סקר חדש של National Foundation for American Policy: מהגרים לארה”ב הקימו 51% מחברות ההזנק ששווי כ”א מהן כיום הוא 1 מיליארד דולר או יותר; שבעה מהגרים מישראל נכללים בדו”ח

Immigrants and Billion Dollar Startups, סקר חדש של National Foundation for American Policy מצביע על התרומה הגדולה של הגירה לארצות הברית לחדשנות.

ממצאי הסקר עולה כי מהגרים לארה”ב הקימו 51% מחברות ההזנק [סטרט-אפים] ששווי כ”א מהן כיום הוא 1 מיליארד דולר או יותר.

מדובר ב- 44 חברות אשר יחדיו מוערכות ב- 168 מיליארד דולר ושבממוצע יצרו 760 מישרות כל-אחת. לדברי הסקר, המהגרים מהווים יותר מ- 70% מההנהלה הבכירה או ממישרות פיתוח מוצרים בחברות הללו.

שבעה מהגרים מישראל נכללים בדו”ח [כמייסדים או כמייסדים-שותפים] ובהם דורון קמפל שייסד את חברת SimpliVity [שהדו”ח מציין את שירותו בסיירת מטכ”ל והשתתפותו בתרגול הניסיון להתנקש בחייו של סדאם חוסיין בעיראק], תומר לונדון מחברת Gusto, עדי טטרקו ואלון כהן שהקימו את Houzz, משה ינאי מחברת Infinidat, אדם נוימן מ- WeWork ואורי רז מ- Tango .

המובילים הם מהגרים מהודו (14) ואחריהם, בסדר יורד, קנדה (8), בריטניה (8), ישראל (7), גרמניה (4), סין (3), צרפת (3), אירלנד (2) ושורה של 12 מדינות ובהן מצרים, עיראק, רוסיה ודרום קוריאה שלכ”א מהן נציג אחד ברשימה.

■ פורסם לראשונה בחלון המבזקים באתר זה בתאריך  19.3.2016 בשעה 18:53

■ עדכון: 19.3.2016  23:09