סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שהסתיים ב- 15.2.2019)

09:08 15.02.2019

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ דו”ח חדש של הליגה נגד השמצה [Anti-Defamation League, ADL] בארה”ב: כ- 37% מהאמריקנים היו נתונים להתקפות שנאה והטרדה קשות באופן מקוון ב- 2018 (לעומת כ- 18% ב- 2017); עיקר האירועים הללו ברשתות החברתיות היו ב- Facebook, פלטפורמת המדיה החברתית הדומיננטית בארה”ב.

■ עתירת בזק לבג”ץ בנושא ההפרדה המבנית: שופט העליון יצחק עמית הורה לשר התקשורת איוב קרא, למנכ”ל משרד התקשורת נתנאל (נתי) כהן, למשרד התקשורת, לממשלת ישראל ולשר האוצר משה כחלון להשיב עד 15.4.2019 על העתירה למתן צו על תנאי; לגבי 36 המשיבות האחרות (חברות תקשורת שונות), “משיבות נוספות המעוניינות להגיש תגובתן, רשאיות לעשות כן בתגובה מקדמית קצרה עד לתאריך הנ”ל.”

■ העליון קיבל (13.2.2019) בקשה מוסכמת והורה על מחיקה ללא צו להוצאות של עתירה שהגישה בשעתו רשת מדיה נגד שר ומשרד התקשורת, המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין והחברות הוט מערכות תקשורת והוט טלקום [בג”ץ 3866/17].

■ העליון הוציא (13.2.2019) צו ארעי המעכב כניסתו לתוקף של צו המניעה הזמני שניתן בהחלטות בית המשפט המחוזי מיום 5.2.2019 ומיום 12.2.2019, עד למתן החלטה אחרת; ב- 5.2, לבקשת אקו”ם (אגודת קומפוזיטורים, ומחברים ומו”לים) הוציאה שופטת מחוזי צו מניעה זמני נגד חברת סלקום [לגבי שידורי מוסיקה בסלקום טי וי].

■ בית-המשפט המחוזי בת”א אישר (13.2.2019) קיומו של הליך גישור בן חודשיים בתיק התביעה נגד ועדת הרבנים לענייני תקשורת ושבע חברות תקשורת (בנושא חסימת מספרי טלפון להתקשרות מטלפונים כשרים”).

■ הוצאת “הארץ” הגישה לעליון בקשת רשות ערעור על החלטת המחוזי בת”א שלא לפרסם שמות השופטת ועורכת הדין בפרשת עו”ד אפי נווה יו”ר לשכת עורכי הדין לשעבר; המשיבים לבקשה: “שופטת אלמונית”, “עורכת דין פלונית”, עורך דין אפרים נווה, משטרת ישראל, גלובס פבלישר עיתונות (1983) בע”מ.

■ שופט העליון בהחלטה מהיום (12.2.2019): “בית-המשפט קמא סמך החלטתו בין היתר על חוות דעת משפטית. טרם אראה ליתן החלטה, המשיבה 4 [משטרת ישראל] מתבקשת להגיש במעטפה סגורה, לעיני בלבד, את חוות הדעת וכל עדכון נוסף, ככל שקיים, וזאת לא יאוחר מיום 17.2.2019 שעה 12:00”.

■ משרד התקשורת/מינהל הנדסה/אגף תכנון והנדסת ספקטרום/מנהל תחום רישוי אלחוטי מפרסם (11.2.2019) הודעה לציבור היבואנים בדבר שינויים באסדרה בנוגע ליבוא של ציוד קצה רט”ן (רדיו טלפון נייד); ההודעה בעקבות כך שביום 22.1.2019 חתם שר התקשורת על תיקון לצו התקשורת (בזק ושידורים) [פטור מרישוי לציוד קצה הפועל בשיטה התאית (רט”ן)], התשע”ב – 2012 שעניינו ייבוא מסחרי, סחר ורישוי של מכשירי טלפון סלולריים (ציוד קצה רט”ן). התיקון התפרסם ברשומות ונכנס לתוקף ב- 27.1.2019.

■ ביום שלישי (19.2.2019) ייערך בבית-הדין לעבודה בתל אביב יפו דיון בבקשת בזק החברה הישראלית לתקשורת לקבלת סעד זמני בתביעתה מול הסתדרות העובדים הכללית החדשה והנציגות המשותפת של העובדים בבזק לגבי העיצומים הצפויים.

■ דיווח: תיקון לחוק הבריטי שנכנס לתוקף היום (12.2.2019) הופך ביצוע Upskirting לבלתי חוקי מעתה ומבצעיו צפויים לעונש של עד שנתיים מאסר: מדובר בצילום סטילס/וידיאו מתחת לבגדי אדם במטרה לצפות בהלבשה התחתונה ו/או באיברים אינטימיים של אותו אדם, וזאת ללא ידיעתו ו/או הסכמתו, לשם סיפוק מיני או לגרימת השפלה, מצוקה או הבהלה של המצולם/ת; התיקון מתייחס לאנגליה ול- וויילס משום שבסקוטלנד (בה נהוג פריט הלבוש הגברי המסורתי) החוק קיים כבר מ- 2010.

