סטרטג’י אנליטיקס: לראשונה – מכירות השעונים החכמים בעולם ברבע הרביעי של 2015 היו גדולות יותר ממכירות השעונים השוויצריים

Smartwatches Outsell Swiss Watches in Q4 2015, דו”ח של חברת המחקר Strategy Analytics שפורסם ב- 18 בפברואר 2016 אומר כי לראשונה – מכירות השעונים החכמים [smartwatches] בעולם ברבע הרביעי של 2015 היו גדולות יותר ממכירות השעונים השוויצריים: 8.1 מיליון לעומת 7.9 מיליון יחידות, בהתאמה.

לדברי חברת המחקר, מכירות השעונים החכמים בעולם ברבע הרביעי של 2015 גדלו בשיעור של 316% ל- 8.1 מיליון יחידות לעומת מכירות של 1.9 מיליון יחידות ברבע הרביעי של שנת 2014.

הגידול המהיר במכירות ניכר במיוחד בצפון אמריקה, במערב אירופה ובאסיה.

ברבע הרביעי של שנת 2015 הנתח של Apple Watch הגיע ל- 63% כשבמקום השני נמצאת חברת Samsung עם נתח שוק של 16%.

חברת המחקר מציינת כי שמונה מכל עשרה שעונים חכמים הנמכרים בעולם הם של אפל וסמסונג.לדברי סטרטג’י אנליטיקס, מכירות השעונים השווייצריים ירדו ברבע הרביעי של שנת בשיעור של 5%(-) לעומת מכירות של 8.3 מיליון יחידות ברבע הרביעי של שנת 2014.

“תעשיית השעונים השווייצרית הפגינה איטיות רבה בתגובתה להתפתחויות של השעונים החכמים. תעשיית השעונים השווייצרית טמנה את ראשה בחול ומקווה שהשעונים החכמים ייעלמו. מותגים שווייצריים דוגמת Tag Heuer מהווים רק 1% מכלל השעונים החכמים שנמכרו בעולם ברבע האחרון של השנה שעברה והם מפגרים בהרבה אחרי אפל, סמסונג ומובילים אחרים בקטגוריית השעונים החכמים בעלת הגידול הרב”.

בתוך כך דיווחה ה- Federation of the Swiss Watch Industry  בשווייץ ב- 18.2.2016 כי בחודש ינואר 2016 חלה ירידה בשיעור של 7.9%(-) בייצוא השעונים משווייץ בהשוואה לינואר 2015 והמכירות הסתכמו ב- 1.5 מיליארד דולר. הירידה ניכרה בייצוא של שעונים בעיקר לשני השווקים העיקריים: הונג קונג עם ירידה בשיעור של 33.1%(-) [ירידה זה החודש ה- 12 ברציפות] וארצות הברית עם ירידה בשיעור של 13.7%(-) [ירידה זה החודש החמישי ברציפות]. מכירות טובות ביפן ובשווקים באירופה לא קיזזו את הירידות הללו.

בשנת 2015 רשמה תעשיית השעונים בשוויית את הירידה הראשונה שלה מאז שנת 2009: ירידה בשיעור של 3.3%(-).

גרטנר: מכירות המכשור הלביש יגדלו ב- 18.4% ב- 2016

Forecast: Wearable Electronic Devices, Worldwide, 2016, ו- Market Trends: Wristbands, Worldwide, 2015, שני דו”חות של חברת המחקר Gartner  שפורסמו ב- 2 בפברואר 2016 אומרים כי בשנת 2016 יסתכמו המכירות של שעונים חכמים [Smartwatches] ב- 50.4 מיליון יחידות ובשנת 2017 ל- 66.71 מיליון יחידות. ההכנסות ממכירות שעונים חכמים בשנת 2016 יסתכמו ב- 11.5 מיליארד דולר ובשנת 2019 הן צפויות להסתכם ב- 17.5 מיליארד דולר. שיעור הגידול של שעונים חכמים בשנים 2015-2017 יהיה 48%.

