סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שהסתיים ב- 23.10.2020)

13:13 23.10.2020

קטגוריות: כללי

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו השבוע ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ YNET מבשר הבוקר (22.1.2020) כי “שירות הסטרימינג ‘קוויבי’ נסגר כחצי שנה בלבד אחרי השקתו, בשל הקושי להשיג מנויים בתשלום. ‘קוויבי’, שהוקם על ידי מייסד דרימוורקס ג’פרי קצנברג, הציע תכנים מותאמים למובייל בפרקים קצרים של 5-10 דקות”; זאת פחות מחודש לאחר שאבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ פירסם אייטם (‘בלעדי’, כמובן) שדיבר על “מהפכה בתחילת דרכה בהרגלי הצפייה בשידורי הטלוויזיה בארה”ב: מי זו  Quibi ?” ו”התופעה המרתקת ביותר היא העלייה המטאורית של סטארטאפ, שעדיין לא מוכר בישראל, שצמח ממש מאפס”. אולי מומחה הטלקום נתן להם עין רעה?

■ אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מפרסם היום (22.10.2020) בשעה 10:24 אייטם חדש (המסווג כ’בלעדי’) וכותרתו: “תיראו מופתעים: יועז הנדל אימץ את המלצות ‘ועדת רוזן’ להסדרת ענף הדואר; האם אפשר להיות מופתעים? אתרים שונים פירסמו את החלטת השר כבר ביום שלישי (20.10) וביום רביעי (21.10), יממה או שתיים לפני שהופתענו מהאייטם ה’בלעדי’ של מומחה הטלקום.

= = = = = = = = = = =

■ וועדת הפטור המרכזית אישרה למשרד הבריאות רכישת חיסוני שפעת מחברת פארמה מדיס בהיקף כולל של 13,289,400 ₪: “בכל עונה נקבע הצורך בחיסונים כנגד מחלת השפעת, ונרכשות כמויות המבוססות על כמות הייצור העולמית, ועל אפשרות הרכש מול החברות. בהתאם, בישראל נרכשו כבר חיסוני שפעת לעונה הקרובה. אולם כעת, לאור משבר הקורונה העולמי הובהר כי יש צורך גדול יותר למנות חיסון. הבנה זו באה לידי ביטוי בשוק החיסונים העולמי, המאופיין כעת בהיצע מוגבל מאוד, ובתחרות גדולה. 3 .לאור התחרות בשוק החיסונים העולמי, ישנו קושי לרכוש את מלוא מנות החיסון הרצויות בהתאם להערכות של הגורמים המקצועיים. משכך, המשרד מבצע מעת לעת עסקאות לרכישת חיסוני שפעת בכמויות שהינו חלקיות ביחס לצורך, ובהתאם להיצע. מספר עסקאות כאמור אושרו לאחרונה על ידי ועדת הפטור המרכזית. כעת, אותרה כמות חיסונים נוספת המוצעת לרכישה על ידי החברה, והמשרד מבקש לרכוש אותה בדחיפות. יצוין כי עסקה זאת אותרה באמצעות מענה של החברה לפרסום של המשרד על רצונו לרכוש חיסוני שפעת”.

■ ידיעה בלעדית של וול סטריט ג’ורנל: במבצע חילוץ חשאי ב- 2017, האמריקנים חילצו חיילים של איחוד האמירויות הערביות שמסוקם נפל בתימן בעת לחימה באנשי אל קעידה; בהתרסקות המסוק נהרגו 3 חיילים ו- 7 נפצעו באופן קשה ובהם צעיר ממשפחת המלוכה; הדבר תרם לאימון בין UAE לארה”ב וסייע לסלול את הדרך, בסופו של דבר, לכינון היחסים הדיפלומטיים עם ישראל.

■ הוגשה עתירה לבג”צ בדרישה לחשוף את המסמכים מהתמיכה של המוסד במליציות נוצריות במלחמת האזרחים בלבנון.

■ ייצוגית נגד נובל אנרג’י בשאלה לגבי ניצול מעמד לרעה וסירוב לא סביר על ידי מונופולין לכאורה: “האם נובל ניצלה מעמדה לרעה וסירבה באופן לא סביר לספק גז טבעי ממאגר תמר לחברת חשמל”; היקף התביעה הקבוצתית: 200 מיליון ₪.

