עלות המשבר שנגרם ע”י וול סטריט – לא פחות מ- 12.8 טריליון דולר

07:53 16.09.2012

קטגוריות: כללי

תגים: , , ,

The Cost of the Wall Street-Caused Financial Collapse and Ongoing Economic Crisis Is More Than $12.8 Trillion, דו”ח של הארגון שלא למטרות רווח Better Markets שפורסם ב- 12 בספטמבר 2012 אומר כי המשבר הפיננסי והכלכלי שהחל בוול סטריט ב- 2007 וממשיך עד היום הזה גרם לנזקים כלכליים עצומים.

להערכת הארגון עלות המשבר היא לפחות 12.8 טריליון דולר, אומדן שמרני עפ”י אובדן תמ”ג. בין הגורמים שלקחו עורכי הדו”ח בחשבון: הרס ההון האנושי כתוצאה מאבטלה ארוכת-טווח, אובדן רווחה כלכלית של משקי-בית, פשיטות רגל, סיוע כלכלי של המימשל כדי לסייע להיחלץ מהמשבר, הוצאות כצעדי חירום ודברים נוספים שננקטו כדי למנוע משבר כלכלי שני דוגמת ה- Great Depression.

הדו”ח אומר כי נוסף להוצאות מוניטריות יש גם הוצאות רבות של המשבר שלא ניתן לכמת אותן דוגמת הגידול בעוני, גידול במספר מחוסרי הדיור וגידול ברמת הרעב.

הדו”ח אומר כי כמעט חמש שנים לאחר שהמשבר החל הרי שאמריקה עדיין ממשיכה לסבול מהוצאות כלכליות שלו וכך גם יימשך בשנים הבאות.

ב- 15 בספטמבר 2012 מלאו ארבע שנים מאז אירעה פשיטת הרגל של Lehman Brothers ב- 15.9.2008, שהייתה פשיטת הרגל הגדולה ביותר בהיסטוריה של אמריקה.