סופשבוע: ריכוז ידיעות (לתקופת חגי תשרי + “אחרי החגים”)

18:15 24.10.2019

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בתקופת חגי תשרי ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ לידיעת הקורא אבי וייס עורך “טלקום ניוז”: לאחר שנפוצו שמועות בתחום, חברת NordVPN, יצרנית virtual private network, מאשרת כי היא נפלה קורבן להאקרים; החברה הודיעה ל- TechCrunch כי במארס 2018 הייתה חדירה לא מורשית לחוות שרתים בפינלנד ממנה היא שוכרת שרתים [לא ננקב שם החברה הפינית המפעילה]; ההאקר/ים חדר/ו למערכת ניהול מרחוק בלתי מאובטחת ש- NordVPN לא הייתה מודעת כלל שהיא קיימת.

■ נפתח (22.10.2019) תיק תביעה חדש (ובקשה לאישור כתובענה ייצוגית) של המועצה הישראלית לצרכנות נגד איקיוטק דיגיטל וויז’ן, בן אופק ו- 10 נתבעים נוספים ובהם פלאפון, סלקום, פרטנר והוט מובייל; לדברי שירה קסטרו מזכירת המחוזי בת”א, התיק הוא במקום תביעה קודמת באותו נושא משנת 2014 [עפ”י החלטה שניתנה ב- 10 באוקטובר] וכתבי טענות יש להגיש לתיק החדש בלבד.

■ לאחר שבערב החג הוגשה התביעה הראשונה נגד יוניליוור שפע ישראל ואסם תעשיות מזון, הוגשה (22.10.2019) תביעה נוספת (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד יוניליוור, הפעם בשל סדרת הקרקרים “פתית” בתכולה כוללת של 250 גרם “המגלמים הפחתת משקל כמותית בשיעור של 20%, ביחס למוצרים בסידרה במשקל של 300 גרם”; היקף התביעה הקבוצתית: 10 מיליון ש”ח.

■ בערב החג (20.10.2019) הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד יוניליוור שפע ישראל ואסם תעשיות מזון (יצרניות דגני הבוקר ברנפלקס ופיטנס, בהתאמה) בגין הקטנת תכולת האריזות ביחס למשקל הרגיל של המוצרים; היקף התביעה הקבוצתית: 14 מיליון ₪.

מערך הסייבר הלאומי פירסם (15.10.2019) התרעה דחופה בדבר פגיעויות קריטיות בציוד VPN של מספר יצרנים מוכרים  (Palo Alto Networks, Fortinet, Pulse Secure) ; ציוד זה חשוף לפגיעויות העלולות לאפשר לתוקף מרוחק ובלתי-מזוהה הרצת קוד על הציוד, או קריאה של קבצים מהציוד, כולל פרטי הזדהות של משתמשים. קיימים ברשת Exploits לפגיעויות אלו, והן מנוצלות בפועל לתקיפות; מומלץ לכל ארגון העושה שימוש בציוד  VPN שגירסתו פגיעה, לבחון ולהתקין את עדכוני האבטחה הרלבנטיים בהקדם האפשרי.

משרד התקשורת מפרסם שימוע: הגדרת מוקדי 105 [מוקד לאומי המהווה חלק ממערך משולב משטרתי-אזרחי למניעת אלימות ופשיעה נגד ילדים ובני נוער ברשת] ו- 110 [מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שהוקם כדי לייעל את עבודת מוקד 100 ולהפחית ממנו עומסים] כשירות חירום ציבורי; בשימוע זה משהת”ק יפעל לתיקון תקנות כך שמוקדים אלה יתווספו לרשימת מוקדי החירום אשר השיחה אליהם היא ללא תשלום ועלויות שירותי החירום הללו יושתו על חברות התקשורת בדומה לשירותי החירום 100, 101 וכד’.