■ חברת Amazon שבחרה בעיר ניו יורק לאחד משני האתרים שלה להקמת המטה המרכזי השני שלה [HQ2] הודיעה לפני זמן קצר כי היא נסוגה מהחלטתה ומוותרת על הבחירה ב- Long Island City, Queens, NYC.

■ חברת Google מדווחת שב- 2018 שילמה לחוקרי אבטחת מידע סכום כולל של 1.7 מיליון דולר עבור חשיפת באגים ב- Android וב- Chrome וסכום דומה לכותבי קוד שמצאו ליקויים במוצרים אחרים של החברה.

■ וול סטריט ג’ורנל: חברת Honeywell International Inc מציגה קו חדש של קופסאות שחורות למטוסים שיוכלו לשלוח נתוני זמן אמת וכן שימוש בלוויינים לאחזור מידע על תאונות מטוסים בעת התרחשותן; הדבר יסייע רבות לחקירות של תאונות אוויריות.

■ וול סטריט ג’ורנל: ספקיות שירותי אינטרנט אמריקניות הפועלות באיזורים הכפריים/חקלאיים מתנגדות לכוונת הנשיא דונלד טראמפ להחרמת חברת הטלקום Huawei Technologies משום שכבר כיום הרשתות שלהן משתמשות בציוד שלה החברה הסינית; הצו הנשיאותי לא צפוי לנקוב בשמות החברות הסיניות אולם וואווי היא היעד הראשוני.

■ סוכנות הידיעות הרוסית RosBiznesKonsalting, RBK דיווחה בשבוע שעבר כי רוסיה צפוייה להתנתק מהאינטרנט כחלק מניסוי מתוכנן שמטרתו לבחון השלכות של הצעת חוק  שהוגשה לפרלמנט הרוסי ב- 12/2018; השאיפה היא לכונן מרחב מקוון רוסי במקרה של תוקפנות זרה המיועדת לנתק את רוסיה מהאינטרנט.

■ וול סטריט ג’ורנל: הקמפיין של ארה”ב נגד חברת הטלקום הסינית Huawei Technologies ניצב בפני אתגרים במזרח אירופה; ממשלות באיזור קיבלו הבטחות מסין להשקעות ולכן הן שוקלות האם בכלל להחרים את החברה הסינית.

■ חברת המחקר IDC: הוצאות ה- ICT של ספקי שירותים יגדלו בשיעור גידול שנתי ממוצע של 6% עד לסכום של 426 מיליארד דולר ב- 2022; נמשך המעבר מניהול IT בתוך הארגון למודל ‘שירות כ- שירות’ [as-a-service model] באיזורים רבים ברחבי העולם.

■ דו”ח חדש של Digitimes Research: ברבע הראשון של 2019 מכירות הסמרטפונים בשוק הסיני צפויות להמשיך לקטון ביותר מ- 10%(-) בהשוואה לרבע הראשון של 2018 ויסתכמו בפחות מ- 80 מיליון יחידות; זאת לאחר ירידה של כ- 20%(-) ברבע הרביעי של 2018, לפחות מ- 100 מיליון יחידות; ההשקה של iPhone XR ומבצעי הקד”מ לרגל יום הרווקים הסיני לא השאירו חותם על הצרכנים.

■ דו”ח חדש של Sensor Tower: משתמשי iPhone בארה”ב הוציאו בממוצע 79 דולר על יישומים ב- 2018, גידול של 36% לעומת 58 דולר ב- 2017; חלק ניכר מהגידול הוא על mobile gaming המהווים כיום יותר ממחצית הסכום.

■ Internet Advertising Revenue Report, דו”ח רבעוני חדש של  Interactive Advertising Bureau, IAB ושל PwC US: הכנסות הפרסום הדיגיטלי גדלו ב- 20.6% ל- 26.2 מיליארד דולר ברבע השלישי של 2018; שלושה הרבעונים הראשונים אשתקד יחדיו רשמו שיא חדש מבחינת גובה ההכנסות: 75.8 מיליארד דולר, גידול של 22% לעומת תשעה החודשים הראשונים של 2017.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ מכרז חדש של משרד ראש הממשלה/רשות התקשוב הממשלתי המתפרסם היום (11.2.2019): מכרז לשירותי ייעוץ בתחום יישומי קוד פתוח.

הנהלת בתי-הדין הרבניים: אספקת שירותי תפעול ותחזוקה של תשתיות המחשוב.

משרד ירושלים ומורשת פירסם פנייה מוקדמת לקבלת מידע לצורך ביצוע מיזם פורטל תיקי אמן ישראליים.