עורך ‘טלקום ניוז’ דיווח ב- 18.12 על דו”ח של ITU ש”פורסם אמש”; בפועל, הדו”ח פורסם ב- 15.11 ודווח באותו היום כאן באתר זה

ב- 18 בדצמבר 2017 – תחת הכותרת האדומה “בלעדי” – פירסם אבי וייס ידיעה שכותרתה: “ישראל המשיכה להידרדר ב-2017 על פי מדדי ITU (ארגון התקשורת העולמי)”.

כמו שקורה אצלו, סיווג הידיעה ‘שונמך’ : יום לאחר שפירסם אותה אבי וייס באתר שלו כידיעה בלעדית, הרי שב- 19.12, במהלך היום, הידיעה כבר מסווגת בסיווג אחר – “ראשונים לדווח”. ובאותו היום, 19.12, הידיעה הזאת ‘שונמכה’ שוב והפכה ל”חדשות מקומיות”. כך חלפה לה תהילת העולם קצרת-המועד של הידיעה הסנסציונית הזאת.

הסיבה לכך פשוטה מאוד, כפי כבר כתבתי מספר פעמים כאן באתר: האתר ‘טלקום ניוז’ בנוי כך שידיעות המוגדרות כבלעדיות יופיעו בראש דף הבית. ברגע שיש ידיעות בלעדיות חדשות יותר, אזי הידיעות הבלעדיות הישנות יותר, יורדות בדירוג עד שבסופו של דבר הן נדחקות למטה, למשהו כמו ‘ידיעות מקומיות’.

בדף הבית של האתר טלקום ניוז’ מתפרסמת הידיעה הספציפית הזאת עם תמונתו של מימון שמילה המנכ”ל בפועל של משרד התקשורת. כשנכנסים לידיעה עצמה צמודה אליה תמונתו של שר התקשורת איוב קרא. שתיים מהדמויות האהובות ביותר על עורך האתר.

בכותרת המשנה נאמר: “כל מאמצי הרגולציה בישראל לא הצליחו לשפר את מעמדה של ישראל במיוחד בתחומי התקשורת הסלולרית והקווית בהשוואה עולמית במדד העולמי הנקרא Global ICT data and ICT Development Index , שפורסם אמש ע”י  ITU  (ארגון התקשורת של האו”מ) לשנת 2017. חשיפה: למה זה קרה?”

בטקסט עצמו נאמר בין היתר: ” דו”ח הטרי ל- 2017 של ITU (ארגון התקשורת הבינלאומי בחסות של האו”ם) פורסם אך אמש תחת הכותרת “Measuring the Information Society Report”. הוא כולל במרכזו מדד מאוד מעמיק ומפורט המשווה בין המדינות ברחבי העולם … הדו”ח לסיכום 2017 פורסם אמש…”.

כבר כתבתי על כך שאבי וייס כותב לעתים על דו”חות ופרסומים שונים כאילו פורסמו בערב שקדם לפרסום האייטמים אצלו שעה שבפועל מועד הפרסום האמיתי היה ימים או שבועות לפני כן והם אף דווחו בזמן אמת כאן ב- Read IT Now.

אם אבי וייס טוען שהדו”ח ‘פורסם אמש’, כלומר ב- 17.12.2017, הרי שבדיקה פשוטה באתר של ITU תוכיח שבפועל הדו”ח הזה פורסם לא ‘אמש’ [כלומר,  בערב הקודם] אלא ב-  15.11.2017.

יתרה מכך: ביום פרסום הדו”ח של איגוד התקשורת העולמי, קרי 15.11.2017, פירסמתי כאן באתר זה ידיעה שכותרתה: “דו”ח שנתי של איגוד התקשורת העולמי ITU: ישראל ירדה שלב אחד בדירוג לעומת השנה שעברה”.

אבי וייס טוען בדברי הרקע לאתר שלו כי “זה המקום להתעדכן ולהיות מצויד בידע שלא תמצאו בשום מקום אחר”. חודש ימים אחרי שהמידע פורסם ב- Read IT Now הוא מפרסם ידיעה “בלעדית”, מציין כי הדו”ח פורסם ערב קודם לכן שעה שהדו”ח פורסם למעשה חודש קודם לכן ועוד טוען שדברים המתפרסמים אצלו לא תמצאו בשום מקום אחר. אחרי כל זה הוא עוד מכנה אחרים שהם מפרסמים Fake News …

*** ידיעות נוספות לגבי אבי וייס וטלקום ניוז פורסמו ועוד יפורסמו כאן באתר. ניתן לחפש “אבי וייס” או “טלקום ניוז” (עם מרכאות) כדי לקרוא דברים שפירסמתי בעבר עליו כאן באתר שלי.