סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שהסתיים ב- 2.11.2018)

14:14 02.11.2018

קטגוריות: כללי

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

וועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת תקיים ב- 5.11.2018 דיון בנושא “היערכות מדינת ישראל להטמעת פרוטוקול IPv6”.

■ ה- Duchess of Sussex, מייגן מרקל, אמרה בביקורה בניו זילנד (יחד עם בעלה הנסיך הארי) בשיחה עם אנשים מתחום בריאות הנפש המטפלים בצעירים, כי לתמונות המופיעות ברשתות החברתיות (דוגמת Instagram ו- Twitter) עלולה להיות השפעה שלילית על בני נוער משום שאינם יודעים האם מדובר בתמונות אמיתיות או שעברו פילטרים שונים וכי קיים פער בין המציאות לבין תמונות מעובדות.

■ דיווח ב- HuffPost: חברת Intel הודיעה לעובדיה במזכר פנימי כי תפסיק לתמוך בחבר הקונגרס האמריקני Steve King ממדינת Iowa המתמודד על כהונה נוספת ואשר הביע בגלוי אמונות גזעניות בתחומים שונים; קודם להחלטה החדשה, החברה כבר תרמה למסע החבירות שלו 2,000 דולר; החברה אישרה את המידע אך סירבה להגיב מעבר לכך.

■ חברת המחקר גרטנר: ארגונים המאפשרים לעובדיהם להחליף מישרות בתוככי הארגון עצמו מגדילים ב- 33% את הסבירות שהעובדים יעדיפו להישאר בארגון ולא לעזוב אותו לטובת מקום עבודה אחר וגידול של 27% בנכונות העובדים לעשות ‘מעל ומעבר’ בעבודה היום-יומית שלהם; כיום – יותר מאי-פעם בעבר – ארגונים נלחמים על עובדים בעלי מיומנויות וניסיון.

■ חברת המחקר קנליס: ברבע השלישי של 2018 הגדילה Xiaomi את מכירות הסמרטפונים שלה בהודו ביותר מ- 30% והיא מובילה במקום הראשון במדינה זה הרבע הרביעי ברציפות; למרות ביצועים טובים של יצרנים רבים, שוק הסמרטפונים ההודי חווה ירידה של 1%(-) ל- 40.4 מיליון יחידות.

■ חברת המחקר סטרטג’י אנליטיקס: למרות הגידול בוידיאו המקוון ובוידיאו הנייד, הרי שהנתח של הטלביזיה מתוך כלל הוצאות הפרסום בוידיאו ממשיך להיות המוביל וב- 2023 יגיע ל- 80%; ב- 2018 הוצאות הפרסום העולמיות בטלביזיה יהיו יותר מ- 195 מיליארד דולר וב- 2023 הן יגיעו ל- 210 מיליארד דולר; ארה”ב היא שוק הפרסום  בטלביזיה הגדול ביותר בעולם (נתח של כ- 36% השנה).

■ דו”ח חדש של חברת האבטחה McAfee: נתונים השמורים בענן חשופים יותר ממה שארגונים חושבים; 21% מכלל הקבצים השמורים בענן כוללים מידע רגיש ומסווג; נרשם גידול באיומים הקשורים למחשוב ענן.

■ מחקר חדש של חברת האבטחה Trend Micro מצביע על הסיכונים כתוצאה מהתקפות על שרשרת האספקה של מערכות מים ואנרגיה; מערכות רבות נמצאו פגיעות לסיכוני סייבר משמעותיים בתעשיות קריטיות.

■ דו”ח חדש של חברת הייעוץ PricewaterhouseCoopers LLP: חברות הטכנולוגיה האמריקניות מובילות במירוץ ההוצאות על מו”פ לעומת סין; בהובלת Amazon. com ו- Google, חברות אמריקניות מוציאות יותר מ- 5 דולרים על כל 1 דולר שמוציאות החברות הסיניות (נכון לשנה שהסתיימה ב- 30.6).

■ חברת Ooredoo Palestine [לשעבר  Wataniya Mobile או Wataniya  Palestine Mobile Telecommunication Company, ששינתה לאחרונה את שמה כחלק ממיתוג מחדש של כל החברות-הבנות של קבוצת התקשורת הכווייתית Ooredoo] הגדילה את בסיס לקוחותיה ברבע השלישי של 2018 ב- 57% ל- 1.3 מיליון מנויים; הגידול נובע בחלקו מתחילת פעילות החברה ברצועת עזה ב- 10/2017; החברה רשמה גידול של 19% בהכנסותיה בתשעה החודשים הראשונים השנה.