משרד התקשורת פירסם החלטה בעקבות שימוע לעדכון תוכנית המספור לעניין ניידות המספרים; התוכנית תתוקן כך שתבוטל אפשרות חסימת מספר טלפון לביצוע ניידות מספרים לגביהם לא בוצע תשלום עבור חבילות תשלום בדיעבד [Post Paid] בסכום מצטבר של לפחות 30 ₪.

■ ביום כיפור (9.8.2019, בשעה 04:28) הוגשה לבית-משפט השלום בת”א [באמצעות מערכת הנהלת בתי-המשפט] המרצת פתיחה של אריאל פורמנובסקי [שניהל ומנהל מספר הליכים משפטיים כנגד גורמים שונים] נגד הארץ וגלובס ונגד השופטת אתי כרייף [לשעבר, מבית-משפט השלום בנתניה], עו”ד סודי עוז סיני ארניה ועו”ד אפרים (אפי) נווה [לשעבר, ראש לשכת עו”ד][שלושתם מעורבים בפרשת חקירה שעודנה מתנהלת] וכן נגד מ”י/מחוז ת”א; התובע מייצג את עצמו; טרם פורסם הנוסח המלא של כתב הטענות.

■ למרות מחיקת העתירה הורה העליון למשרד התקשורת ולחברת HOT לשלם לעותרים; “המשיבים ישלמו לעותרים הוצאות בסך של 20,000 ₪; מחצית תשולם ע”י המשיבים 1 ו- 2 [שר התקשורת ומשרד התקשורת], ומחצית תשולם על-ידי המשיבות 3 ו- 4 [הוט טלקום ש.מ ו- הוט מערכות תקשורת בע”מ]”; את העתירה הגישו הצלחה – התנועה הצרכנית לקידום חברה כלכלית הוגנת; מועצת הנגב; מועצה מקומית חורה; מיכאל ביטון – ראש המועצה המקומית ירוחם; סיגל מורן – ראש המועצה האזורית בני שמעון; ד”ר עואד אבו פריח וד”ר הראל פרימק.

משרד הבריאות פירסם (6.10.2019) את טיוטת תקנות זכויות החולה (שימוש מחקרי במידע בריאות) ש”נועדה לקבוע את ההסדרים החוקיים לשימוש מחקרי במידע בריאות”; “זאת מתוך מטרה לאזן בין הרצון לעודד ולקדם את שיתופי הפעולה והשימוש המחקרי במידע בריאות לבין הצורך להגן על פרטיות וסודיות המידע הרפואי, וכדי להביא לשיפור איכות הטיפול הרפואי ולקדם את המחקר הרפואי”.

■ “טיוטת התקנות מציעה לאמץ מנגנון אישור לביצוע מחקרים במידע בריאות בדומה למנגנון הקיים לאישור ניסויים רפואיים בבני אדם מכוח תקנות בריאות העם (ניסויים רפואיים בבני אדם) [מ- 1980], תוך הגדרת כללים מחמירים לשמירה על סודיות ופרטיות המידע והטמעה של כלים ואמצעים טכנולוגיים וארגוניים המותאמים למחקרים במידע”.

■ Tech Workforce 2020: The Age and Gender Perception Gap, סקר חדש של ארגון ISACA [לשעבר, Information Systems Audit and Control Association] המתפרסם היום (7.10.2019): כשליש מהגברים מאמינים, בטעות, כי נשים פשוט אינן מתעניינות במישרות בתחום הטכנולוגי; גברים ונשים סבורים שהנשים אינן מיוצגות במידה הולמת במגזר הטכנולוגיה העולמי אולם יש הבדלים בין המגדרים לגבי הסיבות לכך.

■ חב’ המחקר Strategy Analytics: לאחר התחלה איטית ב- 2019 (פחות מ- 1% מכלל המכשירים הנמכרים), החל מ- 2020 צפוי גידול משמעותי במכירות סמרטפוני דור חמישי (כ- 10% מכלל המכשירים הנמכרים); ב- 2025 יגיעו המכירות ליותר מ- 1 מיליארד מכשירים; בתוך 5 שנים מכירות סמרטפוני 5G יגיעו לכמחצית מכלל מכירות הסלולר העולמיות.

