סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שהסתיים ב- 23.11.2018)

18:42 24.11.2018

קטגוריות: כללי

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ אורי מקלב יו”ר הוועדה בדיון בוועדת המדע של הכנסת (20.11) בנושא פריסת דור חמישי [5G]: “אסור להגיע למצב שכמו המשטרה, נגיע לאירוע עם נפגעים, אחרי התרחשותו. צריך להקדים מניעה למכה, ולמנוע פגיעה אפשרית באוכלוסייה בגלל התפתחות טכנולוגית”; עמירם רותם מנהל המחלקה לתכנון ופיתוח בעיריית ירושלים הכחיש פריסת אנטנות לדור חמישי והדגיש כי מדובר ברשת Wi-Fi המכונה מיקרוגל, בה מועברים הנתונים בצגים האלקטרוניים על הגעת האוטובוסים לתחנות, ניהול הרמזורים ועוד; יואב לודמר מנכ”ל חברת SMBIT : יש מכשירי רשת ה- Wi-Fi שמותקנים לא נכון בגלל בעיות תקציב, ולכן גורמים קרינה מזיקה. ע”י פריסה רוויה ניתן להביא לרשת תקינה ולא מזיקה”.

■ הסקר השנתי של National Retail Federation, NRF ושל Prosper Insights & Analytics: במהלך חמישה הימים של סוף השבוע שמחג ההודיה [Thanksgiving Day] בחמישי (22.1) ועד Cyber Monday בשני (26.11) צפויים 164 מיליון אמריקנים לבצע רכישות; 21% [או 34 מיליון איש] מתכוונים לבצע את הרכישות בחמישי, 71% [או 116 מיליון איש] ב- Black Friday [היום העמוס ביותר], 41% [או 67 מיליון איש] ב- Small Business Saturday, עשרים אחוזים [או 32 מיליון איש] בראשון (25.11); ב- Cyber Monday בשני (26.11) יבצעו 46% [או 75 מיליון איש] מהנשאלים קניות.

■ וול סטריט ג’ורנל: בחודשים האחרונים התחרו מס’ ערים ברחבי ארה”ב למשוך את חב’ Amazon לבחור בהן להקמת המטה השני [HQ2] שלה (נוסף על זה הקיים ב- Seattle); בסופו של דבר נבחרו העיר ניו יורק והעיר ארלינגטון בוירג’יניה לאחר שהחברה החליטה כי המטה השני [HQ2] שלה יוקם ב- 2 אתרים נפרדים גיאוגרפית; כשצומצמה הרשימה מ- 238 ערים מועמדות ל- 20 הפינליסטיות, החברה השתמשה במילות קוד המבוססות על שמות כלבים של עובדי אמזון; הזוכות: ניו יורק עם שם הכלב Clancy וארלינגטון עם שם הכלב Cooper .

■ לארה”ב יש עתה סוכנות אבטחת סייבר פדרלית רשמית: הנשיא דונלנד טראמפ חתם על חוק חדש שיצור את ה- Cybersecurity and Infrastructure Security Agency, CISA.

■ ניו יורק טיימס: Yoshitaka Sakurada שר אבטחת הסייבר היפני אומר כי לא השתמש אי-פעם במחשב; בשו”ת בפרלמנט התקשה לענות על שאלות בנושאים טכנולוגיים.

■ חוקרי אבטחת בנקים בחברת Positive Technologies מצאו: כמעט כל הכספומטים [Automatic Teller Machine, ATM] ניתנים לפריצה (hacked) בתוך פרק זמן של פחות מעשרים דקות.

■ דיווח: מסמכי תיק בית-משפט (בעניין אחר) חשפו בטעות כי בארה”ב הוכן כתב אישום נגד Julian Assange מייסד WikiLeaks  [השוהה בשנים האחרונות בשגרירות אקוודור בלונדון מחשש שיוסגר לנורבגיה שם הוא מבוקש לחקירה בחשד לאונס]; לא ברור האם העניין פורסם במתכוון ע”י גורמי מימשל אמריקנים או שזו טעות אנוש פשוטה של ‘העתק והדבק’.