות של תוספות קטנות יותר של כרטיסי סים לכלל הכרטיסים שבשימוש במדינה.

עפ”י הערכות שונות בגרמניה, מכירות הסמרטפונים במדינה צפויות לעמוד השנה על כ- 24.1 מיליון יחידות לעומת 24.2 מיליון יחידות שנמכרו בשנת 2016.

מכירות של פבלטים [Phablets] גדולים יתרמו להכנסות מכירות הסמרטפונים בגרמניה בשנת 2017 הצפויות להסתכם ב- 9.8 מיליארד אירו לעומת 9.4 מיליארד אירו בשנת 2016.

סקר שערכה חברת TNS Infratest וממצאיו פורסמו ב- 31.8.2017 מצביע על כך שלראשונה, ליותר גרמנים יש סמרטפון לעומת מספר הגרמנים שיש להם מחשב אישי. כ- 85% מקרב בני 14-60 משתמשים בסמרטפון לעומת 83% המשתמשים במחשב אישי נייח או נייד.

השימוש במחשבים כדי להתחבר לאינטרנט עדיין רב יותר מאשר השימוש בטלפון החכם לצורך כך (75% לעומת 73%, בהתאמה).

עורכי הסקר מצאו עוד כי ב- 36% ממשקי הבית בגרמניה יש כיום מחשב לוח (טבלט) ו- 29% מתחברים לאינטרנט באמצעות טבלטים.

ל- 17% יש כיום טלוויזיה המחוברת לאינטרנט ורק 16% ניגשים לחומר מקוון באמצעות מכשיר הטלוויזיה שלהם.

משתמשי האינטרנט הגרמנים משתמשים בממוצע ב- 2.2 מכשירים שונים כשהשילוב הנפוץ ביותר הוא מחשב אישי וסמרטפון (לדברי 38% מהנשאלים). בקרב הצעירים יותר, 10% משתמשים בארבעה מכשירים כדי להתחבר באופן מקוון [מחשב אישי, סמרטפון, טבלט וטלוויזיה חכמה (smart TV)].

רק 1 אחוז מתקוונים באמצעות שעונים חכמים [smartwatches] או VR headset.

בתוך כך, ערב פתיחת תערוכת IFA השנתית בברלין, דיווחה Bitkom ב- 29 באוגוסט 2017 על תחזית חדשה של EITO וחברת המחקר Gfk לפיה שוק האלקטרוניקה הצרכנית הגרמני צפוי לגדול בשיעור של 2.6% בשנת 2017 ל- 9.44 מיליארד אירו.

הגורמים העיקריים המניעים את הגידול החזוי הם מכשירים ניידים דוגמת הסמרטפונים, הטבלטים והמכשור הלביש [wearables]. אולם קטגוריית המוצר הגדולה ביותר הינה עדיין טלוויזיות המהווה כיום כ- 44% מכלל מכירות שוק האלקטרוניקה הצרכנית בגרמניה. המכירות השנה צפויות לגדול בשיעור של 2.4% ליותר מ- 7 מיליון יחידות. ההכנסות ממכירות אלו צפויות לגדול בשיעור של 3.4% ל- 4.18 מיליארד אירו [עם מחיר מכירה ממוצע של 595 אירו למכשיר].

היקפו של שוק הסמרטפונים הגרמני צפוי לגדול השנה ל- 9.77 מיליארד אירו. היקפו של שוק המכשור הלביש צפוי להגיע בשנת 2017 ל- 468 מיליון אירו עם מכירות של 2.81 מיליון מכשירים. השעונים החכמים הם הקטגוריה הגדולה ביותר עם גידול חזוי של 44% ל- 325 מיליון אירו וגידול במונחי יחידות נמכרות של 27% ל- 1.27 מיליון יחידות [עם מחיר מכירה ממוצע של 257 אירו למכשיר השנה לעומת מחיר של 226 אירו אשתקד].

גידול של 60% בשימוש ב- Mobile Data בגרמניה ב- 2016

נתונים שפירסם הרגולטור Bundesnetzagentur בגרמניה [או בשמו המלא: Bundesnetzagentur for Electricity, Gas, Telecommunications, Post and Railway] מצביעים על גידול בשיעור של 60% בשימוש ב- Mobile Data במדינה בשנת 2016 ל- 918 מיליון GBs.

+ השימוש בנתונים באמצעות רשתות נייחות (דוגמת DSL, כבלים וסיבים) גדל אשתקד בשיעור של 32% ל- 22.5 מיליון GB.

+ השימוש במסרוני SMS ירד מ- 16.6 מיליארד מסרונים בשנת 2015 ל- 12.7 מיליארד מסרונים בשנת 2016.

+ כלל הכנסות הטלקום בגרמניה ירדו בשיעור של 1.2%(-) ל- 56.7 מיליארד אירו בשנת 2016.

+ השקעות בתחום הטלקום גדלו מהיקף של 8 מיליארד אירו בשנת 2015 ל- 8.2 מיליארד אירו בשנת 2016.