סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שהסתיים ב- 26.10.2018)

18:56 27.10.2018

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

משרד התקשורת מפרסם באתר האינטרנט שלו היום (25.10) “שימוע עדכון תוכנית המספור לעניין ניידות מספרים – תיקון מס’ 4”; המועד האחרון להתייחסויות לשימוע הוא 11.11.2018.

משרד התקשורת מודיע (23.10) על הטלת עיצומים כספיים על בזק בינלאומי [בסכום של 208,320 ₪; בגין הפרת הוראות רישיון בנושא אספקת שירותי אינטרנט], סלקום תקשורת קווית [בסכום של 130,350 ש”ח; בגין חסימת ניודים], טלזר 019 שירותי תקשורת בינלאומיים [סכום של 169,630 ש”ח; בגין חסימת חיוג לחו”ל], ושני עיצומים נפרדים על גולן טלקום [בסכום של 181,500 ש”ח; בגין זמני המתנה למענה אנושי][ בסכום של  74,830 ש”ח; בגין הפרת הוראות רישיון בנושא חיובי יתר].

■ למחוזי מרכז הוגשה (23.10) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד די. בי. אס. שירותי לוויין בשם “כל מנויי המשיבה בטלביזיה אשר הוחסרו מהם ערוץ אחד או יותר או, לחילופין, נדרשו מהם כספים עודפים בגין ערוץ אחד או יותר”; טרם פורסם כתב הטענות המלא.

■ למחוזי מרכז הוגשה (23.10) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חב’ דואר ישראל בשם “כל תושבי ישראל המתגוררים באחד מן היישובים הערביים שאינם נמנים על רשימת היישובים בהם ניתן השירות ‘דואר שליחים’ וכל אדם שביקש להשתמש ב’דואר שליחים’ לשליחת מכתב ו/או חבילה באמצעות דואר ישראל לאחד מהיישובים הללו ונענה בסירוב”; טרם פורסם כתב הטענות המלא.

■ בשעה טובה, סוף-סוף (למרות שהמועד הרשמי האחרון לפרסום היה ב- 1.7.2018) מפרסם היום (22.10) משרד התקשורת באתר שלו את הדו”ח השנתי שלו לפי חוק חופש המידע לשנת 2017.

■ מליאת הכנסת אישרה הערב (22.10) בקריאה ראשונה את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון מס’ 61) (מאגר צרכנים להגבלת שיחות שיווק מרחוק); מדובר בהצעה ממשלתית של משרדי הכלכלה והמשרד לשוויון חברתי, אליה הוצמדו הצעות פרטיות של הח”כים מיקי רוזנטל ואיציק שמולי; מוצע להסמיך את הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן להקים ולנהל מאגר מספרי טלפון של צרכנים המעוניינים להגביל שיחות שיווק מרחוק של עוסקים (“אל תתקשרו אלי”). לפי המוצע יחול על העוסק איסור לפנות בשיחת שיווק אל צרכנים הרשומים במאגר.

■ בדיון בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת לגבי דו”ח מבקר המדינה (מיולי 2017) על משרד התקשורת [היבטים בפעולות משרד התקשורת לאסדרת מגזר התקשורת הנייחת]: יו”ר הוועדה ח”כ שלי יחימוביץ’ (בציוץ בטוויטר): “לפני 7.5 חודשים נעניתי לבקשת מנדלבליט לבטל דיון בגלל חקירות נתניהו. הפעם סירבתי. אין סיבה לא לדון בדו”ח המבקר בגלל התארכות חקירה”.

■ בדיון בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת לגבי דו”ח מבקר המדינה (מיולי 2017) על משרד התקשורת [היבטים בפעולות משרד התקשורת לאסדרת מגזר התקשורת הנייחת]: ח”כ מיקי לוי: “משימת החיים של משרד התקשורת: להפוך את מדינת ישראל למדינה אינטרנטית”.

■ בדיון בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת לגבי דו”ח מבקר המדינה (מיולי 2017) על משרד התקשורת [היבטים בפעולות משרד התקשורת לאסדרת מגזר התקשורת הנייחת]: נתנאל (נתי) כהן מנכ”ל משרד התקשורת: “ביולי 2017 מונה במשרד צוות תיקון ליקויים שחולק לתתי-משימות; באוקטובר 2017 הגשנו מענה ליחידה למעקב במשרד המבקר אחר תיקון ליקויים”.

