סקר חדש ב- 7 מדינות בעולם: בעקבות קורונה: נטייה של צרכנים במדינות שונות להימנע בעתיד מרכישת מכשירי סלולר מתוצרת סינית

דו”ח של חברת המחקר Counterpoint Technology Market Research שפורסם ב- 19 ביוני 2020 מצביע על כך שעל פי ממצאי סקר חדש [Consumer Lens study] שנערך ב- 7 מדינות בעולם,  בעקבות משבר קורונה העולמי במחצית הראשונה של שנה זו בולטת נטייה של צרכנים במדינות שונות להימנע בעתיד מרכישת מכשירי סלולר מתוצרת סינית.

לדברי חברת המחקר, הסנטימנט האנטי-סיני בולט במיוחד בקרב הצרכנים בהודו. יותר ממחצית מהנשאלים בסקר מהודו היו בעלי גישה שלילית לגבי מוצרים המיוצרים בסין או כלפי מותגי סמרטפונים סיניים. כארבעה מכל עשרה משיבים מהודו אמרו שלא ירכשו מוצרים סיניים כאלה.

עורכי הסקר אמרו כי העימות הסיני-הודי האחרון באמצע יוני ב- Galwan Valley שבאיזור הגבול השנוי במחלוקת שבין שתי המדינות [India-China Line of Actual Control, LAC] רק יחריף את העמדות של הצרכנים ההודים נגד מוצרים סיניים. הסקר, אגב, נערך לפני עימות זה.

בהודו יש לאחרונה קמפיין תקיף של רכישת מוצרים מקומיים תחת הכותרת “Made in India”.

עורכי הסקר מצאו גם כי כחמישית מהמשתתפים בסקר מקרב הצרכנים בארצות הברית מעדיפים שלא לרכוש מוצרים מתוצרת סינית. זאת למרות שבעידן של גלובליזציה די קשה לסווג מוצר כ”סיני” כאשר הרכיבים שלו מקורם באיזורים גיאוגרפיים שונים.

חברת המחקר מציינת כי חברות טכנולוגיה גדולות ובהן חברת Apple מנסות כיום לגוון את הייצור שלהם למדינות נוספות זולת סין ובהן ויאטנם, הודו ותאילנד. יחד עם זאת, לדבריה אסטרטגיות ייצור אלה נובעות יותר מהרצון להימנע ממצב של תלות-יתר באקו-סיסטם סיני מאשר סנטימנט אנטי סיני.

הסקר נערך בארצות הברית, בריטניה, הודו, צרפת, גרמניה, ספרד ואיטליה.