■ דיווח של Netblocks: בעקבות גל המחאות ההמוניות שפרץ בעיראק, השבתה של 75% משירות האינטרנט והגישה לרשתות החברתיות ברחבי המדינה החל מרביעי האחרון; ההשבתה אינה נוגעת לחבל הכורדי האוטונומי בצפון המדינה המשתמש במערכת נפרדת של גישה לאינטרנט.

■ חברת HP Inc [בראשות המנכ”ל הנכנס Enrique Lores] מתכננת פיטורין של 7,000-9,000 עובדים במהלך שלוש השנים הקרובות, מתוך כוח העבודה הכולל שלה שעומד על 55,000 עובדים; לכשיסתיים התהליך, החברה תגיע לחיסכון שנתי של 1 מיליארד דולר.

■ דו”ח חדש של Digitimes Research: צפוי שיעור גידול שנתי מצטבר של 3.8% במכירות הסמרטפונים העולמיות בשנים 2019-2024; המכירות של סמרטפונים צפויות להתאושש ב- 2020 לאחר שנתיים רצופות [2018-2019] של ירידות; ב- 2022 יגיעו המכירות ליותר מ- 1.5 מיליארד יחידות וב- 2024 ל- 1.6 מיליארד יחידות.

■ דו”ח חדש של Digitimes Research: גורמי תעשייה מעריכים כי ברבע הרביעי של 2019, חברת Apple צפוייה להדיח את Huawei הסינית מהמקום השני ולחזור לתפוס מיקום זה בדירוג היצרנים בשוק הסמרטפונים העולמי; ברבע השני של 2018 הדיחה וואווי את אפל מהמקום השני והתבססה בו עד כה.

■ דו”ח חדש של Digitimes Research:  המכירות העולמיות של מחשבי לוח (טבלטים) צפויות לקטון במהלך חמש השנים הקרובות , בשיעור של 2-3%(-) מידי שנה; ב- 2019 צפוייה ירידה חדה בשל היחלשות הביקושים לטבלטים ממותגים ולצרכי חינוך; ב- 2020 יסתכמו המכירות ביותר מ- 130 מיליון יחידות וב- 2024 ל- 120 מיליון יחידות.

■ חברת המחקר IDC: הוצאות טכ’ המידע במזרח התיכון ובאפריקה צפויות לגדול ב- 2.8% ולהגיע בשנת 2020 ל- 83.7 מיליארד דולר; ארגונים גדולים יהוו 56.8% מתוך נתון זה.

■ בשל הסנקציות שהטיל הבית הלבן במהלך הקיץ, חב’ Adobe מבטלת את כל המנויים והחשבונות של לקוחותיה בוונצואלה, שגם לא יהיו זכאים לקבל החזר כספי בעקבות צעד זה; החברה מאפשרת ללקוחותיה להסיר עד 28.10.2019 כל הקבצים שלהם המאוחסנים בחשבונות באדובי; מדובר בצרכנים של שירותים חינמיים ובתשלום של החברה.

Semiconductor Industry Association, SIA: בחודש 8/2019 חלה ירידה של 15.9%(-) במכירות המוליכים-למחצה בעולם (בהשוואה ל- 8/2018) והן הסתכמו ב- 34.2 מיליארד דולר; נרשם גידול של 2.5% לעומת המכירות חודש לפני כן (7/2019).

■ חברות המחקר IDC  וגרטנר: למרות שנמשכות הבעיות, שוק המחשבים האישיים המסורתי [מחשבים נייחים, ניידים ותחנות עבודה] ממשיך לגדול זה רבעון שני ברציפות.

