סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שהסתיים ב- 9.11.2018)

09:14 09.11.2018

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ בכנס חברת המחקר גרטנר Gartner Symposium/ITxpo 2018 הנערך בברצלונה (4-8.11.2018) הכריזה היום גרטנר על הזוכים ב- The 2018 Gartner Eye on Innovation Award בשירותים הפיננסיים באיזור EMEA ובהם בנק דיסקונט.

■ הוגשה (8.11) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת פלאפון תקשורת בשם מנויי החברה אשר לא ניצלו בפועל את ההטבה שהציעה החברה ביום 23.9.2018 ולא קיבלו פיצוי בגין התקלה; טרם פורסם כתב הטענות המלא.

■ הוגשה (4.11) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד הוט מובייל: “הציגה מצגים ללקוחותיה בהם התחייבה לתת להם הנחה וכן מוצרים בחינם, אבל בפועל גבתה מהם עלות מלאה עבור המוצרים”; “בשל פרקטיקה פסולה ואסורה זו, הרשות להגנת הצרכן הודיעה על כוונתה להטיל על הנתבעת עיצום כספי בסך של קרוב ל- 1 מיליון ₪.”

■ הוגשה (7.11) תביעה לפי חוק ההגבלים העסקיים (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד תנועת ההתיישבות אמנה, המזכ”ל זאב חבר והמועצות האיזוריות מטה בנימין, שומרון וגוש עציון; התביעה ע”ס 78 מיליון ₪, מבקשת “הפסקת גבייה בלתי חוקית של מיסי אמנה – כספי ‘מיסים’ חודשיים אשר נגבים באמצעות הוועדים המקומיים והמועצות האיזוריות מהמתיישבים ומועברים על-ידם ל’אמנה’ והשבת הכספים שנגבו ב- 7 השנים האחרונות”; טרם פורסם כתב הטענות המלא.

■ למחוזי בירושלים הוגשה (8.11) תביעה אזרחית בנושא קניין רוחני של זאב בנימין בגין, לאה בגין וחסיה מילוא בגין נגד קדם בית מכירות פומביות בע”מ ונגד אבי יפה; היקף התביעה: 300,000 ₪; טרם פורסם כתב התביעה במלואו.

■ חב’ המחקר IDC: הכנסות תשתית רשתות דור חמישי [5G] יגיעו ל- 26 מיליארד דולר ב- 2022 לעומת כ- 528 מיליון דולר ב- 2018, שיעור גידול שנתי מצטבר של 118%; תחום ה-  5G radio access network, RANיהיה תת-פלח השוק הגדול ביותר בתקופה זו.

■ חב’ המחקר גרטנר: הוצאות טכ’ המידע באיזור EMEA יגדלו ב- 2%: מ- 954 מיליארד דולר ב- 2018 ל- 973 מיליארד דולר ב- 2019; ב- 2018 נרשם גידול של 5.8% כש-4% ממנו נובע מהגידול בערך האירו לעומת הדולר האמריקני.

■ חב’ המחקר גרטנר: יישום הוראות GDPR העבירו את תחום האבטחה לעדיפות ברמת מועצת המנהלים של ארגונים; ההוצאות העולמיות על אבטחת IT יגיעו ל- 133 מיליארד דולר ב- 2019; ב- EMEA ההוצאות בתחום זה יגיעו ל- 40 מיליארד דולר, גידול של 7.8% לעומת 2018.

■ חב’ המחקר גרטנר: ישראל וסעודיה מובילות את שיעור גידול כלל הוצאות טכ’ המידע ב- EMEA ב- 2019 כשישראל תחווה גידול של 5.3% וסעודיה גידול של 4.2%; “שתי המדינות משקיעות בבניית מגזר IT חזק”; “הגידול של ישראל מונע ע”י השקות תוכנה והשימוש המוגבר בתוכנה כ- שירות [Software-as-a-Service, SaaS]”.

