סקר בינ”ל של פוג’יטסו: צרכנים אירופאים עשויים לרכוש בעתיד שירותי בנקאות וביטוח מחברות טכ’ דוגמת גוגל, אמזון או פייסבוק

סקר בינלאומי שנערך בקרב 7,000 איש ע”י חברת המחקר Coleman Parkes Research עבור חברת Fujitsu   וממצאיו פורסמו ב- 4 במאי 2016 במינכן/לונדון מצביע על כך שצרכנים אירופאים רואים יותר ויותר בחברות הידועות כספקיות פוטנציאליות של שירותים פיננסיים שונים.

חמישית מהצרכנים האירופאים שנדגמו אמרו כי ירכשו שירותי ביטוח ובנקאות מחברות טכנולוגיה דוגמת Google/Amazon/Facebook.

עוד מצביעים ממצאי הסקר על כך שלדברי 37% מהנשאלים הם יעזבו את הבנק או חברת הביטוח הנוכחיים שלהם אם אלה לא יציעו שירותים באמצעות הטכנולוגיות המעודכנות ביותר.

44% מהנשאלים עדיין משתמשים בכסף מזומן לביצוע תשלומים. 44% משתמשים בשירותי תשלום ניידים, 22% משתמשים המכשירים לבישים [wearable devices] כדי לבצע תשלומים ו- 20% משתמשים במטבעות וירטואליים [crypro-currencies] דוגמת ביטקוין [Bitcoin].

מהסקר עולה עוד כי בנקאות מקוונת [Online Banking] היא ערוץ הבנקאות האהוד ביותר באירופה כיום כששלושה-רבעים מהנשאלים משתמשים בו לפחות פעם אחת בשבוע. 34% ממשיכים לבקר בסניף הבנק הפיזי שלהם לפחות אחת לשבוע ו- 36% משתמשים בטלפון כדי לדבר עם הבנקאי שלהם.

“אומנם אין ספק שאנו מתקדמים לעולם דיגיטלי אולם אין משמעות הדבר שהערוצים המסורתיים [של הבנקאות] מתים. לשיטות מסורתיות ולאינטראקציות פנים-אל-פנים עדיין יש מקום בעולם הביטוח והבנקאות של העידן המודרני”.

הסקר נערך בבריטניה, צרפת, מדינות בנלוקס (בלגיה, הולנד ולוכסמבורג), ספרד, גרמניה, שווייץ, פולין, צ’כיה וסלובניה.