סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שהסתיים ב- 16.11.2018)

14:51 16.11.2018

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ שבוע חדש התחיל ומביא עימו עוד בשורה מפוקפקת מבית היוצר של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’: מפרסם במוצ”ש (10.11) אייטם בו הוא טוען שב- 3 מקרים שונים חשף מכרזים של משרד התקשורת בנושאי תדרים (ספקטרום): “פורסמו לא פחות מ- 3 מכרזים בתחום התדרים שהוסתרו מהציבור ועדיין מוסתרים”; אלא שהמכרזים הללו דווקא פורסמו ב- Read IT Now, בשלושה מועדים נפרדים, לפני ש’מומחה הטלקום’ מראשון לציון ‘חשף’ אותם (באחד המקרים מדובר בפרסום שלי 11 ימים לפניו…).

■ שלושה ימים לפני שוועדת הפנים בכנסת הייתה אמורה לקיים דיון בנושא “חשש מקרינה מסוכנת מאנטנה בבית-ספר ‘אורט’ חולון, העירייה הודיעה היום (12.11): בעקבות סידרת פגישות היום אצל ראש העיר, 3 חב’ הסלולר יסירו – עד סוף השבוע – אנטנות הפונות לכיוון בית-הספר אורט חולון וגרמו לחשש רב בקרב ההורים והתלמידים לסכנות קרינה.

בזק בהודעה לבורסה ולרשות לניירות ערך (8.11.2018): “בהמשך לשיחות שהתקיימו בין החברה לבין משרד התקשורת ולנוכח ספקות שהתעוררו בחברה בעקבותיהן ביחס לכוונת המשרד לקדם את ביטול ההפרדה המבנית, התקבלה ביום 7.11.18 הודעת הבהרה של משרד התקשורת לפיה המשרד מקיים דיונים בסוגיית ההפרדה המבנית הקבועה ביחס לקבוצות בזק והוט וכי כל האפשרויות נדונות במסגרת הצוות הבינמשרדי. החברה בוחנת את הודעת משרד התקשורת,  בין היתר בשים לב לרישום נכס מס נדחה בסך של כ- 1.166 מיליארד ש”ח בגין הפסדים מועברים לצורכי מס בחברת די.בי.אס שירותי לוויין (1998) בע”מ.”

■ דו”ח חדש של Interactive Advertising Bureau, IAB ושל PwC: במחצית הראשונה של 2018 חל גידול של 23% בהוצאות הפרסום הדיגיטלי בארה”ב, ל- 49.5 מיליארד דולר, לעומת 40.3 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2017.

■ סגן יו”ר אקזקוטיבי של Alibaba Group הסינית: שואפים לשרת 2 מיליארד צרכנים בעולם ולאפשר ל- 10 מיליון יצרנים להרוויח באמצעות הפלטפורמות שלה ב- 2036.

■ אנליסט של TF International Securities שצוטט ב- Economic Daily News: מכירות ה- iPhone XR יסתכמו ב- 70 מיליון יחידות במחזור חיי המוצר החדש [מהרבע הרביעי של 2018 ועד לרבע השלישי של 2019]; התחזית הקודמת דיברה על 100 מיליון יחידות.

■ AXIOS: בעקבות בחירות אמצע הקדנציה ולאחר שהדמוקרטים זכו ברוב בבית-הנבחרים, הם מתכוונים לחקור את ניסיונותיו של הנשיא דונלד טראמפ לחסום את כוונת המיזוג של AT&T/Time Warner; ייבדק החשד שהדבר נעשה רק כדי ‘להעניש’ את רשת CNN.

■ חברת התוכנה הגרמנית SAP רוכשת את חב’ Qualtrics תמורת 8 מיליארד דולר במזומן, זמן קצר לפני שזו עמדה לצאת להנפקה ציבורית ראשונה (IPO); מדובר בעיסקת הרכישה השנייה בגודלה אי-פעם של חברת SaaS לאחר שב- 2016 חברת Oracle רכשה את חברת Netsuite תמורת 9.3 מיליארד דולר.

■ חברת המחקר קנליס: ירידה של 7%(-) במכירות הסמרטפונים העולמיות ברבע השלישי של 2018; שבעה מעשרה היצרנים המובילים חוו ירידות במכירותיהם; הנתח של היצרנים הסיניים מתוך כלל המכירות העולמיות – יותר מ- 50%; סין – השוק הגדול ביותר ואחריו הודו (שהדיחה את ארה”ב מהמקום השני ברבעון זה).

■ נתונים שפורסמו בבריטניה ע”י TV Licensing: למרות שהשידורים בממלכה המאוחדת עבור לצבע ב- 1967, יש עדיין 7,161 משקי-בית בבריטניה שצופים בשידורי טלביזיה בשחור לבן.

Digitimes Research: מכירות השרתים העולמיות צפויות לקטון ב- 9%(-) ברבע הרביעי של 2018; בין השאר, הדבר ייגרם כתוצאה ממלחמת הסחר סין-ארצות הברית.

■ העיתון הרוסי Vedomosti: הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי אימץ חקיקה המגבילה פעילויות של הצבא ברשתות החברתיות; ייאסר עם גורמי הצבא לפרסם במדיה החברתית מידע לגבי מיקומים, תצלומים וקטעי וידיאו או כל מידע אחר לגבי הפעילות הצבאית שלהם.

■ דיווח: ממשלת בלגיה תמשיך לעבוד עם תוכנות האבטחה של חב’ האבטחה הרוסית Kaspersky Lab; ה- Belgian center for cybersecurity: אין מחקר אובייקטיבי או עצמאי המוכיח שהתוכנות הללו אינן אמינות; במספר מדינות נאסר השימוש הרשמי בתוכנות קספרסקי בשל דאגות אבטחה.

■ מחקר בינ”ל של חב’ האבטחה הרוסית Kaspersky Lab: אנשים וארגונים אינם בוטחים בצורה מלאה בכל אחד כאשר מדובר בנתונים ובהתנהגות המקוונים שלהם וחוששים לגבי מי שיכול להגיע לחייהם המקוונים.

■ מחקר בינ”ל של חב’ האבטחה הרוסית Kaspersky Lab: ברבע השלישי של 2018 חל גידול בשיעור של 27.5%  במספר התקפות הפישינג, ליותר מ-  137 מיליון.

■ מחקר בינ”ל של חב’ האבטחה הרוסית Kaspersky Lab לגבי ה- Dark Web: זהות דיגיטלית מלאה של אנשים נמכרת ברשת האפלה בפחות מ- 50 דולרים.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■  מכרז חדש של אגף המכס והבלו המתפרסם היום (12.11): מכרז לייעוץ ויישום בתחום אבטחת מידע וסייבר.

משטרת ישראל: מכרז למערכת חיפוש ואחזור מידע משפטי.

■ מכרז לאספקת רכיבים ורישיונות של מוצרי WAF “חומת אש לישומי אינטרנט”, מתוצרת חברת F5 ומתן שירותי התקנה, התאמה, תחזוקה, תמיכה ושירות עבור אגף מערכות מידע במשרד החקלאות ופיתוח הכפר/מינהל המחקר החקלאי/מרכז וולקני.