סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 10 באוגוסט 2018)

16:23 10.08.2018

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ ציוץ בטוויטר (7.8) של נתי טוקר כתב המדיה של TheMarker: אשר ביטון, “עם ותק די קצר במשרד התקשורת כמנהל אגף ספקטרום”, יכהן כמ”מ יו”ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין  אחרי פרישתה של היו”ר הנוכחית יפעת בן חי שגב בסוף חודש אוגוסט. כך החליט שר התקשורת איוב קרא. הוקמה ועדת איתור לתפקיד.

מערך הסייבר הלאומי מתריע (8.8): פגיעות במערכת הפעלה לינוקס עלולה לאפשר תקיפת מניעת שירות; ניתן לגרום מתקפת מניעת שירות למערכות לינוקס בגרסאות KERNEL 4.9  ומעלה, באמצעות אילוץ מערכת ההפעלה לבצע קריאות על כל פאקטה שנשלחת למערכת. התקיפה זכתה לכינוי SegmentSmack ; גרסאות קודמות ל- 4.9 אינן פגיעות; מומלץ לתעדף את העדכון לשרתים הנגישים מרשת האינטרנט בפרוטוקולים מבוססי TCP.

■ מזכר של סגן שר ההגנה האמריקני: הפנטגון אוסר על אנשי הצבא  שבשירות פעיל להשתמש ביישומוני  Global Positioning System, GPS ובצמידי כושר [fitness trackers] כדי למנוע זליגת מידע על פעילויות מבצעיות של הצבא.

חב’ Salesforce מקדמת את ה- COO שלה עד לאחרונה Keith Block לתפקיד מנכ”ל נוסף (co-CEO) לצידו של המנכ”ל והיו”ר הנוכחי ומייסד החברה Marc Benioff; שניהם ידווחו ישירות למועצת המנהלים של החברה.

■ דו”ח של ה- Office of the Inspector General  קובע כי לא האקרים הם שתקפו מערכת התגובות של ה- Federal Communications Commission, FCC בחודש מאי האחרון אלא זרם חסר-תקדים של אזרחים זועמים בעקבות שינוי מדיניות הארגון לגבי נייטרליות רשת [net neutrality].

■ ברבע השני של 2018 חוותה חב’ Snapchat לראשונה ירידה במספר המשתמשים שלה: מס’ המשתמשים הפעילים ירד ב- 1.5%(-) ל- 188 מיליון ברבעון זה, לעומת 191 מיליון משתמשים וגידול חיובי של 2.9% ברבע הקודם; זאת למרות תוצאות רבעוניות טובות מהצפוי.

■ דו”ח חדש של חב’ Deloitte: סין מקדימה את ארה”ב בהיקף ההשקעות בתשתיות דור חמישי [5G]; קיים סיכון ממשי שארה”ב לא תצליח להתגבר אי-פעם על הפער הזה (שמסתכם ב- 24 מיליארד דולר מאז 2015).

■ חברת המחקר IDC: ברבע השני של 2018 חלה ירידה של 13.5%(-) במכירות מחשבי הלוח (טבלטים) העולמיות, ל- 33 מיליון יחידות; את השוק ממשיכה להוביל בביטחה חברת Apple עם נתח שוק של 34.9%; שנייה – Samsung עם נתח של 15.1% וירידה שנתית של 16.1%(-) במכירותיה; חמישית – Amazon.com שחוותה ירידה שנתית של 33.5%(-) במכירות שלה.

■ חברת המחקר Strategy Analytics: ברבע השני של 2018 חלה ירידה של 6%(-) במכירות מחשבי הלוח (טבלטים) העולמיות, ל- 40.9 מיליון יחידות; רבעון 14 ברציפות של ירידות; יצרני Android סובלים מהפסד נתחי שוק והכנסות בשל ירידות המחירים והיעדר חדשנות בתחום; שלוש החברות Apple, Huawei ו- Microsoft חוו גידול במכירות והגיעו לנתח שוק משותף של 40%.

■ חברת המחקר Strategy Analytics: שוק היישומונים העסקיים במובייל יגיע ב- 2023 ל- 140 מיליארד דולר; ב- 2023 יגיע כוח העבודה הנייד ל- 1.88 מיליארד.

■ חברת המחקר Strategy Analytics: ברבע השני של 2018 חל גידול של 56% במכירות העולמיות של שעונים חכמים (Smartwatches) והם בין החפיצים (גדג’טים) האלקטרוניים בעלי קצב הגידול המהיר ביותר.