עבודת הקודש של הממונה

ב- 5 באוקטובר 2019 פירסם אבי וייס באתר שלו ‘טלקום ניוז’ אייטם שכותרתו: 15 שערוריות נוספות במשרד התקשורת: מתי “הכאוס” יסתיים וייחקר?

אחת מהשערוריות הללו, לדברי אבי וייס: “בטקס עובדים מצטיינים, שהתקיים אתמול [3.9.19] במשרד התקשורת, נבחרו 2 ‘עובדים מצטיינים’: שמילה מימון ואביבית מסבנד. ממתי משנה למנכ”ל וסמכ”לית בכירה, זה ‘עובדים מצטיינים’?”.

לזכותו ייאמר שהפעם, לפחות, אבי וייס הקפיד לאיית נכון את שם משפחתה של אביבית מסבנד, סמנכל”ית בכירה למינהל ומשאבי אנוש במשרד התקשורת, וזאת בניגוד לכמה פעמים בעבר [כאן ו- כאן] כמו גם של אנשים אחרים [כאן].

= = = = = = = = = = = = = =

מי שהרים את הכפפה הוא סיני ליבל, זה שאבי וייס מכנה אותו כ’מגן הצרכנים’ ומככב תכופות באתר ‘טלקום ניוז’. אחסוך מכם, בשלב זה, מה אני חושב על שיתוף הפעולה הזה בין שניהם במסגרת האתר של וייס.

סיני ליבל פנה אל מוניר קזמל הממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד התקשורת. נראה כי הוא פונה לא-מעט אל הממונה בשאילתות שונות וזו כמובן זכותו המלאה.

בשאילתה הספציפית הוא שאל לגבי הפרסים לשני אנשי משרד התקשורת. ומה נאמר בפנייה? “בהינתן תלונות  להתנהלות נפסדת וחמורה של המישנה למנכ”ל, שאיפשר שינוי תנאי הרישיון בשימועים פגומים, הופתעתי לקרוא כי קיבל עובד מצטיין.

“ככל שהמידע נכון, הבקשה: (א) מסמך המועמדות לעובד מצטיין. (ב) מסמך הנימוקים לבחירה. (ג) המסמך שנכנס לתיק האישי על הצטיינות. (ד) מסמך המגדיר או המציג מי מחברי הוועדה שבחרה המצטיינים. (ה) מסמך תקדים במשרד או במדינת ישראל שמישנה למנהל כללי או ראש אגף במשרד ממשלתי זוכים בתואר עובד מצטיין”, כתב סיני ליבל לממונה על יישום חוק חופש המידע במשהת”ק.

= = = = = = = = = = = = = =

אבי וייס כתב מספר פעמים על כך שמוניר קזמל עושה “עבודת קודש ציבורית” בתוקף תפקידו כממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד התקשורת (בנוסף לתפקידו ‘הרגיל’ במשרד, קודם שקיבל את המינוי כממונה).

על כך כתבתי באתר זה שעם כל הכבוד (ויש, כמובן הרבה כבוד לממונה), נראה קצת מוגזם לדבר על עבודת קודש. להתרשמותי מוניר קזמל ממלא את תפקידו נאמנה וכנדרש מעובד ציבור. לראייה, הוא אף קיבל אות הוקרה על כך.

= = = = = = = = = = = = = =

לכן, אולי אבי וייס יגלה עניין בדבר הבא (ואיני יודע אם הוא מודע לו או שאני מחדש לו): בתשובה של מוניר קזמל לשאילתה של סיני ליבל שהוזכרה לעיל, מעבר להתייחסות העניינית לשאילתה של ליבל, הממונה הוסיף גם את הדברים הבאים: “[…] ומשכך, תמוהה בעיניי עצם פנייתך. אני מצר את התנסחותך הפוגענית מאוד כלפי המישנה למנכ”ל וממליץ כי בעתיד תימנע מכך”.

העתק מהתשובה, כמו לגבי כל תשובותיו של מוניר קזמל בענייני חופש המידע במשרד התקשורת, נשלח אל דנה נויפלד היועצת המשפטית של המשרד.

= = = = = = = = = = = = = =

מועד המכתב של מוניר קזמל אל סיני ליבל הוא 24 בנובמבר 2019. איני יודע אם סיני ליבל ניצל את זכותו בחוק להגיש בתוך 45 ימים ערעור בבית-המשפט המחוזי בתל אביב (בשיבתו כבית-משפט לעניינים מינהליים) על החלטת הממונה הספציפית הזאת.

אני רק ממתין לקרוא ב’טלקום ניוז’ כיצד אבי וייס יתייחס בעתיד באתר שלו אל מוניר קזמל (בכל הקשור לעבודת קודש) לאור הדברים שכתבתי כאן. מקווה שלא הרסתי לממונה.

= = = = = = = = = = = = = =

וכיוון שהזכרתי כאן את מימון שמילה ואת דנה נויפלד, אני מנצל הזדמנות זו כדי להזכיר  לקוראים את האייטם שפירסמתי כאן באתר, ממש לפני שנה (25.1.2019). באותו אייטם התייחסתי לכל הפעמים שאבי וייס כתב כי נודע לו שהשניים עומדים או-טו-טו לעזוב את משרד התקשורת. השניים, מיותר לציין, כנראה שלא התרשמו יתר על המידה מהערכותיו ותחזיותיו של אבי וייס. הם (עדיין) בתפקידיהם. ה-אוטו(טו) טרם הגיע.

= = = = = = = = = = = = = =