סקר חדש של IBM Institute for Business Value, IBV: מגיפת קורונה מאיצה את פער המיומנויות המקצועיות בעבודה ומגדילה את ציפיות העובדים לגבי מעסיקיהם

07:32 18.10.2020

קטגוריות: משאבי אנוש

תגים: ,

Accelerating the journey to HR 3.0, דו”ח של IBM Institute for Business Value, IBV  שפורסם ב- 16 באוקטובר 2020 אומר כי מגיפת קורונה מאיצה את פער המיומנויות המקצועיות בעבודה ומגדילה את ציפיות העובדים לגבי מעסיקיהם.

מסקר שנערך עולה כי פחות מארבעה מכל עשרה מנהלי משאבי אנוש אמרו כי יש להם את כל בעלי המיומנויות הנדרשים להשגת האסטרטגיה הארגונית שלהם.

סקר שנערך בשנת 2018 מצא כי 120 מיליון עובדים מ- 12 הכלכלות הגדולות ביותר בעולם זקוקים בשלוש השנים הקרובות להכשרה-מחדש או להשבחה של המיומנויות המקצועיות שלהם בשל נושאי בינה מלאכותית [Artificial Intelligence, AI] ומיכון.

האתגר הזה רק הוחמר בעיצומה של המגיפה העולמית הנוכחית לאור העובדה שמנהלים בכירים רבים מאיצים את הטרנספורמציה הדיגיטלית ובו-בזמן נתקלים במכשול הגבוה ביותר מבחינתם והוא היעדר בעלי מיומנויות נדרשות.

מהסקר עולה גם כי במהלך המגיפה חל שינוי משמעותי בציפיות של עובדים ממעסיקיהם אולם קיימים הבדלים בין שני הצדדים כיצד הארגונים צריכים לגשר על פני הפערים הללו.

עורכי הסקר אומרים כי ההבדלים הללו הם מה שעשוי לבדל האם חברות יצליחו בעתיד או ייכשלו.

מהסקר עולה עוד כי כשישה מכל עשרה ארגונים בעלי ביצועים טובים מדווחים על שימוש בבינה מלאכותית ובאנליטיקה במסגרת תהליך קבלת החלטות טוב יותר לגבי כוח האדם העומד לרשותם והשימוש בו.

הסקר נערך בקרב 1,500 מנהלי משאבי אנוש בעשרים מדינות וב- 15 תעשיות שונות.