קנליס: ל- Apple נתח של שני-שלישים מכלל שוק השעונים החכמים ב- 2015; מכרה אשתקד יותר מ- 12 מיליון יחידות; Samsung חזרה למקום השני

דו”ח של חברת המחקר Canalys  שפורסם ב- 5 בפברואר 2016 אומר כי חברת Apple מכרה בשנת 2015 שני-שלישים (או יותר מ- 12 מיליון יחידות) מכלל השעונים החכמים [Smartwatches] שנמכרו בשנה שעברה. חברת Samsung חזרה ברבע הרביעי של שנת 2015 למקום השני. את המקום השלישי תופסת חברת Pebble ובמקום הרביעי ממוקמת חברת Huawei.

דו”ח של חברת המחקר Canalys  שפורסם ב- 4 בנובמבר 2015 אומר כי חברת אפל ממשיכה לשלוט בשוק השעונים החכמים [Smartwatches]. לדברי חברת המחקר מכרה Apple כ- 7 מיליון יחידות בשני רבעונים מאז החלה בשיווק Apple Watches. מדובר בנתון הגדול יותר מהמכירות המשולבות של כל היצרנים האחרים בחמישה רבעונים רצופים.

ברבע השלישי של שנת 2015 הייתה אפל היצרן היחיד שמכר יותר מ- 300,000 יחידות של שעונים חכמים. קנליס מעריכה כי יצרני השעונים החכמים ימשיכו להיאבק ברבע הרביעי של שנת 2015 מי יתפוס את המקום השני אחרי חברת אפל במיוחד לאור העובדה שסידרה שלמה של מוצרים חדשים צפוייה להגיע לשוק.

ג’וניפר ריסרץ’: הנתח של Apple Watch  היה יותר ממחצית מכלל מכירות ה- Smartwatches בשנת 2015

דו”ח של חברת המחקר Juniper Research  שפורסם ב- 12 בינואר 2016 אומר כי הנתח של Apple Watch  מכלל מכירות השעונים החכמים (Smartwatches) בשנת 2015 עמד על 52%. זאת למרות שהמכירות שלו החלו רק בחודש אפריל 2015. המכירות של Android Wear הסתכמו בפחות מ- 10% במהלך השנה שעברה.

בתוך כך גורמי תעשייה בטאיוואן מעריכים כי המכירות של שעונים חכמים ושל צמידים חכמים [bracelet] בשנת 2016 יסתכמו ב- 100 מיליון יחידות. במחצית השנייה של השנה הנוכחית צפוייה תחילת מכירתו של הדור השני של Apple Watch.

עפ”י הערכה של Market Intelligence & Consulting Institute, MIC המכירות של מוצרים מבוססי- Android Wearירד מ- 11.9% בשנת 2014 לשיעור של 2.7% בשנת 2015. עם זאת, בשנת 2016 המוצרים הללו יחלו תמוך בסינית ויכללו רכיבים חדשים (לרבות חיבור קול).

סטרטג’י אנליטיקס: גידול של 510% במכירות השעונים החכמים ברבע השלישי של 2015

דו”ח של חברת המחקר Strategy Analytics  שפורסם ב- 28 באוקטובר 2015 אומר כי ברבע השלישי של שנת 2015 חל גידול מרשים בשיעור של 510% במכירות של שעונים חכמים (Smartwatches) והן הסתכמו ב- 6.1 מיליון יחידות. זאת לעומת מכירות של 1 מיליון יחידות במהלך הרבע השלישי של שנת 2014. הגידול נובע מביקושים צרכניים גדולים בצפון אמריקה, במערב אירופה ובאסיה. המכירות של Apple Watch הגיעו לנתח שוק בשיעור של 73.8% ברבע השלישי של שנה זו. המכירות הסתכמו ב- 4.5 מיליון יחידות ברבעון זה [הערה: ברבע השלישי של 2014 לא היו מכירות כך שלא ניתן להשוות]. המכירות של Samsung הסתכמו ב- 600,000 מיליון יחידות והגיעה לנתח שוק של 9.8% כשהיא תופסת את המקום השני בשוק זה, לעומת מכירות של 700,000 יחידות ברבע המקביל בשנה הקודמת. הנתח של סמסונג ברבע השלישי של שנת 2014 עמד על 70%. יחדיו, המכירות של אפל וסמסונג מהוות 8 מכל 10 שעונים חכמים שנמכרו בעולם.

