סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שמסתיים ב- 15.11.2019)

14:17 15.11.2019

קטגוריות: כללי

תגים:

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■  הממשלה תדון בישיבתה הקרובה (א’, 17.11.2019) על הצעת החלטה – נוסח מתוקן (שהגישו משרד המדע ומשרד ירושלים ומורשת) בנושא הקמת מרכז מורשת לתולדות התקשורת הציבורית בישראל; יוקם צוות היגוי בין משרדי ש”יבחן היתכנות הקמת מרכז שיכלול אוסף ותצוגה של מורשת התקשורת הציבורית ושל ההתפתחות הטכנולוגית שחלה בתחום התקשורת בארץ”; הצוות יגיש המלצותיו לממשלה עד  1.3.2020

■ הצעת ההחלטה עליה תצביע הממשלה בראשון הקרוב: “עד כה לא קם גוף הפועל לשימור המורשת המפוארת של התקשורת הציבורית, ועתה עם הפסקת שידורי רשות השידור, נוצר צורך בבחינת היתכנות להקמת מרכז מורשת התקשורת הציבורית בישראל. זאת, מתוך הכרה בחשיבות תרומתה של התקשורת הציבורית, על כלל מרכיביה (עיתונות כתובה, עיתונות מצולמת ומשודרת), לגיבוש זהותה הלאומית, עריכה, שפתה ותרבותה של החברה הישראלית”.

■ התאחדות המלאכה והתעשייה מחוז ת”א והמרכז הגישה (11.11.2019) תביעה נגד פייסבוק ישראל.

טריפל סי מחשוב ענן תגיש עתירה מינהלית נגד לאומית שירותי בריאות בשל החלטתה לפסול הצעתה למכרז לשירותים מנוהלים להתאוששות מאסון ולהכריז על מד-1 כזוכה במכרז; הגישה בקשה לבית-המשפט להארכת המועד להגשת העת”מ.

■ העליון בהחלטתו מהיום (10.11.2019) לדחות עתירת אלכסיי בורקוב נגד הסגרתו לארה”ב מצטט מתשובת המדינה: “החלטת שר המשפטים להורות על ביצוע ההסגרה לארה”ב התקבלה לאחר עבודת מטה שרוכזה על ידי המטה לביטחון לאומי ובמהלכה נבחנו מכלול השיקולים הצריכים לעניין ובהם שיקולים הנוגעים ליחסי החוץ של מדינת ישראל מול ארצות הברית ומול הפדרציה הרוסית; שיקולים הנוגעים להתחייבויותיה של מדינת ישראל במישור הבינלאומי בכל הנוגע להסגרת מבוקשים ולמחירים הנלווים לאי-ביצוע ההסגרה לארצות הברית; ושיקולים הנוגעים להשלכות נוספות שעלולות להילוות לכל החלטה שתתקבל בסוגיית הסגרתו של בורקוב”.

■  העליון בהחלטתו מהיום (10.11.2019) לדחות עתירת אלכסיי בורקוב נגד הסגרתו לארה”ב מצטט מתשובת המדינה: “על בסיס עבודת מטה שרוכזה על ידי המטה לביטחון לאומי קיבל שר המשפטים, על דעתו של ראש הממשלה, את ההחלטה להורות על ביצוע ההסגרה. לשיטת המשיבים החלטה זו היא סבירה ואין מתקיימים במקרה דנן נסיבות חריגות ויוצאות דופן אשר יש בהן כדי להצדיק חריגה מן הכלל שנקבע בפסיקתו של בית משפט זה ולפיו משהוכרז מבוקש כבר הסגרה, על השר להורות על ביצועה”.

■ 168,149 משתמשי סלולר ברחבי ארה”ב (בכל חברות הסלולר ובמכשירי Android ו- Apple) הופתעו ברביעי (6.11.2019) לקבל מסרוני טקסט שנשלחו אליהם במקור ב-  Valentine’s Day (בחודש פברואר השנה) אך התקבלו רק עתה וצויין עליהם נובמבר ולא פברואר; חב’ Syniverse המספקת שירותים לכל חב’ הסלולר התנצלה על התקלה והודיעה כי היא תוקנה; דיווחים על מקרים לא נעימים של אנשים שקיבלו הודעות אהבה שנשלחו בפברואר אבל עתה הם כבר ‘אקסים’ או על הודעות של אנשים שכבר נפטרו בינתיים [הערה: בארה”ב כנראה לא קיים ‘הלוחם הבודד בעוולות’ ה- FCC בדומה למומחה הטלקום שלנו].

