סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שהסתיים ב- 26.7.2019)

14:37 26.07.2019

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

בזק בהודעה לבורסה ולרשות לני”ע בעקבות שני השימועים החדשים של משרד התקשורת: “המועד שנקבע למשלוח התייחסות לשימוע הינו עד ליום 18.8.2019. החברה לומדת את מסמכי השימוע ובוחנת את אופן התייחסותה ובכלל זאת בכוונתה לבקש הבהרות נוספות מהמשרד ביחס לאמור במסמכי השימוע”.

בזק בהודעה לבורסה ולרשות לני”ע בעקבות שני השימועים החדשים של משרד התקשורת: “החברה אינה מפעילה כיום רשת סיבים אופטיים המגיעה עד לבתי לקוחות פרטיים וכי אספקת שירות ה- BSA תתאפשר רק לאחר שתוקם רשת כזו, ככל שתוקם. עד עתה פרסה החברה, באופן חלקי, רשת גישה של סיבים אופטיים פסיבית, כנדבך ראשוני ובסיסי לאספקת השירות, אולם הקמת הרשת ואספקת השירות מחייבים השקעות נוספות בקנה מידה מהותי ולפיכך מצריכים קבלת החלטות ואישורים של האורגנים המוסמכים לכך בחברה”.

משרד התקשורת פירסם עכשיו הודעת עדכון לגבי מכרז תדרי הדור החמישי (שפורסם היום לפני שבוע): לאור פניות שהתקבלו אצל מרכז ועדת המכרזים בנושא ההרשמה למכרז, ניתנת בזאת ארכה של שבוע להרשמה למכרז בהתאם להוראות סעיף 59 למסמכי המכרז, כך שניתן יהיה להירשם למכרז עד ליום שני ה- 29 ליולי 2019 “; טל אלימלך, מרכז וועדת המכרזים, הבהיר גם כי “ההרשמה למכרז אינה מחייבת הגשת הצעה בסיסית” [פורסם: 22.7.2019, 14:55].

משרד התקשורת פירסם מכרז פנימי לתפקיד מנהל/ת תחום (טיוב רגולציה ותוכניות עבודה) באגף בכיר (אסטרטגיה ותכנון): אחריות על פיתוח, יישום והטמעה של מתודולוגיה ארגונית לגיבוש תהליכי תכנון אסטרטגי ויישום מדיניות המבוססת על אינדיקטורים כלכליים הנוגעים למצב שוק העבודה וכן על הערכות מצב לאומיות, סקרים ומחקרים, הגדרת מטרות הארגון ויעדי הביצוע עפ”י הנחיות ממונה.

■ הרשות להגנת הצרכן מפרסמת הנחיית ממונה חדשה בעקבות כניסתו לתוקף השבוע של חוק מענה טלפוני אנושי תוך 6 דקות; אומרת שנסגרה הפירצה שאיפשרה לעוסקים לחמוק ממתן מענה טלפוני אנושי תוך 3 דקות

מערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה החל היום (22.7.2019) בקורס ראשון מסוגו מאפשר לאנשים עם מוגבלויות לטפח קריירה בסייבר; בקורס משתתפים תלמידים על הרצף האוטיסטי המקבלים הכשרה תאורטית ומעשית למקצועות הגנת הסייבר

■ העליון הוציא (25.7.2019) צו על תנאי נגד שר המדע אופיר אקוניס והורה לו לנמק מדוע לא יבטל את החלטתו לפסול את מינויה של פרופ’ יעל אמיתי לתפקיד נגידה בקרן גרמניה-ישראל למחקר ולפיתוח מדעי ומדוע לא יאשר את מינויה; “היועץ המשפטי לממשלה יגיש תצהיר תשובה בכתב עד ליום 15.9.2019 והמשיב רשאי אף הוא להגיש תצהיר כזה, אם רצונו בכך, ואין בדעתו להסתפק בעמדה שהציג בכתב ובדבריו במהלך הדיון”.

■ הוגשה (25.7.2019) תביעה לפי חוק הגנת הצרכן (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד המועצה להסדר הימורים בספורט בשל  “התנהלות חמורה ומוגדת לדין בכל הקשור לעריכת הימורים דרך האינטרנט (אי-תשלום זכיות ללקוחות המהמרים באופן מקוון)”; הסעד המבוקש: “להורות למשיבה להעביר לחברי הקבוצה באופן מיידי את כל כספי זכיותיהם המוחזקים על-ידה”; היקף התביעה הקבוצתית: 50 מיליון ₪; טרם פורסם כתב הטענות במלואו.

■ דו”ח Cost of Data Breach של IBM Security: ההשלכות הפיננסיות הממוצעות של כשלי אבטחה [data breach] ממשיכות לגדול כשכיום מדובר בממוצע על 3.92 מיליון דולר [גידול של 12% בחמש השנים האחרונות].

Zenith Optimedia: הנתח של פרסום מקוון יגיע ל- 52% מכלל הוצאות הפרסום ב- 2021 לעומת 47% ב- 2019 ו- 44% ב- 2018; הפרסום המקוון גדל ב- 17% בשנת 2018 וב- 2021 יקטן הנתון ל- 9%.

■ תחקיר של Wall Street Journal: חברת Apple שולטת על תוצאות החיפושים הנערכים ב- App Store ; חיפושים הנערכים שם אחר מונחים מסויימים (ב- 60% מהחיפושים הבסיסיים), מניבים תוצאות הכוללות את יישומוני החברה כמדורגים ראשונים; אפל אומרת כי האלגוריתם בו נעשה שימוש אינו מעניק יתרון לגורם כלשהו.

■ שר ה- ICT המצרי נועד עם בכיר בלשכת המסחר של ארה”ב בכוונה ליצור שותפות דו-צדדית בין מגזרי ה- ICT הפרטיים בשתי המדינות; מצרים מבקשת להשתמש במיומנויות ה- ICT האמריקניות לטובת עסקים קטנים ובינוניים וארגונים גדולים במדינה.

גרטנר: הכנסות המוליכים-למחצה העולמיות צפויות לקטון בשיעור של 9.6%(-) ב- 2019 ל- 429 מיליארד דולר; התחזית הקודמת הייתה לירידה של 3.4%(-); שוק ה- Dynamic Random Access Memory, DRAM יחווה השנה ירידה בשיעור של 42.1%(-) בשל עודף היצע.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ מכרז חדש של משרד האוצר/החשב הכללי שמתפרסם היום (22.7.2019): מכרז מרכזי למתן שירותי ייעוץ וליווי מרכזי בנושא ניהול סיכונים בתחומי התקשוב והגנת הסייבר

רשות המיסים בישראל/שירות עיבודים ממוחשבים (שע”מ): מכרז לשירותי ייעוץ בטכנולוגיות מחשוב.

הנהלת בתי-המשפט (הב”ה) מפרסמת היום (25.7.2019) שני מכרזים: מכרז פומבי לעריכה וביצוע סקר מקוון באמצעות פלטפורמה טכנולוגית לבחינת עומס עבודה שיפוטי ומכרז פומבי אספקת שירותי עריכה וביצוע סקרי שביעות רצון ביחידות מערכת בתי-המשפט.