עד פברואר 2017 יעביר משרד ההגנה האמריקני 4 מיליון מכשירים שלו מגירסאות Legacy ל- Windows 10

משרד ההגנה האמריקני הודיע כי עד פברואר 2017 בכוונתו להשלים הגירתם של 4 מיליון מכשירים שלו מגירסאות Legacy למערכת ההפעלה החדשה  Windows 10. מדובר בפרוייקט ההגירה הארגוני הגדול ביותר עד כה.

טרם ברור היקפו הכספי של המעבר. משרד ההגנה האמריקני מוציא מידי שנה כ- 44 מיליארד דולר על IT ואבטחת סייבר.

יצויין כי היעד של חברת מיקרוסופט הוא להגיע בסוף קיץ 2018 ל- 1 מיליארד מכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה חלונות 10.

בתחילת חודש ינואר 2016 הודיעה חברת מיקרוסופט כי מערכת ההפעלה Windows 10 פועלת כיום ביותר מ- 200 מיליון מכשירים ברחבי העולם ומדובר בגירסת הווינדוז בעלת שיעור הגידול המהיר ביותר.

דו”ח של חברת המחקר Forrester Research  שפורסם ב- 19 בנובמבר 2015 אומר כי עד סוף שנת 2016, כמחצית (49%) מהחברות הגדולות צפויות לשדרג את מערכת ההפעלה שלהן למערכת ההפעלה החדשה  Windows 10 של חברת Microsoft שהפצתה החלה בחודש יולי 2015. יחד עם זאת החברה אומרת כי הנתון של 49% מבוסס על הצהרות של מקבלי ההחלטות בארגונים וכי מדובר בנתון אופטימי.

ראוי לציין כי בדרך כלל ארגונים גדולים נוקטים בגישה שמרנית בכל הקשור לאימוץ של מוצרים וטכנולוגיות חדשים ובאורח מסורתי נוטים לבצע הארכה ממושכת יותר לגבי מערכת הפעלה חדשה.

נתון זה טוב בהרבה ממה שהיה לגבי מערכת ההפעלה Windows 8 בשנת 2012 כשבאותה נקודת זמן למן ההשקה רק 26% ממקבלי ההחלטות בארגונים אמרו כי יישמו אותה.

חברת המחקר אומרת כי במערכת ההפעלה החדשה יש מספר רכיבים אשר מגדילים את הסיכוי לאימוצה המוקדם בקרב ארגונים גדולים דוגמת נושא האבטחה (בשל הצפנה ברמת מערכת הפעלה ושיטות טובות יותר של זיהוי ואימות זהות) ועוד.

כמו רבים מבעלי המחשבים האישיים בעולם, עסקים וארגונים רבים בחרות להישאר עם Windows 7  מאשר לשדרג ל- Windows 8.

פורסטר המליצה לארגונים להתחיל לאלתר בתוכניות ההגירה שלהם לחלונות 10 אם טרם עשו זאת עד כה. הכנת התקציב לשנת 2016 צריכה לכלול גם את ההוצאות על רישיונות ושדרוגים לחלונות 10, אמרה חברת המחקר  בדו”ח שלה בנובמבר האחרון.