סטרטג’י אנליטיקס: הענן תורם פחות מחמישה אחוזים מההכנסות של רבים משחקני ה- ICT העולמיים

Chasing Clouds: Largest Opportunities Can be Found Inside Existing Businesses and Customers, דו”ח של חברת המחקר Strategy Analytics שפורסם ב- 13 ביוני 2013, אומר כי ספקי טכנולוגיית מידע ותקשורת מתייחסים למחשוב ענן כאל מקור של זהב שיספק מיידית הכנסות גדולות לספקים ויניב חיסכון בהוצאות לצרכנים.

ואולם למעשה ההכנסות מחומרה, תוכנה ושירותים הקשורים לענן היוו רק 1-4 אחוזים מכלל ההכנסות בשנת 2012.

קביעה זו מתבססת על ניתוח של קבוצת מדגם מקרב ספקי ה- ICT שכללה את חברת CSC, חברת Dimension Data, חברת HP, חברת IBM, חברת Microsoft, חברת SAP וחברת Orange.

לדברי סטרטג’י אנליטיקס בשנת 2015 יהיה מדובר בשיעורים של 5-9 אחוזים מכלל ההכנסות.

החברה אומרת כי למרות תשומת הלב הרבה המוקדשת לענן הרי שמוצרי ושירותי ענן תורמים רק חלק קטן מכלל ההכנסות של ספקי חומרה, תוכנה ושירותים.

יידרשו עוד חמש עד עשר שנים עד אשר יתממשו הכנסות משמעותיות עבור הספקים וחיסכון משמעותי ללקוחות כתוצאה מהשימוש בענן.