סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 15 ביוני 2018)

15:01 15.06.2018

קטגוריות: כללי

תגים: , , ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ לקראת פורום השרים הבינלאומי לביטחון הפנים ולמאבק באיומי הטרור וטרור הסייבר פורסמו ממצאי מחקר חדש בנושא תופעת “הזאב הבודד”; המחקר מציג את הפרופיל הפסיכולוגי והסוציולוגי של המפגעים בגל הפיגועים של השנה וחצי האחרונות; המחקר נערך ע”י המכון הבינלאומי למדיניות נגד טרור (ICT) במרכז הבינתחומי בשיתוף עם המשרד לביטחון הפנים והוא מתבסס על מאגר מידע הכולל 700 מפגעים אשר השתתפו ב-560 פיגועים; אחד הנתונים העולים מהמחקר נוגע לשימוש ברשתות החברתיות: לפחות 95 מבין המפגעים עשו שימוש ברשתות חברתיות בתקופה שקדמה לפיגוע, ו- 60 מתוכם אף פירסמו (מראש) מידע שיכול היה להצביע על כוונה לביצוע פיגוע.

משרד התקשורת מפרסם (13.6) את מכתבו של שר התקשורת איוב קרא אל טל גרנות-גולדשטיין מנכ”לית הוט מע’ תקשורת ואל גיל סספורטס מנכ”ל הוט טלקום בנושא פרישת תשתיות הוט טלקום.

שר התקשורת איוב קרא בנושא פרישת תשתיות הוט טלקום: “לאחר שבחנתי את המלצות הוועדה המייעצת, החלטתי לאמץ את המלצות הוועדה במלואן כפי שפורטו לעיל ולדחות בעשרה חודשים את יישום ההחלטה משנת 2014 עד ליום 13 באפריל 2019. במהלך תקופת הדחייה, הוט תמשיך לספק את שירותי ה- OTT  באיזורים בהם לא פרושה רשת הוט טלקום, בהתאם להחלטה משנת 2016”.

שר התקשורת איוב קרא צייץ אמש בטוויטר: היה לי הכבוד והעונג להיפגש עם עמיתי ראש ה- FCC (רשות התקשורת הפדרלית האמריקאית), מלווה במנכ”ל משרד התקשורת נתי כהן, ולחתום עימו על מסמך עקרונות ורצון לשיתופי פעולה בתחום התקשורת, בינינו לבין ארה”ב.

■ Ajit Pai ראש ה- Federal Communications Commission, FCC האמריקני בציוץ אמש בטוויטר: שמח לחתום על הצהרה משותפת של שיתוף פעולה עם שר התקשורת של ישראל. הסכם זה משקף ידידות ממושכת בין שתי שותפות קרובות. ודיון מצויין לגבי דור חמישי [5G], פרישת סיבים, ערים חכמות ועוד; עד כה ה- FCC לא פירסם הודעה לעיתונות על המפגש.

■ וול סטריט ג’ורנל: חב’ Apple עובדת על רכיב תוכנה [המכונה USB Restricted Mode] שעלול להקשות על גישה של חוקרים ל- iPhones ולאיחזור מידע מהמכשירים.

■ למחוזי מרכז בלוד הוגשה (12.6) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד Facebook Inc ו- Facebook Ireland בשם “כל מי שאינו משתמשי פייסבוק ונאספו עליו פרטים”; טרם פורסם כתב הטענות במלואו; בשבוע שעבר (6.6) פירסמתי ידיעה: “הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד Facebook Inc ו-  Facebook Ireland  בשם ‘כל מי שפתח חשבון פייסבוק ומידע שלו הועבר ע”י המשיבות או מי מהן לצד שלישי כלשהו לרבות ספקיות של המשיבות’.

■ הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד הוט טלקום: החלה לגבות לאחרונה מלקוחותיה – הרוכשים ממנה שירותי אינטרנט – תשלום עבור המודם שסיפקה להם “בניגוד להוראות הדין ולתנאי רישיונה”.

■ בכנס CeBIT 2018 הנערך השבוע במרכז הירידים של העיר הנובר בגרמניה: חב’ Vodafone Germany  הודיעה שמ- 9/2018, דיסלדורף ופרנקפורט  יהיו ערי ה- Gigabit הראשונות בגרמניה בשירותי מובייל; זאת לאחר שהחברה התקינה מתקני שידור סלולריים למהירויות של עד 1 Gbps.

■ סקר מקוון של YouGov  עבור Reuters Institute for the Study of Journalism ב- University of Oxford שהקיף 74,000 איש ב- 37 מדינות: פחות אנשים משתמשים ב- Facebook  למציאת חדשות ולדון בהן; לעומת זאת גוברת הפופולריות של WhatsApp  בתחום זה; הדבר נובע מדאגות לגבי פרטיות, מנושא ה- Fake News ומהאופי ‘הרעיל’ של הדיונים בפייסבוק לגבי חדשות.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ ועדת המכרזים הבין משרדית של משרד האוצר/החשכ”ל ומשרד התקשורת לבחירת גורם מפעיל למערך הפצת השידורים בטכנולוגיה ספרתית [“עידן פלוס”]: היום (10.6)  פורסמה ההודעה הבאה: “המועד האחרון להגשת ההצעות שנקבע במסגרת מסמכי המכרז הינו 2018.06.14. מאחר וועדת המכרזים טרם פרסמה מענה לשאלות ההבהרה, המועד יידחה.  הודעה בדבר המועד האחרון להגשת הצעות תועבר עם פרסום המענה על שאלות ההבהרה”.

משרד התקשורת מתקשר בפטור ממכרז עם רנסאנס אלקטרוניקה לרכש חומרה של חב’ VMware; ההתקשרות הוגדרה כ”מכרז סגור: טובין ושירותים בעל תכונות מיוחדות ואיפיונים בלתי נפוצים” ו”פנייה לכל ספקים מורשים”; לא פורסם פרוטוקול וועדת המכרזים.

איכילוב: מכרז להקמה ותחזוקה של אתר אינטרנט למניעת זיהומים.

שיבא: מכרז דו-שלבי לפיתוח ותחזוקה של “יישומון שיבא” לבית-החולים.