■ ייצוגית נגד בזק בינלאומי: מוכרת ללקוחותיה שירותים שונים בתחום האינטרנט אולם מקצת מהצרכנים ממשיכים להיות מחוייבים במשך חודשים ואף שנים בגין שירות שלא צרכו.

■ ביום ראשון (18.10.2020) בשעות אחרי הצהריים דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה: הוגשה (18.10.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) של 5 תובעים נגד המרכז הרפואי הילל יפה בחדרה, קופות החולים מאוחדת וכללית והמרכז הרפואי ברזילי באשקלון; “השאלה: האם המשיבות הפרו את הוראות הדין בכך שלא ביערו מידע רגיש שנוצר אצלם בטרם מכרו ציוד לצד ג’; היקף התביעה הקבוצתית: 1.5 מיליארד ₪.

■ הוגשה (18.10.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד חברת משלוחי האוכל וואלט אנטרפרייז ישראל בע”מ [WOLT]  בגין משלוח לכאורה של SPAM; היקף התביעה הקבוצתית: 20 מיליון ₪.

■ הוגשו (18.10.2020) 2 תביעות (ובקשה לאשרן כתובענות ייצוגיות) נפרדות בידי אותו התובע נגד שידורי קשת (500 מיליון ₪) בגין תוכן שיווקי סמוי ונגד ידיעות אינטרנט, ידיעות אחרונות ודפוס ידיעות (70 מיליון ₪) בגין הפצת אפליקציה המפנה לתוכן של הקבוצה מבלי שהיא מציינת מראש שמדובר בתוכן בתשלום.

■ הוגשה (18.10.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד שופמיינד/וואלה!שופס בשל מבצעי/מצגי כזב להנחות לכאורה; היקף התביעה הקבוצתי: 10 מיליון ₪.

■ דו”ח חדש של חב’ המחקר Counterpoint Technology Market Research: חברת Samsung הובילה את שוק הסמרטפונים העולמי עם נתח שוק של 22%; בחודש אפריל הפסידה החברה את המקום הראשון לחברת Huawei בשל ירידה חדה במכירותיה בהודו ובאירופה אולם ביולי ואוגסט התאוששה בשל שיפור שחל אז בנושא הסגר בהודו; כיום מרחיבה סמסונג את הפער מיריבתה במקום השני וואווי [הסובלת בשל החרם האמריקני עליה]; “מדינויות גיאו-פוליטיות ועניינים פוליטיים בין המדינות משפיעים על שוק הסמרטפונים העולמי בצורות רבות”.

■ האתר Wired: חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב במחקר חדש מצביעים על כך ששלטי חוצות אלקטרוניים או תמרורי עצירה מהבהבים שהאקרים השתלטו עליהם עלולים לשטות במערכות נהיגה אוטונומיות-למחצה ובמערכות בינה מלאכותית ולגרום להן להאט או לעצור לחלוטין את הנסיעה; המחקר בוצע על הגירסה האחרונה של  Autopilot של חברת Tesla ועל מערכת MobileEye. המחקר טרם פורסם ע”י דוברות האוניברסיטה וממצאיו אמורים להיות מוצגים בנובמבר במסגרת ACM Computer and Communications Security.

■ חברת המחקר IDC: קורונה האיצה את השימוש במחשוב ענן; ב- 2024 יגיע שוק שירותי הענן להיקף של יותר מ- 1 טריליון דולר; מעתה ועד 2024 צפוי שיעור גידול שנתי מצטבר של 15.7%.

■  יצרני יישומון מעקב מגעים לגבי קורונה באנגליה [NHS Covid-19] יצרו עתה גירסה שונה עבור חנות היישומים של חברת Huawei הסינית; זאת לאחר שלאחרונה לא ניתן היה להתקין את תוכנת מעקב המגעים על דגמי הסמרטפונים האחרונים של החברה; היישומון יהיה זמין למשתמשים באנגליה ובוויילס כבר בנובמבר; מפתחת הגירסה הייעודית היא Zuhlke Engineering; יישומון המעקבי האנגלי הרגיל כבר ציין יותר מ- 18 מיליון הורדות מחנויות אפל וגוגל.