סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שהסתיים ב- 28.12.2018)

14:33 28.12.2018

קטגוריות: כללי

תגים:

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ הוגשה (27.12) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד פלאפון בשם “כל מנויי המשיבה אשר המשיבה עקבה אחריהם וניטרה אחר מקום הימצאם, וניצלה מידע זה לצרכיה העסקיים מבלי לקבל מהם הסכמה מדעת”; טרם פורסם כתב הטענות המלא.

משרד התקשורת הודיע (27.12.2018): על מנת למנוע העדר פיקוח תעריפי בתקופה עד להשלמת התהליכים לקביעת מנגנונים לעדכון התשלומים המירביים לשירותים הסיטונאיים של כל אחת מבעלות התשתית והתאמתם למציאות המשתנה, מוצע להאריך את ההסדר הקבוע בתקנות העיקריות ולתקן את התוספות הראשונה והשנייה בהן כך שהתשלומים המירביים בעד שירותים סיטונאיים ברשת בזק וברשת הוט אשר נקבעו לשנת 2018  יוסיפו לחול גם מתום שנת 2018 ואילך.

משרד התקשורת הודיע (27.12.2018): בעת תהליך קביעת התשלומים המעודכנים לשנים  2022-2019, יישקל מנגנון ליישום החלטת מ”מ השר בנוגע לתקופה החל ממועדה ועד ל- 1 ביולי 2018, וכן יבחן המשרד את הצורך בקביעת מנגנון שיתחשב בפערים בין התשלומים המעודכנים לשנים 2022-2019 ותעריפי 2018. המלצה זו מקובלת על הגורמים המקצועיים במשרד האוצר.

■ אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מפרסם היום בצהריים (23.12.2018) ‘חשיפה’ ‘בלעדית’ לגבי מניות חברת סלקום; המידע הבסיסי לגבי המניות הללו פורסם ב- Read IT Now כבר לפני עשרה ימים; בקרוב יפורסמו כאן באתר עוד אייטמים על ‘מומחה הטלקום’ מראשון לציון.

■ סיני ליבל הגיש היום תביעת המרצת פתיחה (ה”פ) נגד חברת הוט מובייל; מצטרפת לחמש תביעות פתוחות שלו בבתי-המשפט בתל אביב.

■ בנימוק של “תיק לא מוכן לדיון”: בוטל הדיון שתוכנן למחר (24.12.2018) בבית-משפט השלום בת”א בתביעה של סיני ליבל נגד גולן טלקום.

■ הוגשה (23.12.2018) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) ע”י חברת ר’בקה טכנולוגיות נגד כימיקלים לישראל, החברה לישראל ורשימה של דירקטורים וממלאי תפקידים; התביעה בגין הפסדים שנגרמו לתובעת בשל מחדלי דיווח לבורסה לני”ע והסתרת מידע מהותי מציבור המשקיעים בכל הקשור לפרוייקט ההרמוניזציה (ERP).

■ בג”ץ מחק 2 עתירות ותיקות העוסקות בהקמת מתקני גישה אלחוטית לתקשורת סלולרית בפטור מהיתר בניה ופסק גם בארבע בקשות רשות ערעור בהיבטים קשורים.

■ העיקר הבריאות: עו”ד הגיש (23.12.2018) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת אוניפארם; התביעה הקבוצתית בהיקף של 1,700,000,000 ₪ בגין תרופות ליתר לחץ דם ואי ספיקת לב ונמצא בהן חומר רעיל ומסוכן; זו תביעה חמישית שמוגשת החודש לגבי תרופות ומוצרי רפואה.

■ בעתירה דחופה לצו על תנאי שהגישו 77 אנשים נגד שר הביטחון, ראשת אגף הפיקוח על ייצוא ביטחוני ומשרדי הביטחון והחוץ [בנושא ייצוא ביטחוני לקמרון “עד להפסקת ביצוע פשעי מלחמה והפרות חמורות של זכויות אדם”] העליון קבע היום (23.12.2018) כי בקשת המדינה “לקיום הדיון בעתירה בדלתיים סגורות, כמו גם הבקשה לאיסור פרסום, תידון במהלך הדיון”.

■ נתונים חדשים של Mastercard SpendingPulse: במכירות הקמעונאיות בארה”ב [החל מלפני חג ההודייה (Thanksgiving) ועד לחג המולד (Christmas), או 1.11.2018-24.12.2018] השנה חל גידול בשיעור של 5.1% ליותר מ- 850 מיליארד דולר, הגידול הרב ביותר בשש השנים האחרונות; הרכישות המקוונות גדלו ב- 2018 ב- 19.1% לעומת 2017.

■ הודעה רשמית: האקר הצליח באמצעות פישינג לגנוב פרטים אישיים של 500,000 מורים ותלמידים, נתונים שנאגרו במוסד החינוכי האיזורי San Diego Unified School District במהלך עשר שנים; הדבר התגלה באוקטובר אך רק עתה דיווח עליו בית-הספר באתר שלו.

■ וול סטריט ג’ורנל: שני בנקים עולמיים [HSBC Holdings PLC  ו- Standard Chartered PLC ] מסיימים קשריהם הפיננסיים עם חברת הטלקום הסינית Huawei Technologies Co (שמוצריה הוכרזו ע”י ארה”ב ומדינות נוספות כבעלי סיכון אבטחתי); לא יספקו עוד לחברה שירותי בנקאות ומימון לאחר שקבעו כי החברה מהווה סיכון גדול מידי בעקבות המצב החדש שנוצר.

■ דיווח: בית-משפט במינכן קבע שחברת Apple צריכה להפסיק מכירה של שני דגמי iPhone [ה- iPhone 7  וה- iPhone 8 ] בגרמניה; זאת בעקבות פסיקה לטובת בקשה שהגישה חברת Qualcomm, מוקדם יותר החודש זכתה קוואלקום בצו דומה בסין.

■ ממשלת בריטניה: גם אם לא נגיע להסכם עם האיחוד האירופי לגבי פרישת בריטניה מהאיחוד [מה שמכונה No-deal Brexit], הרי שטיסות והנסיעות ברכבת Eurostar אל מדינות האיחוד ומהן לבריטניה לא יושפעו אולם מומלץ לנוסעים הבריטים להצטייד בביטוח נסיעות.

■ ממשלת הודו אישרה ל- 10 סוכנויות מימשל אישור לצותת, לנטר ולפענח הצפנה של נתוני אזרחים; הצעד החדש זכה לביקורת רבה של אזרחים ופעילי זכויות אדם שטענו כי הממשלה מנסה לייסד ‘מדינת מעקבים’ [surveillance state].

■ דיווח: חוקר אבטחה פולני (שאינו מפרסם את זהותו) פירסם את proof-of-concept code ליצירת תולעת פייסבוק; טוען שקבוצה אחת כבר ניצלה-לרעה את הפירצה המאפשרת העלאת ספאם לקירות המשתמשים של הרשת החברתית.

■ חברת Apple פירסמה את דו”ח השקיפות שלה למחצית הראשונה של 2018; גידול מתמשך במספר הבקשות הממשלתיות למידע אך החברה לא תמיד נענית ודחתה 20% מהפניות; ישראל הגישה רק בקשה אחת למידע שנענתה.