עדכונים בנושא ה- FBI ופריצת ה- iPhone 5c של הרוצח מסן ברנרדינו

ב- 28.4.2016 דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי ה- FBI אינו מתכוון להודיע ל- Apple מהי הפירצה שנמצאה ב- iPhone 5c  של הרוצח מסן ברנרדינו. לדברי הארגון, הוא יודע להשתמש בכלי שרכש מגורם חיצוני לביצוע הפריצה למכשיר אך אינו יודע בפרוטרוט ובצורה מדוייקת כיצד המכשיר עובד. Amy Hess סגנית מנהל בכירה לענייני מדע וטכנולוגיה ב- FBI אמרה כי הארגון רכש את הטכנולוגיה מגורם חיצוני אך “לא רכש את הזכויות לפרטים הטכניים כיצד השיטה עובדת או האופי וההיקף של נקודת התורפה עליה השיטה מסתמכת כדי לפעול”. ה- FBI לא גילה עד כה מה מצא באייפון המדובר אך טען כי זה היה חשוב בחקירה במקרה של ביטחון לאומי.

ב- 27.4.2016 דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי לדברי שני גורמי מימשל אמריקנים ה- FBI החליט זמנית שלא להודיע ל- Apple מהי הפירצה שנמצאה ב- iPhone 5c  של הרוצח מסן ברנרדינו. לדבריהם בתוך מספר ימים הארגון צפוי להסביר לבית הלבן מדוע אינו יכול לחלוק את מכניזם הפריצה למכשיר עם גורמי מימשל אחרים, עם חברת Apple או עם גורמי צד ג’ אחרים. רויטרס דיווחה ב- 13.4 כי לאותו גוף שסיפק את טכנולוגיית המידע  הבעלות היחידה על השיטה בה הוא משתמש כך שלא ניתן לחלוק מידע זה עם כל גורם אחר.

ב- 14.4 אמרה Apple לרויטרס כי ה- FBI הזהיר אותה על פגם אחר בתוכנת ה-  iPhone וה- Mac שלה. הייתה זו הפעם הראשונה שגורם רשמי התריע בפני החברה על תקלה כזו.

בחלון המבזקים של אתר זה דיווחתי כי James Comey  ראש ה- FBI אמר בכנס אבטחת מידע ב- Georgetown University ביום שלישי (26.4) שבקרוב יוחלט האם לדווח לבית הלבן כיצד נפרץ אייפון של הרוצח מסן ברנרדינו וכי הדבר עשוי, בסופו של דבר, לחשוף בפני Apple את נקודת התורפה במכשיר.

עוד דיווחתי בחלון המבזקים של האתר כי בהופעה נפרדת אמר ג’יימס קומיי ראש ה- FBI שהממשלה שילמה “הרבה” עבור הכלי לפריצת האייפון מסן ברנרדינו אבל “זה היה שווה את המחיר”. מדבריו ב- Aspen Security Forum בלונדון משתמע כי מדובר ביותר ממיליון דולר כשההערכות בכלי תקשורת שונים היו על 1.3-1.4 מיליון דולר.