■ בדיון בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת לגבי דו”ח מבקר המדינה (מיולי 2017) על משרד התקשורת [היבטים בפעולות משרד התקשורת לאסדרת מגזר התקשורת הנייחת]: נתנאל (נתי) כהן מנכ”ל משרד התקשורת: “המצב של מדינת ישראל בהנגשת מהירות האינטרנט לצרכנים היא לא מספיק טובה. יש פוטנציאל לשיפור”; “אגף הכלכלה במשרד עובד על מתווה סיבים לשנים הקרובות כשהמגמה היא בתוך 5 שנים יונגש סיב אופטי של 1.5 ג’יגה לכל בית-אב”.

■ בדיון בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת לגבי דו”ח מבקר המדינה (מיולי 2017) על משרד התקשורת [היבטים בפעולות משרד התקשורת לאסדרת מגזר התקשורת הנייחת]: נתנאל (נתי) כהן מנכ”ל משרד התקשורת (בתשובה לשאלה של ח”כ מיקי רוזנטל): אזרחי ישראל משלמים פחות בצורה משמעותית בעולם הסלולרי ושווה בעולם התשתית בהשוואה למדינות אירופה; אנחנו רוצים שישלמו כמו באירופה ויקבלו אותו שירות”.

משרד התקשורת פירסם (21.10): “מוקדי פניות טלפוניים – שימוע משני”; המועד האחרון לתגובות: 11.11.2018; המשרד שוקל: לתקן את הגדרת “זמן המתנה” שנקבעה בתיקון הרישיון [המסדיר את פעילות המוקד הטלפוני המאויש], באופן שזמן ההמתנה יימדד החל מתחילת השיחה ולא מסיום בחירותיו של הפונה במערכת ה- IVR; להאריך את זמן ההמתנה הממוצע לקבלת מענה אנושי משלוש דקות לארבע דקות, וזאת בשל הזמן המושקע בבחירותיו של הפונה במערכת ה-  IVR  עד לקבלת מענה אנושי; לדחות את מועד כניסת תוקפו של תיקון הרישיון כך שיכנס לתוקף ביום 19 במאי 2019.

■ וועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת תקיים ב- 5.11.2018 דיון בנושא “היערכות מדינת ישראל להטמעת פרוטוקול IPv6”.

■ מתוך דף הפייסבוק של משרד התקשורת: “שר התקשורת איוב קרא ומנכ”ל המשרד נתי כהן השתתפו אתמול [18.10] באירוע השקת מרכז של קבוצת אקספון we4G הכולל אקסלרטור ו- Call Centre בעיר דימונה”.

■ מתוך דף הפייסבוק של משרד התקשורת: שר התקשורת ומנכ”ל המשרד נתי כהן ביחד עם בכירי המשרד השתתפו היום [11.10] בסיור עבודה במרכז המבקרים של חברת נת”ע [נתיבי תחבורה עירוניים בע”מ] ובאחד מאתרי העבודה של החברה. מי שאירח והדריך את הסיור מטעם חברת נתע היה סמנכ”ל מערכות וטכנולוגיות אפי כליפה. בסיור הוצגו בפני השר והמנכ”ל מצב הפרוייקט כיום ומה עתיד לקרות בשנים הקרובות. לסיור נלוו אנשי המקצוע מכלל האגפים שבמשרד ששמעו מפי סמנכ”ל חברת נת”ע את צרכי הרכבת בנושאי תקשורת וספקטרום”.

■ The Guardian הבריטי: מחקר חדש של ה- Web Foundation  שיתפרסם רשמית בנובמבר קובע כי יש האטה חדה (מאז 2015) ברמת הגידול בגישה לאינטרנט: מ- 19% ב- 2007 לפחות מ- 6% ב- 2017; האו”ם העריך ב- 2014 כי ב- 2017 מחצית מאוכלוסיית העולם תהיה מקוונת אולם עתה נראה כי יעד זה יושג רק במאי 2019; כיום יש כ- 3.8 מיליארד איש בעולם ללא גישה לאינטרנט, חלק גדול מהם – נשים.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ מטה ישראל דיגיטלית במשרד לשיוויון חברתי: דרוש/ה: מנהל/ת תחום בכיר/ה דאטה(Chief Data Officer) ; דרוש/ה: מנהל/ת תחום מדע נתונים (Data Scientist); דרוש/ה: מנהל/ת תחום פרוייקטים דיגיטליים (קידום עסקים).