עפ”י בקשה מוסכמת, העליון מחק עתירה של סלקום נגד הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, משרדי התקשורת והאוצר ו- 10 גופי שידור

עפ”י בקשה מוסכמת, בית-המשפט העליון בשבתו כבית-משפט גבוה לצדק מחק (8 במאי 2019) עתירה של של חברת סלקום ישראל נגד הרשות השנייה לטלביזיה ורדיו, משרדי התקשורת והאוצר ו- 10 גופי שידור.

כבוד השופטת יעל וילנר קבעה בפסק דינה [בג”ץ 8056/17]: “כמבוקש וכמוסכם, העתירה נמחקת ללא צו להוצאות”.

עשרה גופי השידור נגדם הוגשה העתירה הם: די.בי.אס.שירותי לווין (1998), שידורי קשת, רשת מדיה, ערוץ 10 החדש, רמי לוי שיווק השיקמה, בזק החברה הישראלית לתקשורת, כאן – תאגיד השידור הישראלי, ערוץ יהודי ישראלי, הטלביזיה החינוכית ישראלית וערוץ 9.

בעבר פורסם במספר אתרי חדשות כי העתירה היא לצו ביניים שימנע שידורים ב- HD ונטען בה כי מדובר ב”אפליה לרעה ובלא הצדקה של סלקום ושל צופי עידן פלוס – אוכלוסייה המונה מאות אלפי בתי אב בישראל – אל מול חברות הכבלים והלוויין, וזאת משום שמשרד התקשורת והרשות השנייה לא פועלים על-מנת ששידורי ה- HD יופצו באופן שיוויוני”.

ב- 24 באוקטובר 2017 כתב נתי טוקר בדה מארקר בין היתר כי “בג”ץ דחה היום את בקשת חברת סלקום לחייב את המדינה לממן את העברת השידורים של הערוצים המסחריים בחדות גבוהה (HD) על גבי מערך עידן פלוס. בג”ץ גם דחה את בקשת סלקום לעכב את המעבר ל-HD בפלטפורמות המתחרות של HOT ו- YES. המשמעות כרגע היא שצופי HOT, YES ופרטנר ייהנו משידורים בחדות גבוהה, בעוד שצופי עידן פלוס וסלקום ייאלצו להישאר עם שידור באיכות נמוכה יותר. הערוצים המסחריים אמורים לעבור לשידור באיכות HD ב- 1 בנובמבר עם פיצול ערוץ 2”.