סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שהסתיים ב- 9.8.2019)

08:34 09.08.2019

קטגוריות: כללי

תגים:

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ בכנס האבטחה Black Hat הנערך בלאס וגאס הכריזה חב’ Microsoft על Microsoft Security Response Center, MSRC/Most Valuable Security Research 2019: רשימת 75 חוקרי האבטחה והשותפים הארגונים המובילים שבעקבות דיווחיהם לחברה (מאמצע 2018 לאמצע 2019) תרמו יותר מאחרים בתחום פגיעויות והשפיעו על מוצרי מיקרוסופט; ברשימה נכללים גם חוקרי האבטחה הישראלים: Gal De Leon ו- Bar Lahav מחברת Palo Alto Networks [במקום העשירי והאחד עשר, בהתאמה]; Yoav Alon ו- Netanel Ben-Simon מחברת Check Point Software Technologies [שניהם המקום החמישים ותשעה], Danny Grander מייסד משותף בחברת Snyk [במקום השישים-ושישה] ו- Nethanel Gelernter מנכ”ל ומייסד משותף של חברת האבטחה Cyberpion [במקום ה- 70].

■ וול סטריט ג’ורנל:  Patrick Crusius שרצח 22 איש באל פאסו, כשמטרתו להרוג כמה שיותר היספאנים, אמר לחוקריו כי הגיע לרעיון של ביצוע הרצח ההמוני לאחר שביצע תחקירים מקיפים באינטרנט ושאב מהרשת את תפיסותיו.

■ וול סטריט ג’ורנל: הניסיון של ה- FBI לבצע ניטור אגרסיבי יותר במטרה לנסות לאתר רוצחי המונים פוטנציאליים הביא את הארגון לעימות עם חברת Facebook לאור מדינויות השמירה על הפרטיות שלה וניסיונותיה לעמוד בהוראות הציות לחוק.

■ חברת המחקר IDC: ההוצאות העולמיות על פיתרונות Blockchain יגיעו לכ- 15.9 מיליארד דולר בשנת 2023; בשנת 2019 יסתכמו ההוצאות בתחום זה ב- 2.7 מיליארד דולר, גידול בשיעור של 80% לעומת שנת 2018.

משרד התקשורת מודיע היום (8.8.2019) כי הוא “עוקב מקרוב לאורך השנה ובפרט בשבוע האחרון אחר איתנותן הפיננסית של חברות הסלולר. לאור ההתפתחויות  האחרונות, הורה מנכ״ל משרד התקשורת נתי כהן על הקמת צוות מיוחד לבחינת מצב שוק הסלולר. הצוות יבחן כלים אפשריים לייצוב השוק לקראת השקעות בדור החמישי במטרה ליצור שוק המציע לצרכנים מוצרים איכותיים ומגוונים במחירים הוגנים, בו פועלות חברות תקשורת אשר מכניסות למשקיעיהן רווחים סבירים”.

■ מנכ”ל משרד התקשורת נתנאל (נתי) כהן הטיל עיצום כספי על חברת דואר ישראל  בסכום של 13,880 ₪ בשל הפרת רישיון הכללי של הדואר (למתן שירותי דואר, שירותים כספיים מטעם החברה הבת ושירותים נוספים) בעקבות איחורים במשך זמן העברת דואר רשום.

■ הודעה של משהת”ק: “משרד התקשורת מעדכן מעת לעת את האסדרה שבתחום סמכותו. במסגרת זו פורסמו באתר קשרי ממשל שמונה טיוטות עדכונים וביטולים של חקיקת משנה שאינה עדכנית, לטובת התייחסות הציבור”.

■ לקראת הבחירות לכנסת ה- 22 תקיים הרשות להגנת הפרטיות כנס בנושא “שימוש במידע אישי מפנקס הבוחרים והתגוננות במרחב הסייבר”.

■ לקראת הבחירות לכנסת ה- 22, הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים מפרסמת ריענון הוראות חוק הגנת הפרטיות בנושא מגבלות השימוש במידע מפנקס הבוחרים ומגבלות השימוש במידע אישי.

■  תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד בנק הפועלים בשם “כל אדם שביקש להפקיד בבנק כספים שהתקבלו בידו ממימוש מטבעות דיגיטליים והבנק סירב להפקיד כספים אלה בחשבונות”; במקרה הספציפי: הבנק, שהתובע הוא לקוח שלו, סירב להפקיד לחשבונו כספים שמקורם במכירת מטבעות ביטקוין שמכר; שווי התביעה המשוער של חברי הקבוצה: 75 מיליון ₪.

■ מתוך כתב התביעה: “מטבעות דיגיטליים מוכרים למערכת הבנקאית זה עידן ועידנים, ולא מדובר בנכסים דיגיטליים שבאו במפתיע לעולם רק לאחרונה והבנקים אינם מכירים אותם, אינם יודעים כיצד להתמודד איתם ונדרשת להם שהות כדי ללמוד אותם ולהחליט כיצד ינהגו בהם”.

■ חב’ המחקר IDC: ברבע השני של 2019 חלה ירידה בשיעור של 5%(-) במכירות מחשבי הלוח (טבלטים) בעולם ל- 32.2 מיליון יחידות; ראשונה – Apple, שנייה – Samsung, שלישית – Huawei, רביעית – Amazon.com וחמישית – Lenovo; אמזון רשמה גידול של 46.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ואפל חוותה גידול של 6.1%; שלוש האחרות בחמישייה המובילה רשמו ירידות במכירות.

■ חב’ המחקר IDC: הכנסות שירותי ענן ציבורי בעולם ב- 2018 גדלו ב- 27.4% ל- 182.5 מיליארד דולר; ההכנסות ב- 2023 צפויות להסתכם בכ- 500 מיליארד דולר.

קנליס: גידול של 37.6% נרשם ברבע השני של 2019 בהוצאות על שירותי תשתיות ענן ל- 26.3 מיליארד דולר; את השוק ממשיכה להוביל Amazon Web Services, AWS עם נתח שוק של 31.5%, שנייה – Microsoft Azure עם נתח של 18.1%, שלישית – Google Cloud עם נתח שוק של 9.5%, רביעית Alibaba Cloud.

■ חב’ Strategy Analytics: מכירות השעונים החכמים [Smartwatches] גדלו בשיעור של 44% ברבע השני של 2019 ל- 12.3 מיליון יחידות; במקום הראשון ממשיך להוביל ה- Apple Watch עם נתח של 46%, במקום השני – Samsung ובמקום השלישי – Fitbit.

■ הדו”ח הרבעוני של Interactive Advertising Bureau, IAB ושל PwC US: הכנסות הפרסום הדיגיטלי בארה”ב הסתכמו ברבע הראשון של 2019 ב- 24.8 מיליארד דולר, גידול של 18% לעומת הרבע הראשון של 2018; מדובר בתוצאות הטובות ביותר לרבעון ראשון בשנה אי-פעם.

Semiconductor Industry Association, SIA: ירידה של 14.5%(-) במכירות המוליכים-למחצה במחצית הראשונה של 2019 לעומת 2018; המכירות ברבע השני של 2019 הסתכמו ב- 98.2 מיליארד דולר, ירידה של 16.8%(-) לעומת הרבע השני של 2018.