סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שהסתיים ב- 25.1.2019)

13:32 25.01.2019

קטגוריות: כללי

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

רשות התקשוב הממשלתי הודיעה (16.1.2019) כי יחידת מימשל זמין עברה בהצלחה מבדק הסמכה לעמידה בדרישות תקני אבטחת נתונים בענן.

■ וול סטריט ג’ורנל: תובעים פדרלים אמריקנים מכינים כתב תביעה פלילי נגד חברת הטלקום Huawei הסינית בחשד לגניבת סודות מסחריים ובמיוחד פעולותיה סביב כלי הבחינה לסמרטפונים Tappy של חברת T-Mobile.

■ חב’ המחקר Forrester Research: חברות סיניות יוציאו 256.61 מיליארד דולר ב- 2019 ו- 272.84 מיליארד דולר ב- 2020 על טכנולוגיה; ימקדו הוצאותיהם על פעילויות טרנספורמציה ושיפור היעילות משום שהן מכינות עצמן לקראת אקלים גיאופוליטי לא בטוח.

■ חששות לא רק בישראל: 4 סנטורים אמריקנים רוצים ש- Washington Metropolitan Area Transit Authority, WMATA/Metro תחסום חברה בבעלות ממשלת סין לספק קרוניות לרכבת התחתית מחשש לבעיות אבטחה ולמעקב.

■ בארה”ב: הצעת חוק דו-מפלגתית לפיה אם תתקבל ייאסר ייבוא של שבבים ורכיבים אחרים לשתי חברות הטלקום הסיניות Huawei  ו- ZTE.

■ וושינגטון פוסט: יום לאחר שחברת התקשורת T-Mobile הכריזה על כוונת מיזוג בת 26 מיליארד דולר עם חברת Sprint [הזקוקה לאישור של מימשל טראמפ], לתשעה מבכירי החברה היו הזמנות VIP Arrivals ל- 3 ימים ל- Trump International Hotel בבירה וושינגטון; דובר במנכ”ל החברה, ומנהלי הטכנולוגיה, האסטרטגיה והכספים הראשיים שלה ונוספים; הגיעו למלון זה עוד מספר פעמים לאחר מכן.

■ סקר בינ”ל של מנהלים בכירים ב- 13 מדינות שערכה חב’ אקסנצ’ר: בחמש השנים הקרובות חברות ברחבי העולם יספגו עלויות נוספות והפסד הכנסות בהיקף 5.2 טריליון דולר בשל התקפות סייבר; התלות במודלים עסקיים מבוססי אינטרנט עולה על היכולת להציג אמצעי הגנה מספקים כדי להגן על נכסים קריטיים.

■ חברת ההשקעות הממוקדת בתחום אבטחת סייבר Strategic Cyber Ventures: מימון הון סיכון לחברות אבטחת סייבר הסתכם ב- 5.3 מיליארד דולר בשנת  2018, גידול של 20% לעומת 2017 וכמעט פי שניים לעומת 2016.

■ ברבע הרביעי של 2018 נוספו לחב’ Netflix עוד 8.8 מיליון מנויים בעולם [לעומת תחזית קודמת לתוספת של 7.6 מיליון מנויים חדשים]; לטענתה מהווה כיום 10% מזמן מסכי הטלביזיה בארה”ב [או 100 מיליון שעות צפייה ביום בארה”ב].

■ הוצאת עיתון הארץ, המו”ל עמוס שוקן, העיתונאי אורי בלאו וסגן העורך אבי זילברברג הודיעו לבית-המשפט העליון על כוונתם לערער על פסיקת המחוזי מסוף דצמבר 2018 לפיה נעיתון והעיתונאי בלאו “חבים באחריות כלפי התובעת [ענת קם] בעילה הנזיקית והחוזית” וכי בגין שלב זה על העיתון לשלם לה הוצאות משפט בסך 25,000 ₪ ושכ”ט עו”ד בסך 50,000 ₪.