■ חברת המחקר IDC: ברבע השלישי של 2018 חלה ירידה בשיעור של 8.6%(-) בשוק מחשבי הלוח (טבלטים) העולמי ל- 36.4 מיליון יחידות; חברת Apple ממשיכה להוביל את השוק על מכירות כמעט כפולות מהמתחרה הראשי שלה; סמסונג שנייה, אמזון שלישית ובמקום הרביעי Huawei (היחידה מחמש היצרניות המובילות שהגדילה מכירותיה ברבעון זה) וחמישית לנובו שחוותה ירידה של 25% במכירותיה.

■ חברת המחקר Strategy Analytics: גידול של 67% במכירות העולמיות של שעונים חכמים [Smartwatches] ברבע השלישי של 2018 ל- 10 מיליון יחידות; את המקום הראשון ממשיך להוביל ה- Apple Watch עם נתח שוק של 45%; חברת Fitbit דילגה למקום השני.

■ חברת המחקר Counterpoint Technology Market Research: גידול של 53% במכירות העולמיות של שעונים חכמים [Smartwatches] ברבע השלישי של 2018; את המקום הראשון ממשיכה להוביל חברת Apple  עם נתח שוק של 30% [לעומת נתח שוק של 35% ברבע השלישי של 2017]; חברת Fitbit דילגה למקום השני [עם נתח שוק של 16% לעומת 6% אשתקד, גידול של 348%].

■ חברת המחקר Counterpoint Technology Market Research: פלח השעונים החכמים לילדים [kids’ smartwatch] גדל במהירות רבה בעיקר באסיה כשאת עיקר הגידול מובילים מותגים סיניים; עד סוף 2018, הנתח של שעונים בעלי יכולות סלולר [cellular-capable watches] יגיע ככל הנראה ל- 20% מכלל מכירות השעונים החכמים העולמיות.

■ חברת המחקר Counterpoint Technology Market Research: ה- Apple Watch ממשיך להוביל את ההעדפות של הצרכנים האמריקנים לגבי  שעונים חכמים [Smartwatches] עם נתח של 42% לפני Samsung עם נתח של 24% ו- Fitbit עם נתח של 14%.

■ טובים השניים מן האחד: וול סטריט ג’ורנל מדווח שחברת Amazon החליטה כי המטה השני [HQ2] שלה (נוסף על זה הקיים ב- Seattle) יוקם לא באתר במיקום אחד אלא בשני אתרים נפרדים גיאוגרפית וזאת כדי לגייס מספיק כשרונות בתחום הטכנולוגי ולתמוך בגידול של החברה; בחודשים האחרונים התחרו מס’ ערים ברחבי ארה”ב למשוך את החברה לבחור בהן להקמת המטה השני שלה.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ מכרז של מינהל הרכש הממשלתי (משרד האוצר/החשכ”ל): מכרז מרכזי לאספקת שירותי רשת תקשורת אלחוטית Wi-Fi עבור לקוחות ואורחי משרדי הממשלה; רשת התקשורת האלחוטית תהיה רשת נפרדת ועצמאית מיתר רשתות המשרדים ותשמש את ציבור הלקוחות והמבקרים באתרי המשרדים.

משרד התקשורת: מכרז פומבי לרכש, תכנון, הקמה, הסבה ותחזוקה של מערכת מדף לניהול ספקטרום התדרים.

■ התפרסם קול קורא לאספקת מוצרי בדיקות חוסן להגנה בסייבר למערך הסייבר הלאומי; “במסגרת זו מבצע המערך בדיקות חוסן להגנת הסייבר של הגופים והארגונים במשק הישראלי אותם הוא מנחה ומכווין לטובת העלאת החוסן בתחום הגנת הסייבר. לצורך כך, נדרשת מערכת ניידת (תצורת “מזוודה”), אשר אינה דורשת הטמעה מורכבת וארוכה בארגון הנבדק, ואשר תסייע בקבלת התוצרים המפורטים בפניה זו”.

מי עכו: מכרז למערכות מידע פיננסיות, גבייה ואחרות.

משרד התחבורה:  דרוש/ה: מנהל/ת תחום בכיר (יישומים).

מינהל המחקר החקלאי: דרוש/ה: מנהל/ת תחום טכנולוגיות ויישום אבטחת מידע.

היחידה להזדהות וליישומים ביומטריים(מערך הסייבר הלאומי/משרד ראש הממשלה): דרוש/ה: ממונה (טכנולוגיות, תורה וניהול ידע).