סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 24 באוגוסט 2018)

08:49 24.08.2018

קטגוריות: כללי

תגים:

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ ה- Eighth Annual State of Women-Owned Businesses Report של American Express: מספר העסקים בבעלות נשים גדל מאז שנת 1972 בכ- 3,000%; מידי יום נפתחים בממוצע 1,821 עסקים חדשים בבעלות נשים בארה”ב; במהלך 11 השנים האחרונות, מס’ החברות בבעלות נשים שהן ממיעוטים אתניים  גדל כמעט פי שלושה מכלל החברות שבבעלות נשים.

■ בדיווח לרשות לניירות ערך האמריקנית (SEC): חב’ המחקר Gartner מפסיקה העסקתו של Peter Sondergaard מנהל המחקר והייעוץ העולמי שלה (שהועסק בה כ- 30 שנה) בשל התנהגות “שאינה עקבית ותואמת את קוד ההנהגות וערכי הליבה” של החברה; לא נמסרו פרטים נוספים; הכנס השנתי המוביל של החברה  ייערך באוקטובר.

■ סקר חדש של חב’ McAfee: הורים מתעלמים מהדאגות שלהם עצמם כאשר הם מעלים תמונות של ילדיהם באופן מקוון; לקראת החזרה לבתי-הספר, מחצית מההורים לא ישקלו את השיקולים בסיכונים שבפרסום מקוון של ילדיהם במדי בית-ספר; 71% מההורים מסכימים שתמונות כאלה יכולות להגיע לידים הלא נכונות; 58% מההורים סבורים שזכותם לפרסם באופן מקוון תמונות ילדיהם גם מבלי לקבל הסכמת הילדים לכך.

■ דו”ח של חב’ ניהול הסיכונים RiskIQ: העלות לדקה כתוצאה מפשיעה מקוונת היא 1.14 מיליון דולר; בכל 60 שניות נופלים 1,861 אנשים קורבנות לפשיעת סייבר.

■ נתונים חדשים שפירסמה ה-  China Internet Network Information Center, CNNIC  הסינית מצביעים על 802 מיליון משתמשי אינטרנט במדינה; במחצית השנייה של 2018 (עד כה) יש 29.68 סינים שהחלו להשתמש באינטרנט לראשונה; מדובר בסוכנות המשתייכת למשרד התעשייה והמידע והיא אחראית על סיומת שמות המתחם  cn.

■ דיווח: 22 מדינות בארה”ב פנו יחדיו לבית-משפט לערעורים [U.S. Court of Appeals for the D.C. Circuit ] בתביעה להחזרת מדיניות נייטרליות הרשת [net neutrality]; מוקדם יותר השנה ניסו התובעים הכלליים של אותן מדינות לחסום באמצעות בית-המשפט את ה-  Federal Communications Commission, FCC משינוי רגולציית נייטרליות הרשת שהייתה בעידן הנשיא אובמה.

■ Forbes: ה- FBI ביקש מ- Google נתוני מיקום [location data] לגבי שטח ספציפי בעיר פורטלנד בארה”ב וזאת במסגרת השלבים הראשוניים של חקירה של הארגון לגבי שורה של פריצות לעסקים קטנים בעיר במארס/אפריל השנה; גוגל לא שיתפה פעולה עם הבקשה; בסופו של דבר נעצר חשוד שהודה בחלק גדול מהמקרים.

■ וול סטריט ג’ורנל: טייסים בחיל האוויר האמריקני מותקפים כל העת באיזור המזרח התיכון ע”י גורמים עויינים באמצעות סמני לייזר; התופעה נמצאת במגמת גידול; מגמה נרחבת ומתמשכת יותר ממה שהפנטגון הודה עד כה; טייסי קרב בשלוש זירות הלחימה הגדולות ביותר — סוריה, עיראק ואפגניסטן – דיווחו על יותר מ- 350 מקרים כאלה מכלל המקרים שדיווחו הטייסים האמריקנים במהלך שבעה החודשים האחרונים.

■ בעקבות מחאה ברשת, מארגני וועידה טכנולוגית החליטו למחוק את שמה של Marine Le Pen (ראש תנועת National Rally  ובין המתמודדים לנשיאות צרפת בעבר) מרשימת המוזמנים ולבטל את השתתפותה באירוע Web Summit  שייערך בנובמבר והוא בין אירועי ההיי-טק הגדולים ביותר באירופה; האירוע השנתי מתקיים מאז 2009; בתחילה נערך בדבלין אירלנד ומ- 2015 הוא מתקיים בליסבון פורטוגל.

■ חברת המחקר גרטנר: למרות ההזדמנויות הגלומות בו, מחשוב ענן נותר סיכון עסקי מוביל; בשנת 2021 השוק העולמי יסתכם ב- 300 מיליארד דולר; לפחות 95% מכשלי אבטחת הענן מעתה ועד 2022 יהיו באשמת הארגונים המשתמשים.

■ חברת המחקר IDC: ההכנסות העולמיות מפיתרונות ביג דאטה ואנליטיקה [Big Data and Business Analytics, BDA] יסתכמו ב- 166 מיליארד דולר ב- 2018 (גידול של 11.7% לעומת 2017) וב- 260 מיליארד דולר ב- 2022.

■ חברת המחקר Canalys: גידול של 187% במכירות הרמקולים החכמים [Smart Speakers] בעולם ברבע השני של 2018 ל- 16.8 מיליון יחידות; סין – השוק בעל הגידול המהיר ביותר; חב’ Google מובילה את השוק עם גידול שנתי במכירות של 449%; שנייה – Amazon עם גידול של 14%(-).

■ חברת המחקר Strategy Analytic: למרות האימוץ הנרחב של סמרטפונים, שוק המחשוב המחובר (connected computing market) [הכולל את כל סוגי המחשבים הניידים ומחשבי הלוח (טבלטים)] מצביע על חוזקה: למרות ירידה שנתית של 4%(-) במכירות הרי שבסיס ההתקנות עומד כיום על 1.5 מיליארד מכשירים; המכירות צפויות לגדול מ- 354 מיליון יחידות ב- 2018 ל- 403 מיליון יחידות ב- 2022 ואילו ההכנסות יגדלו בתקופה זו מ- 148 מיליארד דולר ל- 156 מיליארד דולר.

■ חברת המחקר Strategy Analytic: גידול של 7% בהכנסות ממכירות סמרטפונים ברבע השני של שנת 2018 לעומת הרבע השני של 2017; חברת Apple ממשיכה להיות היצרן המוביל במונחי הכנסות כשבמקום השני חברת Samsung. שלישית Huawei ורביעית OPPO הסיניות.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

מערך הסייבר הלאומי פירסם מכרז בינמשרדי-עתודה לתפקיד מנהל/ת אגף א’ (דוברות, תקשורת והסברה) ומכרז פנימי-עתודה לתפקיד ראש תחום תקשורת; שתי המישרות הן באגף הסברה, דוברות ותודעה בתל אביב; מועד הגשה אחרון: 20.8.2018.

משרד החינוך: מכרז היקפים משתנים — ריכוז, הנחייה והטמעת תכנית התקשוב במוסדות החינוך.