‘עבור מימוש של תעודות ממשלתיות שונות, יחידת מימשל זמין מבקשת לבחון מימוש של הנפקת תעודות ברות אימות מבוזר בהתבסס על התקן הפתוח Blockcerts’

הגוף המפרסם: רשות התקשוב הממשלתי

שם הספק: Hyland Inc

מהות ההתקשרות: יחידת מימשל זמין מבקשת לבחון מימוש של הנפקת תעודות ברות אימות מבוזר, בהתבסס על התקן הפתוח Blockcerts. הבדיקה הינה עבור מימוש של תעודות ממשלתיות שונות. מדובר בבדיקה במתכונת של מעבדה, ובדיקת ישימות מוגבלת, לצורך הכרת אופן המימוש במספר use cases

התחלת ההתקשרות: 15 ביולי 2020; סיום ההתקשרות: 31 באוגוסט 2021

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: בבקשת ההתקשרות בפטור, עליה חתומים יראל אשרת מנהל מערך החדשנות ויוגב שמני מנהל מימשל זמין ברשות התקשוב הממשלתי נאמר עוד כי “מדובר בפרט במקרים של משרד המשפטים, משרד העבודה והרווחה, משרד התחבורה והמשרד לשיוויון חברתי.

“הכוונה היא בדיקה במסגרת פעילות החדשנות של מימשל זמין ולא כמערכת סופית שתיבנה בהמשך, לאור ממצאי הבדיקה הנוכחית”.

באשר לבדיקות שנערכו ע”י היחידה נאמר בין היתר בבקשת ההתקשרות בפטור כי “התקיימו שיחות עם גורמי מימשל בממשלת קנדה, אשר אישרו את קיום הפיילוט שבוצע בממשלת קנדה בשנה האחרונה, על-מנת לאמת את הפרטים ולקבל את המידע על החברה המוצעת. התקבלו חומרים לגבי הפעילות שנערכת במימשל האמריקני – DHS – לגבי הפרוייקט שנערך שם והמענק שהוענק לחברה המוצעת במסגרת זאת”.

לדברי בקשת ההתקשרות בפטור נאמר כי “לא ‘קיים כיום בישראל גורם שנותן מענה לדרישה זאת של מערך החדשנות כך שניתן יהיה לבחון באופן מיידי את אפשרויות התפיסה ולבחון אותה לקראת מימוש עתידי בממשלה. יש כמובן עיסוק ברמות כאלו ואחרות של הטכנולוגיה, אולם ההתקשרות כאן היא לא טכנולוגית בעיקרה אלא היא יישומית כשהכוונה היא לבחון את המשמעויות של עבודה מעשית – בפרוייקטים ובפיילוטים שכבר בוצעו על-ידי הגורם בעל הניסיון הספציפי בסוג של יישום ועל בסיס התקן הפתוח המוגדר.

“יש משמעות לבדיקה מהירה של הנושא, על-מנת שבתוך שנה ניתן יהיה לתת מענה ברמת תשתית רוחבית.

“ביצוע המעבדה/חקר הישימות הנדרש אין בו כדי להתחייב התקשרות דווקא עם הספק המוצע להמשך הדרך. ההתבססות על תקנים פתוחים מחד ועל הקניית ידע עצמי למימשל זמין מאידך, יאפשרו פעילות עצמאית של רשות התקשוב ומימשל זמין בעתיד”.