■ תרזה מאי ראש ממשלת בריטניה מצטרפת אל דונלד טראמפ נשיא ארה”ב ועמנואל מקרון נשיא צרפת שייעדרו (בשל בעיות פוליטיות פנימיות) מהכנס השנתי של הפורום הכלכלי העולמי שייערך בשבוע הבא בדאבוס שווייץ; לעומתם, ישראל תהיה מיוצגת ע”י משה כחלון שר האוצר, אלי כהן שר הלכלה והתעשייה וח”כ ציפי ליבני יו”ר התנועה.

■ וול סטריט ג’ורנל: השינוי בעמדת משרד המשפטים האמריקני בשבוע שעבר לגבי התפיסה שפילסה את הדרך להימורים מקוונים קשור לטיעונים שהושמעו בידי שדלנים (לוביסטים) העובדים למען איל ההון שלדון אדלסון הקשור לתחום ההימורים והוא תורם כבד למפלגה הרפובליקנית; לדברי העיתון, באפריל 2017, אחד מהלוביסטים שלח מזכר לפקידים בכירים במשרד המשפטים בו טען כי מה שהשפיע ב- 2011 על אישור רשמי להימורים מקוונים  היה מוטעה.

■ האתר AppleInsider: הירידה בייצור העולמי של סמרטפונים תימשך גם בתקופה הקרובה בתחילת 2019; בנקי ההשקעות Credit Suisse  מעריך שברבע הראשון של 2019 כל היצרנים יחוו ירידה בייצור המכשירים לרמה שהפעם האחרונה שנראתה כמותה הייתה ב- 2013.

■ ה- Democratic National Committee, DNC  טוען כי היה יעד להתקפת סייבר כושלת שמונה ימים בלבד לאחר בחירות אמצע הקדנציה של 2018 (בחודש נובמבר האחרון) בארה”ב; ה- DNC מאשים קבוצה שהייתה מעורבת בהתקת הסייבר במהלך המסע לנשיאות ב- 2016.

■ העיתון China Securities Journal: פרשת שחיתות נרחבת שהתגלתה אצל DJI יצרנית של רחפנים צרכניים עלולה לגרום לה לנזקים כספיים של 150 מיליון דולר בשנה הפיסקלית 2018.

■  SuperData: למרות ש- Fortnite/Battle Royale הוא משחק חינמי, ההכנסות ממנו הניבו בשנת 2018 ליוצרים Epic Games סכום של 2.4 מיליארד דולר; פורטנייט נחשב עתה ל”משחק שהניב הכנסות שנתיות יותר מכל משחק שהוא אי-פעם היסטוריה”.

■ ספקית של אפל, חב’ Foxconn Technology Group, הבונה עתה מפעל שהיקף 10 מיליארד דולר במדינת ויסקונסין ארה”ב [תמורת כ- 4 מיליארד תמריצים מהמדינה ומהרשויות המקומיות] לא הגיעה ב- 2018 לרף העובדים המינימלי לקבלת התמריצים הכפסיים: העסיקה אשתקד 182 עובדים לעומת רף המינימום של העסקת 260 עובדים.

■ מחקר של the Institute for Applied Social Science, Infas  [שהוזמן ע”י משרד המשפטים הפדרלי בגרמניה] העלה כי יישומונים לטלפונים חכמים מבוססי מע’ ההפעלה אנדרואיד עבור השוק הגרמני נעדרים אמצעים להגנת נתונים.

■ מחקר בסין: ירידה גיוסי עובדים לתעשיית ההיי-טק המקומית במדינה בשל ההאטה הכלכלית בסין ובשל מלחמת הסחר סין-ארה”ב.

■ סקר של The Diffusion Group: למרות המשך הגידול במספר המנויים [ברבע הרביעי של 2018 נוספו לחב’ Netflix עוד 8.8 מיליון מנויים בעולם; כ- 84% מהמנויים הם מחוץ לארה”ב], העלאות המחירים האחרונות שחוו מנויי Netflix עלולות לגרום לכך שייעצר הגידול הזה.