■ חברת המחקר גרטנר: הוצאות ה- IT באיזור אירופה, המזה”ת ואפריקה [EMEA] צפויות לשוב ולגדול ב- 2020 ויסתכמו ב- 798 מיליארד דולר (גידול של 3.4% לעומת 2019); זאת לאחר 3 שנים רצופות של ירידות.

אימרקטר: המכירות בחגי סוף השנה האזרחית יחצו לראשונה את רף ה- 1 טריליון דולר; השנה יגדלו ב- 3.8% ל- 1.008 טריליון דולר; הגידול ב- 2018 היה 2.4%; ה- Cyber Monday יהיה היום העמוס ביותר עם צפי של 10 מיליארד דולר.

■ העיתון השוויצרי Neue Zurcher Zeitung: במכתב ששלחה בספטמבר חברת הטלקום השוויצרית Sunrise לבעלי המניות שלה היא הודיעה שהחברה ‘תלוייה בצורה משמעותית מאוד’ בציוד של חברת התקשורת הסינית Huawei; שתי החברות משתפות פעולה בשווייץ מאז 2012 כשוואווי חתומה על הסכם מיקור-חוץ עד 2023 בכל הנוגע לתפעול ולתחזוקת הרשת של סנרייז.

■ רויטרס: חב’ Huawei הסינית מחלקת בונוסים בהיקף של 286 מיליון דולר לעובדי המו”פ ושרשרת האספקה שלה התורמים להצלחת החברה בכל זאת למרות החרם האמריקני; החברה גם הודיעה ל- 190,000 עובדיה שמרביתם יקבלו החודש משכורת כפולה.

■ חברת Dell הודיעה כי היא שואפת לכך שב- 2030 מחצית מכלל כח העבודה העולמי שלה יהיה מורכב מנשים וכי 40% מהמנהלים בחברה יהיו נשים.

Digitimes Research: ירידה של 7.5%(-) במכירות הסמרטפונים בסין ברבע השלישי של 2019 לעומת הרבע השני של השנה (בה נרשם גידול של 22.4%); המכירות ברבע השלישי של שנה זו ירדו ב- 14.2%(-) לעומת הרבעון המקביל ב- 2018.

■ חברת המחקר Strategy Analytics: חברת Apple צפוייה להצטרף למירוץ ה- 5G ברבע השלישי של 2020 והיא תתפוס מקום גבוה ונתח דומיננטי מהשוק ואף תעקוף את השחקנים המובילים Samsung [מובילת השוק הבלתי מעורער כיום בסמרטפוני 5G] ו- Huawei; כיום אין לה עדיין מכשירים משלה מהדור החמישי; שני שוקי ה- 5G הגדולים ביותר בעולם ב- 2020 יהיו סין [עם Huawei כשחקן הדומיננטי] וארה”ב [עם Apple כשחקן הדומיננטי]; בטווח הארוך יותר סמסונג תזכה-מחדש בעמדת ההובלה.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ מכרז חדש של משרד הבריאות המתפרסם היום (12.11.2019): מכרז לקבלת שירותי Data Science עבור משרד הבריאות ובתי-החולים; אגף בכיר מערכות מידע במשרד מבקש לקבל הצעות שירותי מדעני נתונים Scientists Data אשר ישתלבו בפעילות המחקרית אשר מבוצעת במסגרת פלטפורמת ה- Big Data תמנ”ע (תשתיות מחקר נתוני עתק) ובהמשך בפלטפורמת מחקר נוספות כגון “פסיפס”. כיום ניתן שירות מדעני הנתונים בהיקף חודשי של 2,000 שעות ע”י מספר חברות. במסגרת המכרז יבחרו 3 ספקים זוכים לאספקת שירותיScience Data  ויהיו אחראים לספק מדעני נתונים עפ”י דרישת משרד הבריאות לצורך ביצוע מחקרים בנתוני עתק.

הלמ”ס: מכרז למתן שירותי תקשוב.

משרד החינוך: מכרז פומבי לשירותי מומחה בפלטפורמות Open Source.

המרכז הרפואי ע”ש חיים שיבא תל השומר: בקשה לקבלת מידע לגבי אתר אינטרנט חדש [“המרכז הרפואי מפעיל אתר אינטרנט שהתאים לצורכי העבר ומבקש להחליף את האתר הקיים באתר מתקדם ומתוחכם, שיתאים לצורכי ההווה והעתיד”].