■ חברת המחקר IDC: ההוצאה הצרכנית על טכנולוגיה תגדל ב- 2019 בשיעור של 5.3% ל- 1.69 טריליון דולר; ב- 2023 יהיה מדובר בהוצאות בהיקף 2.06 טריליון דולר.

■ חב’ SAP הודיעה אמש (10.9.2019) כי המנכ”ל שלה בתשע השנים האחרונות Bill McDermott פורש לאלתר מתפקידו לאחר שהחליט שלא לחדש את החוזה שלו בתפקיד; בשלב זה ימלאו את מקומו Jennifer Morgan  ו- Christian Klein  כמנכ”לים משותפים.

■ 5G for business: a 2030 market compass report, דו”ח של חברת Ericsson  אומר כי הדיגיטליזציה התעשייתית עשוייה להניב שוק של 700 מיליארד דולר בסוף העשור הבא.  לדברי מחברי הדו”ח, הדור החמישי [5G] כבר פותח הזדמנויות חדשות בשוק התקשורת התחרותי מאוד.

■ העיתון הגרמני Handelsblatt: ממשלת גרמניה תאפשר לחברה הסינית Huawei לספק ציוד רשתות לדור החמישי [5G]; לפי הדיווח, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל התערבה באופן אישי לטובת הבחירה בוואווי בשל חששה מעימות עם סין.

■ תחזית חדשה של חב’ המחקר IHS Markit: הכנסות שוק המוליכים-למחצה העולמי צפויות לגדול ב- 5.9% ב- 2020 (בעיקר בשל תחילת יישום הדור החמישי) לאחר ירידה חדה של 12.8%(-) ב- 2019 : מ- 422.8 מיליארד דולר השנה ל- 448 מיליארד דולר בשנה הבאה.

■ רגולטור התקשורת של ברזיל National Telecommunications Agency, Anatel התיר למשרד הנשיאות במדינה [Office of Institutional Security of the Presidency of the Republic] להשתמש בציוד חסימת אותות תקשורת [Radiocommunications Signal Blocking Equipment,  BSRs] בסביבת אתרים (ברדיוס של 200 מ’) בהם הנשיא Jair Bolsonaro  וסגנו Hamilton Mourao  חיים, עובדים או “צפויים לשהות בהם”; ההוראה (שתוקפה עד 31.12.2022) אינה גורפת אלא למקרים ספציפיים בהם יש ראיות מוצקות לסכנות אפשריות לשלום השניא או סגנו.

■ BBC: חב’  Samsung מאשרת דיווח כאילו כל טביעת אצבע יכולה לשחרר את החסימה [unlock] במכשירי ה- Galaxy S10 שלה; מבטיחה להוציא תיקון תוכנה לבעייה; אשה בריטית הודיעה כי בעלה הצליח לשחרר את החסימה במכשיר שלה כשהוא משתמש במגן מסך פשוט; כשהושק המכשיר במארס טענה סמסונג כי מנגנון אימות הזהות באמצעות טביעת אצבע [fingerprint authentication system] הוא “מהפכני”.

■ פורסם דירוג 100 המותגים המובילים השנתי ה- 20 של חברת Interbrand (זרוע ייעוץ המיתוג בקבוצת הפרסום Omnicom): חברת Apple עודנה מובילה; אחריה (בסדר יורד): חברת Google, חברת Amazon, חברת Microsoft, חברת Coca-Cola, חברת Samsung, חברת Toyota, חברת Mercedes, חברת McDonald’s  וחברת Disney בעשירייה המובילה את דירוג המאה; השנה, לראשונה, חב’ Facebook אינה נכללת בעשירייה הראשונה (ממוקמת 14) וחב’ Nokia – שהייתה מותג המובייל המוביל בעבר – אינה ברשימת ה- 100; ערך המותג הכולל של מגזר הטכנולוגיה הוא 790 מיליארד דולר, כמעט פי שלושה מהקטגוריה הבאה בתור; ארבע החברות המובילות במגזר יוצרות את מירב הערך.

