סקר בינ”ל של מנהלים בכירים ב- 13 מדינות שערכה חב’ אקסנצ’ר: בחמש השנים הקרובות חברות ברחבי העולם יספגו עלויות נוספות והפסד הכנסות בהיקף 5.2 טריליון דולר בשל התקפות סייבר

Securing the Digital Economy: Reinventing the Internet for Trust, דו”ח של חברת הייעוץ Accenture  שפורסם ב- 17 בינואר 2019 אומר כי מסקר בינ”ל של מנהלים בכירים ב- 13 מדינות שערכה החברה עולה שבמהלך חמש השנים הקרובות חברות ברחבי העולם יספגו עלויות נוספות והפסד הכנסות בהיקף 5.2 טריליון דולר בשל התקפות סייבר.

הסיבה העיקרית לכך היא התלות במודלים עסקיים מבוססי אינטרנט עולה על היכולת להציג אמצעי הגנה מספקים כדי להגן על נכסים קריטיים.

בהודעת החברה נאמר בין היתר כי “פשיעת סייבר ממגוון פעילויות זדוניות מציבה אתגרים משמעותיים העלולים לאיים על הפעילויות העסקיות, החדשנות והגידול של חברות, וההתרחבות למוצרים ולשירותים חדשים, ובסופו של דבר עולה לחברות טריליוני דולרים”.

תעשיית ההיי-טק ניצבת בפני הסיכון הגדול ביותר כשלגביה מדובר על סכום של 753 מיליארד דולר. אחריה תחום מדעי החיים – עם תג מחיר של 642 מיליארד דולר ותעשיות הרכב עם תג מחיר של 505 מיליארד דולר.

“אבטחת אינטרנט מפגרת אחרי התחכום של פושעי סייבר והיא מובילה לשחיקת האמון בכלכלה הדיגיטלית […] חיזוק אבטחת אינטרנט דורש מנהיגות החלטית – ובמקצת המקרים אף בלתי קונבנציונלית – של מנכ”לי חברות ולא רק של מנהלי אבטחת המידע הראשיים בארגונים”.

הסקר של Accenture Research  כלל 1,711 מנכ”לים ומנהלים בכירים נוספים בחברות עם הכנסות שנתיות של 1 מיליארד דולר או יותר במדינות הבאות: אוסטרליה, ברזיל, קנדה, סין, צרפת, גרמניה, הודו, איטליה, יפן, ספרד, שווייץ, בריטניה וארצות הברית.