סינרג’י: חב’ Cisco Systems ממשיכה להוביל את שוק ה- Switching & Router העולמי ברבע השני של 2016

דו”ח של חברת המחקר Synergy Research Group  שפורסם ב- 30 באוגוסט 2016 אומר כי חברת  Cisco Systems ממשיכה להוביל את שוק המיתוג/ניתוב [Switching & Router] העולמי ברבע השני של שנת 2016.

הנתח של סיסקו מתוך כלל שוק זה הגיע ברבע השני של השנה הנוכחית ל- 53% כשבתחום הנתבים הארגוניים מדובר על נתח שוק בשיעור של 68% כשבתחום של נתבים של ספקי שירותים מדובר על נתח שוק בשיעור של 40%. חברת המחקר מציינת כי בארבעה הרבעונים האחרונים נתח השוק המצטבר של סיסקו הגיע לשיעור של 55%, ירידה של 1%(-) לעומת ארבעה הרבעונים שקדמו להם. אחרי סיסקו ניצבות בדירוג חברת  Huawei, חברת Juniper Networks, חברת HP Enterprise, HPE וחברת Nokia.

הכנסות שוק המיתוג/ניתוב ברבע השני של שנת 2016 היו יותר מ- 10 מיליארד דולר. בארבעה הרבעונים האחרונים הן הסתכמו ב- 41 מיליארד דולר, גידול בשיעור של 1%.

תחום מיתוג ה- Ethernet בארגוני הוא הפלח הגדול ביותר ומגיע לכ- 60%. ברבע השני של שנה זו הייתה צפון אמריקה האיזור הגדול ביותר מבחינת ההכנסות עם נתח של יותר מ- 40%.

בתוך כך, במוצ”ש 10.9.2016 פירסמתי בחלון המבזקים של אתר זה כי חברת Cisco Systems אומרת שממשלת ארצות הברית החליטה שלא לתבוע אותה לגבי טענות כאילו פעילויותיה ברוסיה ובמזרח אירופה הפרו לכאורה את חוק האנטי-שוחד האמריקני [Corrupt Practices Act]. הדברים מופיעים בדו”ח שנתי שהגישה החברה ביום חמישי האחרון לרשות לניירות ערך בארה”ב. החברה אומרת ערכה חקירה פנימית בנושא [שאותו כבר פירסמה בשנת 2014], לבקשת הרשויות האמריקניות. את הממצאים היא העבירה ל- Securities and Exchange Commission, SEC ולמשרד המשפטים האמריקני. אלה החליטו, לדברי סיסקו, שלא להמשיך בנושא זה.