טרקטיקה: בסוף 2015 יגיע הנתח של Apple Watch  ל- 68% מכלל שוק ה- Smartwatches

דו”ח של חברת המחקר Tractica  שפורסם ב- 18 באוגוסט 2015 אומר כי ה- של Apple Watch שהושק באפריל באותה השנה צפוי להגיע בסופה של שנת 2015 לנתח שוק בשיעור של 68% מכלל שוק השעונים החכמים [Smartwatches]. המכירות של השעון החכם של אפל צפויות להגיע ל- 16.7 מיליון יחידות מתוך שוק כולל של 24.4 מיליון יחידות. חברת Tractica   צופה גם ירידה מחירים לשעוני אפל לקראת סופה של השנה וכי בתחילת שנת 2016 צפוייה הכרזה על שעון חכם דור-שני.

“The launch of native Apple Watch apps and improvements in software will provide some respite to early adopters”

חברת המחקר IHS: שוק השעונים החכמים [Smartwatches] הסתכם ב- 3.6 מיליון יחידות בשנת 2014

דו”ח של חברת המחקר IHS  שפורסם ב- 7 במאי 2015 אומר כי שוק השעונים החכמים [Smartwatches]  צפוי לגדול מ- 3.6 מיליון יחידות בשנת 2014 ל- 101 מיליון יחידות בשנת  2020. חברת המחקר אומרת כי “ההצלחה של Apple Watch תניע את כלל שוק השעונים החכמים. השעונים החכמים יהפכו למכשיר אקססורי המוצע בידי יצרני הטלפונים החכמים (סמרטפונים) המובילים השואפים לשלוט בשוק ריווחי חדש זה”. חברת המחקר IHS צופה כי היחס בין מכירות השעונים החכמים לבין מכירות הטלפונים החכמים יגדל מ- 1:500 ל- 1:20 בין השנים 2014 ל- 2020. חברת המחקר מעריכה כי המכירות של Apple Watch בשנת 2015 יסתכמו ב- 19 מיליון יחדיות או 56% מכלל שוק השעונים החכמים. בשנת 2020 צפוי נתח השוק של חברת אפל לרדת ל- 38% לאחר שהיצרנים האחרים ישפרו את המוצרים שלהם וישרתו את שוק הסמרטפונים מבוססי-Android. המכירות של Android Wear של חברת Google יסתכמו בחמש השנים הקרובות ב- 96 מיליון יחידות. המכירות של מערכות הפעלה לשעונים חכמים – זולת אלה של Apple ושל  Android Wear – יגיעו ל- 40% מכלל מכירות השעונים החכמים בשנת 2020.

חברת המחקר NPD: בשנת 2016 ל- 9% מהאוכלוסייה הבגירה בארה”ב  יהיו שעונים חכמים [Smartwatches]

Connected Intelligence Wearable Forecast, דו”ח של חברת המחקר The NPD Group   שפורסם ב- 16 באפריל  2015 אומר כי בשנת 2016 ל- 9% מהאוכלוסייה הבגירה בארה”ב  יהיו שעונים חכמים [Smartwatches] מצב שיצמצם את הפער הקיים כיום של השעונים החכמים מול הבעלות על צמידי כושר ומכשירים לניטור הפעילות. בסוף שנת 2016 הבעלות על מכשירי ניטור פעילות תגיע לשיא של 32 מיליון לאחר גידול משמעותי במהלך ארבע שנים. לדברי חברת המחקר, הטלפונים החכמים (סמרטפונים) ינגסו מהפלח של שוק ניטור פעילות וזאת בשל יישומוני בריאות/רפואה ויישומוני כושר בסמרטפונים שיבואו על חשבון מכשירי הניטור הפשוטים יותר. עוד מציינים עורכי הדו”ח כי 40% מבעלי המכשירים לניטור פעילות מפסיקים להשתמש בהם בתוך שישה חודשים ממועד תחילת השימוש.