סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (שהסתיים ב- 9 באפריל 2016)

22:44 09.04.2016

קטגוריות: כללי

תגים:

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ חברת דואר ישראל הודיעה על “השקת גרסה חדשה ומשודרגת של אתר דואר ישראל ביום שני, 11/4/2016; לרגל ההשקה יושבת האתר ביום ראשון, 10/4/2016, החל מהשעה 20:30 ולמשך מספר שעות”.

■ דיווח: במשרד התקשורת, הבריאות והמשפטים יצטרפו מחר (5.4) למחאה ולשביתה של בוחני הנהיגה; עובדי משרד התקשורת שלא ינפיקו רישיונות לציוד קצה ותדרים לתאגיד השידור החדש.

■ שני מנהלים בכירים פורשים מהנהלת אינטל העולמית:  Kirk Skaugen סגן נשיא בכיר האחראי על מכירות שבבים למחשבים אישיים ולמכשירים ניידים וסגן נשיא בכיר  Doug Davis האחראי על תחום Internet of Things החליט לפרוש לאחר 32 שנים בחברה.

■ בג”ץ (9034/15) – פרטנר נגד שר ומנכ”ל משרד התקשורת וגולן טלקום: המדינה תצטרך להשיב על העתירה עד 17.4; פרטנר וגולן יגיבו על תגובת המדינה עד ה- 20.4 ואז יחליט השופט צבי זילברטל “בבקשה לקיום דיון דחוף בעתירה, בהתחשב, בין היתר, בהתקדמות שתהיה, אם תהיה”, בטיפול המדינה בנושאי העתירה.

■ היועץ המשפטי של ה- FBI בכנס International Association of Privacy Professionals: הארגון ממשיך לנתח את הנתונים באייפון של הרוצח מסן ברנרדינו ועדיין ‘מוקדם לדעת’ האם מדובר במידע בעל ערך לחקירה; ה- FBI לא יחליט האם לדווח על הממצאים עד שתושלם הבדיקה המקיפה.

■  מומחי אבטחה: השיטה ה’סודית’ של ה- FBI לפריצת אייפונים תיחסם בקרוב ברגע שמהנדסי החברה יזהו את פירצת האבטחה ויתקנו את בעיית ההצפנה; סביר להניח של- FBI לא יהיה הרבה זמן להשתמש באותה שיטה עד לאיתורה ולתיקונה בידי מהנדסי אפל.

■  חברת האבטחה Kaspersky Lab: אחד מכל 2 ילדים (או 44%) מסתיר מפני הוריו התנהגות מקוונת מסוכנת שלו; ככל שהילד/ה גדול/ה יותר מבחינת הגיל, כך הנטייה להסתיר הולכת אף היא וגדלה: שיעור של 33% מקרב בני 8-10 לעומת שיעור של 51% מקרב בני 14-16.

■  Dell SecureWorks: עסקי ה- Hacker-for-Hire משגשגים כיום בשווקים המחתרתיים לגבי האקרים רוסיים ואחרים; הנוזקה הופכת כיום ליותר זולה לרכישה.

■  הנתונים שמאחורי פרשת “מסמכי פנמה”: 2.6 טרה-בייט של חומר הכולל 4.8 מיליון מיילים, 3 מיליון קבצי מסדי נתונים, 1.1 קבצים גרפיים, 320,000 מסמכי טקסט ו- 2.2 מיליון קובצי PDF.

■ גרטנר: הוצאות ה- IT העולמיות ב- 2016 יסתכמו ב- 3.49 טריליון דולר, ירידה של 0.5%(-) לעומת הוצאות של 3.5 טריליון דולר ב- 2015; תחום התוכנה ירשום גידול של 4.2% לעומת ירידה של 2%(-) בתחום שירותי התקשורת.

■ דו”ח השוואתי חדש בין איזורים מטרופוליטנים בארה”ב שמפרסם  McKinsey: אם עמק הסיליקון יצמצם את הפער המגדרי הוא עשוי להשיג 25 מיליארד דולר (גידול של 9%) בתמ”ג בשנת 2025; העיר סן פרנסיסקו יכולה להשיג 45 מיליארד דולר ב- 2025.

■ דו”ח חדש: ב- 2015 הייתה הירידה החדה ביותר בשכר המנכ”לים של החברות הגדולות ביותר בארה”ב מאז המשבר הפיננסי; השכר החציוני של מקצת ממנהלי החברות ברשימת S&P 500  ירד ב- 3.8%(-) מ- 11.2 מיליון דולר ל- 10.8 מיליון דולר.

■ ההיצע לא עומד בביקושים: המכסה השנתית של ויזות כניסה לארה”ב של עובדים זרים מיומנים אזלה בתוך חמישה ימים בלבד; הממשלה הודיעה בעקבות כך כי תחלק את הויזות בשיטת הגרלה.

■ חברת הייעוץ FiREapps: ברבע הרביעי של 2015 פגע הדולר החזק  בחברות הרב-לאומיות בצפון אמריקה ובאירופה; הפגיעה הגדולה ביותר זה חמש שנים בהכנסותיהן בעקבות כך.

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ משרד התקשורת פירסם (ב- 31.3) מכרז פנימי לתפקיד מנהל/ת אגף א’ (מערכות מידע). תאריך ההגשה האחרון 6.4; המכרז מתפרסם באתר נציבות שירות המדינה (נש”מ) אך לא במדור “מכרזי כוח אדם” באתר האינטרנט של משרד התקשורת.

■ משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים מפרסם מכרז פומבי להקמה ותחזוקה של מרכז מידע לאומי לנפט וגז [National Data Repository, NDR]; הפרויקט יבוצע במתכונת של  Turn Key Project ויימשך כשנה וחצי; המציע נדרש להתקשר עם ספק משנה ישראלי, שיהיה בעל ניסיון בהענקת שירותי מיקור חוץ בתחום הקמה, תחזוקה ותפעול של מערכות תשתית; משך ההתקשרות עם הספק להקמת המערכת, לתחזוקתה ולתפעולה: תקופה ראשונית של 5 שנים + הארכה/ות נוספת/ות פוטנציאלית לפרקי זמן של שנה בכל פעם ועד 10 שנים נוספות בסה”כ.

■ מכרז חדש של משרד התיירות: מכרז להפקה, כתיבה, עריכה ותחזוקה של תוכן מאגר מידע של המשרד; המאגר ישמש את תיירות הפנים והחוץ וגם כ-  Open Data לשימוש הציבור ולפיתוח אפליקציות; יקיף מספר סוגי תוכן ובהם מידע תיאורי, תמונות סטילס וסרטונים קצרים וכן מידע שימושי למבקרים פוטנציאלים; המידע יהיה בעברית ובאנגלית ובהמשך גם בשפות נוספות.