■ חברת המחקר IDC: בחמש השנים הקרובות צפוי גידול יציב בהוצאות העולמיות על מוצרי ושירותי אבטחה; ארגונים ימשיכו להשקיע בפיתרונות כדי להתמודד על מגוון איומי ודרישות אבטחה; ב- 2019 יגיעו ההוצאות על חומרה, תוכנה ושירותי בתחום האבטחה ל- 106.6 מיליארד דולר, גידול של 10.7% לעומת 2018; ב- 2023 יהיה מדובר ב- 151.2 מיליארד דולר.

■ אלפי מפגינים ברחבי המדינה גרמו לממשלת לבנון ביום חמישי (17.10.2019) לוותר על כוונתה להטיל מס על שיחות Voice-over-Internet Protocol, VoIP [עשרים סנטים אמריקנים ליום על שיחת הווטסאפ הראשונה] לצורך שימוש ב- WhatsApp, ב- Facebook וב- FaceTime. יצויין כי ההפגנות הללו הן המשך לגל מחאה לגבי המצב הכלכלי במדינה.

■ הושק שירות 5G בנמל התעופה הבינלאומי של ביירות.

■ סוכנות אבטחת הסייבר הגרמנית [Bundesamt für Sicherheit in der Informationstechnik, BSI] בחנה 4 גירסאות של דפדפנים שונים [Firefox, Chrome, IE, Edge] והגיעה למסקנה: פיירפוקס  – היחיד שעמד בכל דרישות המינימום לרכיבי אבטחה חיוניים.

IDC’s ConsumerScape 360 Survey: הצרכנים ביפן ובניו זילנד מובילים בעולם באימוץ סיבים; 45% ו- 44% (בהתאמה) מהם עושים שימוש בעיקר בחיבור מבוסס סיבים לאינטרנט; ניו זילנד חוותה בשנה האחרונה גידול של 11% באימוץ של חיבור מבוסס סיבים; שיעור האימוץ הבינלאומי  הממוצע (ב- 19 מדינות שנבדקו) עומד על 22% [נתון זה לא השתנה מ- 2018]; שלישית –שבדיה (39%), רביעית – צרפת (23%), חמישית – בריטניה (21%), שישית – ארה”ב (14%).

■ דיווח של Yahoo Finance: חברת דירוג האשראי האמריקאית אקוויפקס [Equifax] השתמשה ב- ‘admin’ כסיסמה וכשם משתמש בפורטל שלה שכלל מידע מסווג ורגיש וכן השתמשה בשרתים לא-מאובטחים; כך עולה מתובענה ייצוגית בבית-משפט פדרלי במדינת ג’ורג’יה; התביעה הוגשה בינואר השנה אך רק עתה ‘עלתה’ על עובדה זו כתבת Buzzfeed.

■ דיווח: חיל האוויר האמריקני “נטש” השימוש בדיסקטים בהם השתמש עד כה לצורך מערכת ניהול כלי נשק גרעיניים של ארה”ב [US Strategic Automated Command and Control System, SACCS] ובחר בפיתרון אחסון טוב יותר.

■ הדו”ח Internet Advertising Revenue Report הרבעוני של Interactive Advertising Bureau, IAB  ושל PwC US: הכנסות הפרסום הדיגיטלי בארה”ב הסתכמו במחצית הראשונה של 2019 ב- 57.9 מיליארד דולר, ההכנסות הגבוהות ביותר אי-פעם במחצית הראשונה של שנה כלשהי; גידול של 17% לעומת המחצית הראשונה של 2018; הפרסום הנייד הגיע ל- 40 מיליארד דולר, גידול של 29% לעומת התקופה המקבילה שנה קודם לכן.

■ דו”ח של Hurun Institute הסיני: בסין יש כיום הכי הרבה חברות הזנק פרטיות בעלות שווי מוערך של יותר מ- 1 מיליארד דולר כל-אחת [Unicorns]; בסין יש יותר חברות כאלה מאשר בארצות הברית (206 לעומת 203, בהתאמה); יחדיו יש בשתי המדינות הללו יותר מ- 80% מחברות ה”חד-קרן” בעולם.

