סקר חדש של Radware: אחוז ניכר ממנהלי IT בכירים בחברות בארה”ב ובבריטניה אומרים כי לא ייכנעו ולא ישלמו במקרה שיקבלו תביעות כופרה [Ransomware]

The 2016 Executive Application & Network Security Survey, סקר חדש של חברת Radware שפורסם ב- 29 ביוני 2016 מצביע על כך שלדברי שמונים-וארבעה אחוזים ממנהלי IT בכירים בחברות בארה”ב ובבריטניה שלא חוו תביעות כופרה [Ransomware] אומרים כי לא ייכנעו ולא ישלמו במקרה שיקבלו תביעות כאלה.

ואולם, מהסקר עולה עוד כי מקרב החברות שחוו זאת, 43% שילמו את דמי הכופר כדי לשחרר מידע שלהם שננעל.

חברות אמריקניות היו נכונות יותר להודות כי ישלמו דמי כופר במקרים כאלו. מקרב החברות שטרם חוו זאת, 23% אמרו כי הן נכונות לשם את דמי הכופר לעומת 9% בבריטניה.

עוד עולה מממצאי הסקר כי בין דאגות האבטחה הגוברות לארגונים: Telecommuting, האינטרנט של הדברים [Internet of Things] ומכשור לביש [Wearables].

ב- 30.6.2016 בשעה 06:42 [שעות לפני שאתרים אחרים בישראל דיווחו על כך, בעקבות הודעה לעיתונות שקיבלו] פירסמתי בחלון המבזקים של אתר זה כי לדברי חברת האבטחה הרוסית Kaspersky Lab, בתוך שנה חל גידול של פי ארבעה במספר המשתמשים שהותקפו ע”י כופרת אנדרואיד [Android Ransomware]. לפחות 136,000 משתמשי מכשירי אנדרואיד בעולם נפגעו.