סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שהסתיים ב- 22.2.2019)
להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:
■ משרד התקשורת הודיע (21.2.2019) כי השר איוב קרא מינה היום הרכב חדש לוועדה המייעצת לנושא “פריסה אוניברסלית” לאחר שהרכב הוועדה הקודם סיים את כהונתו; תפקידי הועדה: לבחון בקשות שהגישו הוט טלקום ובזק להגביל או לדחות מועד מתן שירות לכל דורש בכל רחבי מדינת ישראל ולמסור את המלצתה לשר התקשורת.
■ הרכב חדש לוועדה המייעצת לנושא “פריסה אוניברסלית” שמונה היום: מנכ”ל המשרד מר נתנאל (נתי) כהן – יו”ר הוועדה; סמנכ”לית בכירה למינהל ומשאבי אנוש אביבית מסבנד; ארנון פוקס נציג ארגון צרכנים; רים יונס – נציגה מקרב הציבור; הרצל הלאלי (תא”ל במיל’) – נציג מקרב הציבור.
■ בג”ץ דחה (20.2.2019) עתירה נגד ראשת אגף הפיקוח על ייצוא ביטחוני במשרד הביטחון לגבי ייצוא ביטחוני של ישראלים הפועלים בדרום סודן.
■ משרד האוצר, בנק ישראל והרגולטורים הפיננסיים קיימו היום (19.2.2019) לראשונה תרגיל רחב היקף הבוחן את היכולת לשמר רציפות תפקודית של המערכת הפיננסית בחירום; התרחיש כלל מתקפת סייבר עולמית שדימתה פגיעה במערכות הפיננסיות בישראל במקביל להסלמה ביטחונית בדרום הארץ; הגופים המתורגלים עבדו בשיתוף פעולה וקיימו הערכות מצב המדמות את התנהלותם בחירום.
■ העתירה לבג”ץ שהגישה (4.2.2019) קרן אוזן המיועדת לתפקיד יו”ר מועצת הרשות השנייה [נגד ראש הממשלה, לממשלת ישראל, למזכיר הממשלה ולשר התקשורת] לגבי אי אישור הממשלה: העליון הורה (19.2.2019) כי “העתירה תועבר לדיון בפני הרכב, וזאת בהקדם האפשרי ועד ולא יאוחר מיום 3.3.2019. תגובת המשיבים תימסר עד 48 שעות לפני מועד הדיון שייקבע”.
■ משרד התקשורת מאריך (18.2.2019) בפעם השלישית את המועד האחרון להגשת התייחסויות לשימוע “תיקון רישיונות בעניין שירותי פרימיום”; המועד החדש: 25.2.2019.
■ משרד התקשורת הודיע (18.2.2019) על הארכת שעות שירות המענה הטלפוני לציבור באגף בכיר רישוי: “ההחלטה התקבלה לאחר בחינה שנעשתה לאורך מספר חודשים, ונמצא כי כמות המבקרים בקבלת הקהל הצטמצמה מאד, במקביל עלה מספר הפונים באמצעות המוקד הטלפוני והדואר האלקטרוני”.
■ משרד התקשורת קיים כנס לקוחות המשרד בתחום עורקי מיקרוגל; מפרסם (18.2.2019) באתר שלו את כנס מצגת הלקוחות.
■ דו”ח של חב’ Cisco Systems המתפרסם היום (19.2.2019): ב- 2022 יהיו בעולם רק 422 מיליון חיבורי דור חמישי [5G]; רק כ- 3% מכלל חיבורי המובייל יהיו ברשתות upgraded high-speed; רשתות מובייל יתמכו ביותר מ- 12 מיליארד מכשירים ניידים וחיבורי IoT ב- 2022 ; תעבורת המובייל מתקרבת לרף ה- Zettabyte.
■ דו”ח State of Instagram Influencer Marketing Report, 2019 של פלטפורמת השיווק מבוסס משפיענים הישראלית Klear: לאינסטגרם היו 1 מיליארד משתמשים פעילים מידי חודש ב- 2018; ניתוח 2,113,307 רשומות שכללו #ad hashtags אשתקד של שיווק מבוסס משפיענים של אינסטגרם גדל במהירות: 39% בהשוואה ל- 2017; משפיענים מאמצים כלים חדשים כדי ליצור תוכן משולב עם הצרכנים כש- Instagram Stories מובילים; אחת מכל שלוש רשומות של רשומות מקודמות/ממומנות באינסטגרם כיום היא Instagram Story.
■ וול סטריט ג’ורנל: למרות הלחצים מצד ארה”ב, ממשלת גרמניה שוקלת לשתף את חברת Huawei Technologies הסינית בבניית תשתית האינטרנט המהיר שלה לאחר שלא מצאה הוכחה לכך שהציוד שלה יוכל לשמש לריגול תקשורת; קבוצה קטנה של שרים הגיעה להסכם ראשוני לפני שבועיים שעדיין זקוק להסכמה רשמית של הקבינט והפרלמנט. ההחלטה הסופית אינה צפוייה בשבועות הקרובים.
■ דו”ח The 2019 Mobile Gender Gap Report שמפרסם היום ארגון GSMA: מאז 2014 נוספו עוד 250 מיליון נשים לכלל הנשים שהן בעלות טלפון ניידי במדינות בעלות הכנסה נמוכה והכנסה בינונית; 80% מהנשים במדינות הללו הן כיום בעלות טלפון נייד; המובייל הוא האמצעי העיקרי לגישה לאינטרנט בשווקים הללו ו- 48% מהנשים בהם משתמשות במובייל כדי להתחבר לאינטרנט; סגירת הפער המגדרי הנייד היא הזדמנות מסחרית של 140 מיליארד דולר ב- 5 השנים הקרובות.
■ אימרקטר: ב- 2019, לראשונה, הוצאות הפרסום הדיגיטלי יהיו גבוהות יותר מההוצאות המסורתיות בארה”ב; הוצאות הפרסום הדיגיטלי בארה”ב השנה יגדלו ב- 19% ל- 129.34 מיליארד דולר (שיעור של 54.2% מכלל הוצאות הפרסום בארה”ב); הפרסום במובייל יגיע לשני-שלישים מכלל הוצאות הפרסום הדיגיטלי (או 87.06 מיליארד דולר ב- 2019); ב- 2023 הוצאות הפרסום הדיגיטלי יהיו יותר משני-שלישים מכלל הוצאות המדיה.
■ דו”ח הפס-הרחב שפירסם ה- U.S. Federal Communications Commission, FCC מצביע על כך שהפער הדיגיטלי בארה”ב הולך ומצטמצם בצורה משמעותית: ירידה בשיעור של 25%(-) במספר האמריקנים שאין להם גישה לפס-רחב נייח; המגזר הפרטי פרס סיבים ל- 5.9 מיליון בתים חדשים ב- 2018, המספר הגדול ביותר אי-פעם.
■ דו”ח חדש של ארגון Bitkom בגרמניה לרגל כינוס MWC19 שייערך בברצלונה בשבוע הבא: שוק המובייל הגרמני יגדל ב- 2019 בשיעור של 3% ל- 34.3 מיליארד אירו; הנתח הגדול ביותר מההכנסות יהיה משירותי נתונים וקול – 20.3 מיליארד אירו, גידול שנתי של 1.6%.