סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שהסתיים ב- 29.3.2019)

08:33 29.03.2019

קטגוריות: כללי

תגים:

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

משרד התקשורת מפרסם (27.3.2019) שימוע חדש: שינוי מתכונת שיווק “באנדל הפוך”; המועד האחרון להגשת תגובות למינהל כלכלה במשרד: 9.4.2019.

משרד האוצר: חברת TCS נבחרה כספק הזוכה לקבלת מענק ממשרד האוצר לצורך הקמת לשכת שירותי מיחשוב בנקאיים.

■ חברת המחקר CCS Insight משנה את תחזית החומש שלה לגבי תעשיית המובייל העולמית ומקטינה אותה: מכירות הסלולר צפויות לרדת ב- 3%(-) ב- 2019 ל- 1.8 מיליארד יחידות; ב- 2023 יימכרו 1.91 מיליארד יחידות (לעומת התחזית הקודמת שכבר ב- 2022 ייחצה רף ה- 2 מיליארד).

■ Cyber-Telecom Crime Report, דו”ח של ארגון השיטור האירופאי Europol ושל חברת האבטחה Trend Micro: עלויות ההונאות בתחום הטלקום באירופה יסתכמו ב- 2019 ביותר מ- 29 מיליארד אירו לשנה.

■ וול סטריט ג’ורנל: הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום [Federal Emergencies Management Agency, FEMA] בארה”ב שיחררה בשוגג פרטיהם של 2.3 מיליון קורבנות של אסונות טבע [לרבות מספרי ביטוח לאומי ופרטי חשבונות בנקים]; FEMA אומרת כי העבירה יותר מידי מידע אישי לקבלן-משנה שלה אך לא מדובר בכשל אבטחה.

■ חוקרים בדרום קוריאה איתרו 51 פגיעויות ופגמי אבטחה בפרוטוקול Long-Term Evolution, LTE כש- 36 מתוכם הם חדשים.

■ יצרנית האלומיניום Norsk Hydro הודיעה כי לא תשלם כופר לשחרור נתונים שלה; מומחי אבטחה של חברת Microsoft וחברות נוספות הגיעו לנורבגיה לסייע לחברה להתאושש מהתקפת הכופרה [Ransomware] עליה ביום שלישי (19.3.2019).

■ עפ”י נתונים חדשים של Motion Picture Association of America, MPAA: יותר אנשים מנויים כיום על שירותי video streaming מאשר על שירותי טלביזיה בכבלים.

■ הוגשה (26.3.2019) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד ידיעות אחרונות ונגד חברת טריומף אינטרנשיונל כיוון ש”הציגו פרסומת [להלבשה תחתונה לנשים] אשר עברה ללא כל ספק עריכה גרפית להצרת היקפים, וזאת ללא כל הבהרה לפיה הפרסומת עברה עריכה שכזו”.

■ התובעת היא ד”ר (לעבודה סוציאלית) זוהר ספיבק לביא “שחקרה את הקשר בין מאפיינים אישיים, משפחתיים וחברתיים-תרבותיים לבין התנהגות אכילה פתולוגית בקרב מתבגרות (גילאי 11-13), מרצה כיום באקדמיה בתחום של הפרעות אכילה, בעיקר בהיבטים של מניעה וקידום בריאות”.