סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שהסתיים ב- 2.8.2019)

13:09 02.08.2019

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ עדכון: העליון נענה לבקשת חברת קרויז תקשורת ומחק עתירה שלה נגד שר התקשורת ומשרד התקשורת; כמו כן נמחקה עתירה נוספת, נפרדת, של חברת ימות המשיח ושל מרכז המידע לציבור החרדי בע”מ  נגד משרד התקשורת. הרשמת שרית עבדיאן: “כמבוקש וכמוסכם, אני מורה על מחיקת העתירות שבכותרת ללא צו להוצאות”.

■ החלטה חדשה של העליון (28.7.2019) שניתנה לגבי ערעור וערעור שכנגד בהליך של החברות Facebook Ireland Limited ו- Facebook Inc מחד ואבי לן ועדי בנטוב-סילשי מאידך (בנושא ‘סטטוסים מצייצים’): “היועץ המשפטי לממשלה [שביקש זאת] יצורף להליך ויגיש עמדתו עד ליום 1.12.2019”.

■ הוגשה (28.7.2019) תביעה לפי חוק הגנת הצרכן (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) ע”י 3 תובעים נגד Facebook בשל הפרה לכאורה של פרטיות המשתמשים; התביעה היא בשל “כל משתמש של פייסבוק אשר נעשה שימוש במספר הטלפון שלו ללא הסכמתו או ללא ידיעתו”; סכום התביעה הייצוגית 20 מיליון ₪; טרם פורסם כתב התביעה במלואו.

■ לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד הוגשה (30.7.2019) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) ע”י נגד  Apple  בשל “כשל שנפל במערכת העוזרת האישית הידועה בשם סירי, המותקנת המכשירים אלקטרוניים מתוצרת הנתבעת, הגורם לכך כי עוזרת אישית זו מופעלת בלא משים ע”י בעלי המכשירים וזו מקליטה את סביבותיה ללא שהם יודעים כן”; היקף התביעה הקבוצתית: 200 מיליון ₪.

■ התקפת כופרה [Ransomware] על ה- Georgia Department of Public Safety, DPS השביתה מחשבים ניידים המותקנים בניידות משטרה ברחבי מדינת ג’ורג’יה בארה”ב [ב- Georgia State Patrol, ב- Georgia Capitol Police וב- Georgia Motor Carrier Compliance Division].

קנליס: הרבע השני של 2019: הרבעון התשיעי ברציפות של ירידות במכירות הסמרטפונים בסין והפעם – ירידה של 6%(-), ל- 97.6 מיליון יחידות; חברת Huawei השיגה את נתח השוק הגדול ביותר של יצרן כלשהו זה שמונה שנים; מכירותיה ברבע השני השנה גדלו ב- 31% לעומת הרבע השני של 2018 והסתכמו ב- 37.3 מיליון יחידות.

קנליס: הרבע השני של 2019: ירידה של 2%(-) במכירות הסמרטפונים העולמיות ל- 331.8 מיליון יחידות.

■ הערכות חדשות: מכירות סמרטפונים המותאמים לדור החמישי בשנת 2020 צפויות להגיע ל- 150-200 מיליון יחידות או יותר מ- 10% מכלל מכירות המכשירים בשנה הבאה.

■ חב’ האבטחה Forescout Technologies: יותר מאלפיים מצלמות במעגל סגור מתוצרת סין מוצבות במתקנים ובמבנים של המימשל האמריקני ומהוות איום פוטנציאלי על הביטחון הלאומי.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

מינהל התכנון (משרד האוצר):  דרוש/ה: מנהל/ת אגף בכיר טכנולוגיות דיגיטליות ומידע. המנמ”רית הקודמת מילכה נשיאל זיו מונתה לתפקידה באמצע 2016 [לאחר שהגיעה מהחשכ”ל, שם שימשה כמנהלת תחום בכיר מחשוב ומערכות מידע ועוזרת החשבת הכללית לענייני מחשוב] והחודש מונתה לתפקיד מנמ”רית ועדת הבחירות.

משרד המשפטים/הרשות להגנת הפרטיות/מחלקת אכיפה: דרוש/ה: מנהל/ת תחום בכיר/ה (טכנולוגיה).

■ מכרז חדש של משרד האוצר/שע”מ המתפרסם היום (31.7.2019): מכרז לשירותי ייעוץ במתודולוגיות מחשוב.