“עבודאטה” – אתר מידע על שוק העבודה בישראל: הקמה ותחזוקה של אתר להנגשת מידע לגבי שוק העבודה ואפשרויות הלימודים בישראל

הגוף המפרסם: משרד הרווחה, העבודה והשירותים החברתיים

נושא המכרז: “עבודאטה” – אתר מידע על שוק העבודה בישראל: הקמה ותחזוקה של אתר להנגשת מידע לגבי שוק העבודה ואפשרויות הלימודים בישראל

מס’ המכרז: 2000/2019

תאריך פרסום: 12 בדצמבר 2019

מועד אחרון: 23 בינואר 2020

הערות: רקע – זרוע העבודה הינה יחידת סמך במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, אשר פועלת לקידום התעסוקה במשק באמצעות רגולציה על שוק התעסוקה, גיבוש מדיניות ממשלתית ארוכת טווח מבוססת נתונים בתחום התעסוקה, פיתוח וניהול של תכניות תעסוקה להגברת ההשתתפות של אוכלוסיות ייחודיות בשוק העבודה, הסדרה ואכיפה של חוקי העבודה, הכשרות מקצועיות, פיקוח על מעונות יום לילדים ועוד.

שוק העבודה מושפע רבות כיום ממגמות כגון גלובליזציה, התפתחות טכנולוגית ושינויים דמוגרפיים, וכתוצאה מכך מתמודד עם תמורות מהותיות במבנהו, קרי העלמות מקצועות ישנים ויצירת ביקוש גדול במקצועות חדשים ועוד.

הזרוע מכירה בחשיבות הזיהוי המוקדם של מגמות השינוי, ובצורך להתאים את כוח האדם ואת ההון האנושי לצרכים המשתנים של שוק העבודה. לשם כך המשרד החליט על הקמת ממשקים דיגיטליים  לטובת הציבור, אשר הראשון בהם הינו פרוייקט “עבודאטה” – מערכת מתעדכנת לזיהוי ביקושים והנגשת מידע בנוגע לשוק העבודה והלימודים, אשר תכלול מידע שיסייע בראש ובראשונה בתהליך קבלת החלטות של הפרט בנוגע לתכנון הקריירה שלו, ולצד זאת תסייע למקבלי ההחלטות, מתווכי הידע במרכזי התעסוקה השונים וקובעי המדיניות בתחום התעסוקה.

אגף אסטרטגיה ותכנון מדיניות בזרוע עבודה שבמשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים (באמצעות וועדת ענ”א) מזמין ספקים להציע הצעות להקמת ותחזוקת אתר להנגשת מידע לגבי שוק העבודה ואפשרויות הלימודים בישראל  עם אופציה למתן שירותים דומים ליחידות הזרוע.

“עבודאטה” הינו פרוייקט של יחידת האסטרטגיה ותכנון מדיניות במשרד המבוצע בשיתוף יחידת המחשוב של המשרד, עם המיזם הלאומי ‘ישראל דיגיטלית’ מטעם המשרד לשוויון חברתי, משרד האוצר וג’וינט ישראל-תבת, אשר מטרתו להקים אתר אינטרנט בו יונגש מידע מעודכן ומועיל לגולשים לגבי שוק העבודה והלימודים בישראל, באופן שיסייע להם להפיק תובנות משמעותיות.