■ ביום שישי, 11.10.2019 השכם בבוקר דיווחתי כאן  כי “חב’ SAP הודיעה אמש שהמנכ”ל שלה בתשע השנים האחרונות Bill McDermott פורש לאלתר מתפקידו לאחר שהחליט שלא לחדש את החוזה שלו בתפקיד”; עתה דווח כי מקדרמוט קיבל את תפקיד המנכ”ל של חברת ServiceNow (אליו ייכנס לקראת סוף השנה) ויחליף את המנכ”ל הקודם שמונה למנכ”ל Nike.

■ תחזית חדשה של חב’ המחקר Gartner [שפורסמה במסגרת הכנס השנתי שלה  IT Symposium/Xpoהמתקיים השבוע באורלנדו): הוצאות טכ’ המידע יסתכמו ב- 2019 ב- 3.7 טריליון דולר, גידול של 0.4% [תחזית הגידול הנמוכה ביותר לשנה זו, עד כה; ב- 2020 הן יגדלו ב- 3.7% לעומת השנה; כלל ההוצאות על אבטחה יגדלו השנה ב- 10.5% וההוצאות על אבטחת ענן צפויות לגדול ב- 41.2% בחמש השנים הקרובות.

■ תחזית חדשה של חב’ המחקר Gartner [שפורסמה במסגרת הכנס השנתי שלה  IT Symposium/Xpo המתקיים השבוע באורלנדו): ב- 2024 צפוי ארגון הבריאות העולמי שליד האו”ם [World Health Organization, WHO] לזהות את השופינג המקוון כהפרעה התנהגותית ממכרת [addictive disorder]; ההוצאה הצרכנית באמצעות פלטפורמות מסחר דיגיטליות ימשיכו לגדול ביותר מ- 10% בשנה עד 2022; גם מנמ”רים צריכים לקחת בחשבון אפשרות של פיריון אבוד בקרב העובדים בשל הזמן המבוזבז על שופינג מקוון במהלך שעות העבודה.

■ תחזית חדשה של חב’ המחקר Gartner [שפורסמה במסגרת הכנס השנתי שלה  IT Symposium/Xpo המתקיים השבוע באורלנדו): מספר האנשים בעלי מוגבלויות שיועסקו בשנת 2023 ישלש עצמו בשל טכנולוגיות בינה מלאכותית [AI], מציאות רבודה (AR), מציאות מדומה (VR) וטכנולוגיות צומחות נוספות; אלה יקטינו מכשולי נגישות לעובדים הללו; גופים המעסיקים עובדים בעלי מוגבלויות לא רק יזכו להכרת תודה מהקהילות בהן הם פועלים אלא גם לשיעורי שימור עובדים גבוהים יותר ב- 89%, גידול של 72% בפיריון העובדים וגידול של 29% בריווחיות.

■ תחזית חדשה של חב’ המחקר Gartner [שפורסמה במסגרת הכנס השנתי שלה  IT Symposium/Xpo המתקיים השבוע באורלנדו): בשל חששות מדיסאינפורמציה בזדון ומחדושת כזב [Fake News], ב- 2021 לפחות 10 גופי תקשורת מובילים ישתמשו בטכ’ Blockchain לאימות התכנים; ב- 2023, שלושים אחוז מהחדשות ותכני הוידיאו העולמיים יאומתו באמצעות בלוקצ’יין ויילחמו בטכנולוגיית Deep Fake.

