סטרטג’י אנליטיקס: הדור החמישי מאיים על דירוג היצרנים המובילים בשוק הסמרטפונים הנוכחי

דו”ח של חברת המחקר Strategy Analytics  שפורסם ב- 19 בנובמבר 2018 אומר כי “כל דור חדש של טכנולוגיית מובייל הניב שיבוש עצום [huge disruption] כאשר מובילי השוק מועדים, מאבדים מיקומם ובמרבית המקרים אף אינם מצליחים לשחזר את התהילה הקודמת לה זכו בעבר. האם הדור החמישי [5G] יהיה שונה במובן זה? ככל הנראה לא”.

לדברי חברת המחקר, עם כניסת הדור החמישי (שהמעבר אליו יהיה מאוד מורכב) הרי ששלושה יצרני הטלפונים החכמים הנוכחיים בעולם [חברת Samsung, חברת Huawei וחברת Apple, בהתאמה], יחוו ירידות בנתחי השוק שלהם.

חברת Nokia הגיעה לשיא עם הדור השני אולם איבדה שליש מנתח השוק שלה בדור השלישי [3G] ואז נעלמה בעולם הדור הרביעי [4G].

חברת Motorola איבדה ארבע-חמישית מנתח השוק שלה בעת המעבר מהדור השני לדור השלישי.

חברת Samsung, לעומת זאת,  דווקא ניצלה את המעבר לדור השלישי כדי להכפיל את נתח השוק שלה ואז הפכה גם למובילת השוק.

בדור הרביעי, יצרנים סינים ‘התפרצו’ לזירה העולמית כאשר אף חברת Huawei התמקמה במקום השני כיום.

חברת המחקר מזהה שתי קבוצות עיקריות של יצרנים במאבק על הדור החמישי:

+ הקבוצה הראשונה היא Adaptive Local players בה נכללים שחקנים כמו חברת Sharp, חברת ZTE ולאחרונה גם חברת Sony.

+ הקבוצה השנייה היא Global Scale Seekers ובה שחקנים כמו היצרנים הסינים חברת Xiaomi, חברת OPPO וחברת Vivo.

לדברי חברת המחקר, “הדור החמישי מהווה הזדמנות ליצרנים חדשים להתגלות, לשחקנים הוותיקים המתמודדים בתעשייה להמציא עצמם מחדש ולמובילים הנוכחיים של השוק להתייצב בפני תחרות מתחדשת”.