סקר בינלאומי של IBM: קידום נשים עדיין אינו עדיפות עסקית רשמית עבור 79% מהארגונים בעולם; אם לא יקודמו נשים בהנהלות הארגונים אזי הפער המגדרי העולמי עלול להתקיים עד שנת 2073

Women, Leadership and the Priority Paradox, דו”ח של חברת IBM  שפורסם ב- 7 במארס 2019 (לרגל יום האשה הבינלאומי המצויין היום ברחבי העולם אומר כי קידום נשים עדיין אינו עדיפות עסקית רשמית עבור 79% מהארגונים בעולם וכי אם לא יקודמו נשים בהנהלות הארגונים אזי הפער המגדרי העולמי עלול להתקיים עד שנת 2073.

סקר שנערך ע”י IBM Institute for Business Value, IBV בשיתוף עם Oxford Economics  והקיף 2,300 מנהלים ומנהלות בכירים. הוא נערך במדינות הנורדיות (איסלנד, נורבגיה, פינלנד ושבדיה), גרמניה, בריטניה, ארצות הברית, קניה, ברזיל, הודו, סין ויפן. בנוסף נערך סקר איכותי שכלל ראיונות אחד על אחד בקרב מנהלים בשישה איזורים בעולם.

הפער המגדרי המנהיגותי במקומות העבודה ברחבי העולם ממשיך להתקיים כיוון שארגונים צריכים, כאמור, לקבוע את קידומן של הנשים כעדיפות עסקית רשמית. הסקר מצא כי רק 18% מקרב עמדות ההנהלה הראשיות מוחזקים כיום בידי נשים.

קיימים כיום ממצאים מוכחים המעידים על הקשר שבין שיוויון מגדרי לבין הצלחה פיננסית טובה יותר ויתרון תחרותי בקרב ארגונים.

בסקר נמצא עוד כי גברים אינם מעריכים בצורה נכונה את היקף ההטייה המגדרית [gender bias] כנגד נשים במקום עבודתם. ארגונים גם מסתמכים יותר מידי על ‘כוונות טובות’ ומיישמים גישה של אי-התערבות לגבי נושא הגיוון המגדרי אצלם.