■ מחקר חדש של ארגון GSMA [המפורסם במסגרת כנס MWC Los Angeles] מדגיש עמדת המנהיגות של צפון אמריקה בתחום הדור החמישי: ה- Mobile Ecosystem של צפון אמריקה מוסיף 1 טריליון דולר לשנה לתמ”ג האיזורי; כמחצית מכלל חיבורי המובייל של האיזור ישתמשו ב- 2025 ברשתות 5G חדשות; ההוצאות של המפעילים על רשתות חדשות בשנים 2018-2025 יגיעו ליותר מ- 380 מיליארד דולר.

■ מחקר חדש של ארגון GSMA [המפורסם במסגרת כנס MWC Los Angeles]: מגזר המובייל בצפון אמריקה צפוי להניב השנה הכנסות של 280 מיליארד דולר; ב- 2018 היו 321 מיליון מנויי מובייל ייחודיים בצפון אמריקה, 83% מהאוכלוסייה; ב- 2025 יהיו 345 מיליון (או, 85% מהאוכלוסייה); בארה”ב – 278 מיליון מנויי מובייל ייחודיים; כשלושה-רבעים מחיבורי המובייל באיזור משתמשים ברשתות 4G; רשתות 5G יהוו 46% מהחיבורים ב- 2025.

■ מחקר חדש של חב’ PricewaterhouseCoopers, PwC שהוכן עבור ארגון GSMA: לפיתרונות Mobile Big Data [בתחומים דוגמת תגובה לאסונות, מניעת מחלות והכללה פיננסית] יש פוטנציאל עצום להניב השפעה חברתית חיובית על חיי יותר מ- 150 מיליון איש בעולם ב- 5 השנים הקרובות; יוזמת GSMA’s Big Data for Social Good הושקה ב- 2/2017 ונתמכת כיום ע”י 20 מפעילים (שהם בעלי נוכחות ב- 117 שווקים בעולם].

Pew Research Center: פוליטיקה לאומית אמריקנית בטוויטר: חלק גדול מהציוצים הפוליטיים בארה”ב (97%) מגיע מקבוצה קטנה אך פעילה –  10% מכלל המצייצים הבגירים בארה”ב; מרבית הציוצים: אי הסכמה בולטת ותקיפה למדיניות הנשיא דונלנד טראמפ; 22% מהציבור האמריקני משתמש בטוויטר.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בתקופת חגי תשרי ב- Read IT Now:

■ מכרז חדש של מינהל התיכנון המתפרסם היום (7.10.2019): מכרז לרכישת שירותי מיקור-חוץ לתפעול ותחזוקת תשתיות התקשוב של המינהל.

משרד המדע והטכנולוגיה פירסם מכרז פומבי (עבור סוכנות החלל הישראלית, סל”ה) לפיתוח, בניה ושיגור של ננו-לווין טכנולוגי; המכרז מיועד לגופי אקדמיה ו/או תעשייה העוסקים בפרויקטים בתחום החלל; לצורך ביצוע הפרויקט יקצה המשרד סכום  של 6,000,000 ₪.

■ מכרז חדש של משרד המשפטים המתפרסם היום (24.10.2019): מכרז לאספקת שירותי ייעוץ וליווי פעילויות אבטחת מידע עבור המשרד (ייבחרו עד 2 ספקים); “תפעול מערכות המידע של המשרד מחייב התייחסות לסוגיות שונות של אבטחת מידע, בין היתר כדי לשפר את מוכנות המשרד לאירועים הקשורים באבטחת מידע והתקפות סייבר, להפחית את חשיפת המשרד לאירועי אבטחת מידע וסייבר וכדי לפתח יכולת התמודדות טובה עם אירועים מסוג זה וחזרה מהירה לשגרה תוך פגיעה מזערית בהמשכיות העסקית של המשרד ושל גורמים נוספים התלויים בקבלת מידע ממערכות המידע של המשרד”.

עיריית קריית מוצקין: מכרז לאספקה, התקנה ותחזוקה של מערכות מידע לניהול העירייה.

משטרת ישראל מעוניינת לקבל מידע על טכנולוגיות המאפשרות תיעוד ותמלול אוטומטי של חקירות במספר מתארים שונים.