עורך ‘טלקום ניוז’ אבי וייס ‘חושף’ ו’מעלה מסך’ על “דיווח מוסתר היטב” ו”פטור חשאי ממכרז” של משהת”ק עם פרופ’ גרונאו [למרות ש- Read IT Now הקדים אותו בפרסום]

בנפרד אני מפרסם היום (כאן) אייטם שכותרתו: ‘גלובס’ מתהדר בידיעה “בלעדית” [הארכת העסקתו של פרופ’ ראובן גרונאו כיועץ למשרד התקשורת]; אלא שהמידע הזה פורסם ב- Read IT Now כבר 3 ימים קודם לכן.

כאן אני ממשיך באותו נושא בדיוק אלא שהפעם מדובר במומחה הטלקום, אבי וייס, עורך ‘טלקום ניוז’.

אבי וייס מתנהג זה מספר שנים כאילו הוא לא מכיר את Read IT Now ורק ב-מ-ק-ר-ה הוא מפרסם במהלך השנים אייטמים באותם הנושאים שפורסמו לפניו ב’ריד איט נאו’. יש מקריות בעולם הזה!

בסוף השבוע הזה פורסם ב’טלקום ניוז’ אייטם שכותרתו: המהלך המושחת האחרון של הנדל לטובת סלקום IBC – לדפוק את הציבור ובזק.

כשנכנסתי לאייטם עצמו, ראיתי מייד שני דברים: ראשית – הוא מסווג כ’אייטם חם’, דבר חשוב למדיי בימים קרים אלה.

הדבר השני – מדובר בכלל באייטם שפורסם במקור ב- 15.12.2020 ומדוע אבי וייס שלף אותו מהבוידעם ופירסם אותו שוב? משום שיש בו, לדבריו, “עדכונים רבים וחשובים בסוף הכתבה”. לפחות, למרות שחלף חודש מאז הפרסום המקורי, הנושא החם נותר חם ולא הצטנן.

אני חייב להודות שלא ברור לי ההיגיון לפרסם אייטמים ישנים כחלק מהידיעות המובילות של דף הבית ולהטעות, לכאורה, את הקוראים כאילו מדובר באייטם חדש עד שיסתכלו במקרה במועד פרסום האייטם במקור. אבל מי אני לעומתו: הוא הרי הצהיר על עצמו כי הוא לא עיתונאי פשוט אלא עורך ראשי של עיתון [מה שניתן לכנת בלעז כ- “צ’יף”].

ואכן בתחתית של אותו אייטם יש מספר עדכונים. אחד העדכונים הוא מ- 12 בינואר 2021. וכך כתב אבי וייס בהקשר זה: “עדכון 12.1.21:  ביום 11.1.21 שלחתי את השאלות הדחופות הבאות לשר התקשורת בני גנץ ולצמרת משרד התקשורת: “הנדון: מי אישר את המשך העיסוק במחירי הטלפוניה של בזק עד סוף 2022? שלום רב,  על פי המסמך שיש כאן, בהתאם לדיווח שמוסתר היטב, באתר מנהל הרכש הממשלתי, התקבלה החלטה (ב-28.12.20) במשרד התקשורת, לא ברור מי החליט על כך, להמשיך בשימוע הנגוע בפלילים לכאורה בנוגע למחירי הטלפוניה הקווית של בזק עד סוף 2022. זאת, כעולה מהפטור החשאי ממכרז, שקיבל פרופ’ ראובן גרונאו כמפורט במסמך המצורף בזאת”. [הערה: ההדגשה – במקור].

כל כך הרבה שטויות במלל קצר אחד, ולא בפעם הראשונה אצלו:

+ על בסיס מה כותב אבי וייס שה”דיווח מוסתר היטב”? איזה מוסתר ואיה היטב: הרי אני פירסמתי על כך ידיעה כבר ב- 10.1.2021 בצהריים.

+ על בסיס מה כותב אבי וייס שמדובר ב”פטור חשאי ממכרז”? איזה חשאי” על מי אתה מנסה לעבוד מקרב הקוראים שלך? הרי אני פירסמתי על כך ידיעה כבר ב- 10.1.2021 בצהריים.

+ ואם הכל היה מוסתר היטב וחשאי, כדברי אבי וייס, שמא ילמד אותנו מהו הקונץ-פטנט העיתונאי/השרלוק הולמס המשטרתי שלו שאיפשר לו ב- 11.1.2021 לגלות את הדברים, לחשוף אותם, ולפנות באותו היום אל משרד התקשורת בשאילתה בנושא [כאמור, ב-מ-ק-ר-ה, יום לאחר שאני פירסמתי את הדברים באתר שלי].

+ רופא העיניים האישי שלי, המטפל בי זה שנים, יתפלא שדווקא אני –  עם קוצר הראייה הכרוני שלי – הצלחתי לגלות מידע מוסתר היטב וחשאי.

+ וגם לא ברור מדוע באותו עדכון חשוב שלו אבי וייס שכח לספר לקוראיו כי מדובר ב’הארכה — ללא תוספת תקציב — לשם סיום פרוייקט’. כלומר: הארכת הפרוייקט היא רק במשך הזמן ללא כל הוצאה כספית נוספת.

+ ודבר אחרון: זו לא הפעם הראשונה שאבי וייס מפרסם מועדי פניות שלו לגורמים שונים שלטעמי הם קצת בעייתיים ובכל מקרה תמיד נובעים ממה שהתפרסם קודם לכן אצלי באתר.  אם אבי וייס אכן “גילה’ את ההתקשרות הנוספת עם פרופ’ גרונאו כבר ב- 11.1.2021 [שבכל מקרה מדובר ביום אחד לאחר הפרסום שלי] הרי זה חיזוק לטענתי באייטם המקביל כי גד פרץ ב’גלובס’ לא היה ‘בלעדי’ בפרסום שלו ב- 13.1.2021.

= = = = = = = = = = = =