סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שמסתיים ב- 28.6.2019)

18:36 27.06.2019

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו השבוע ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■  כל הכבוד על האייטם ה”בלעדי” של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מהבוקר (25.6.2019) לרבות ‘חשיפה טרייה’ של דו”ח ההתקשרויות הרבעוני של משרד התקשורת הכולל פרטי נסיעות לחו”ל של אנשי המשרד! אלא שמה שאבי וייס לא מספר לקוראיו הוא שהמידע הזה (של החשיפה הטרייה כביכול) פורסם רשמית ע”י משרד התקשורת ב- 10.4.2019 ויום לאחר מכן כאן ב- Read IT Now.

■ “יאללה לך הביתה מוטי, שלום ותודה”?: מסיבה לא ידועה, חשבון הטוויטר של אבי וייס [@motty53] עורך ‘טלקום ניוז’ היה מושעה במשך קרוב לשבוע, לפי הודעת החברה; ביממה האחרונה שב החשבון להיות פעיל.

מוניר קזמל, הממונה על העמדת מידע לציבור במשרד התקשורת: בין הזוכים בפרס שר המשפטים לשקיפות ברשויות הציבוריות לשנת 2019.

■ נכנסה לתוקף התפטרות איוב קרא: האם עכשיו יסיר מחשבון הטוויטר שלו את הכיתוב “שר התקשורת”? האם עכשיו יסיר מחשבון הפייסבוק שלו את התמונה עם הכיתוב “שר התקשורת איוב קרא” ואף יסיר את האותיות MK מכתובת חשבון הפייסבוק שלו?

■ חב’ ימות המשיח בע”מ [המנהלת מס’ הליכים משפטיים נגד חב’ טלקום וועדת הרבנים לענייני תקשורת] ומרכז המידע לציבור החרדי בע”מ הגישו לעליון עתירה למתן צו על-תנאי ובקשה לצו ביניים נגד משרד התקשורת, מנהל תחום אסדרה ורישוי במשרד התקשורת ונגד מנכ”ל המשרד נתנאל (נתי) כהן; שופטת העליון החליטה (25.6.2019) שלא להוציא כרגע צו ארעי וביקשה מהמשיבים לגיב בתוך יומיים על הבקשה לאיחוד עתירה זו עם עתירה אחרת שהוגשה ע”י קרויז תקשורת בע”מ נגד משרד התקשורת.

■ הממשלה תדון בישיבתה הקרובה (א’, 30.6.2019) בהצעה של שרי האוצר והאנרגיה לאשר השקעה של חברת החשמל לישראל (חח”י) בחברת איי. בי. סי. איזראל ברודבנד קומפני בע”מ [IBC, מיזם הסיבים] ותיקון החלטת ממשלה קודמת.

■ הוגשה (25.6.2019) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד יכאן – תאגיד השידור הישראלי לגבי החזרה הגנרלית לתחרות האירוויזיון [שהובטח כי תהיה זהה למופע הגמר, מה שלא קרה בפועל]: “מכלול הצרכנים בארץ ובנכר שרכשו כרטיסים לחזרה הגנרלית” חשים “מפח נפש וזעם באופן שהאירוויזיון הפך בעיניהם להיות אירו-ביזיון”.

■ עבודת מטה של מערך הסייבר הלאומי מקדמת ביטוח ככלי לקידום חוסן המשק מפני תקיפות: רק ל- 13% מהחברות במשק יש ביטוח סייבר.

■ נערכים לבחירות: משרד הפנים מפרסם מכרז חדש  להקמה ותחזוקה של מערכת ניהול בחירות ברשויות מקומיות ומועצות אזוריות; המערכת מתוכננת לתמוך בתהליך הבחירות לרשויות המקומיות המתוכנן בשנת 2023.